robbie58 Geplaatst: 15 februari 2010 Geplaatst: 15 februari 2010 Ik kan de laatste tijd niet meer met DCC uit de voeten. Als ik opstart komt ie tot : Telnet Connected FTP Connected Enigma2 detected (DM800) Wil ik vervolgens binnen ftp commander een bestandje bewerken of wat dan ook, slaat ie helemaal vast. Een zenderlijst bewerken, ophalen van de box, staat ie uren te stampen en is ie nog niet klaar. Heb de indruk dat heel af en toe hij wel snel is, maar weet echt niet wanneer. Weet alleen dat hij dan ook in het begin zegt dat Barry Allen 'actief' is. Nu krijg ik dat niet, en is alles onwerkbaar. Heeft goed gewerkt. Wil iemand mij helpen ? Ben redelijk newbie, zeg ik er bij... Oh ja : op mijn pc kan ik ook niet dreambox kijken via webif. Werkt ook al niet... Pingen naar de dreambox gaat goed. DM800, 2 keer echostar 808 2cimet MR 1.07, Multytenne+Astra apart, 2 keer originele seca3 CD
Gast Jeroensky Geplaatst: 15 februari 2010 Geplaatst: 15 februari 2010 Barry Allen multiboot zou de boosdoener kunnen zijn? Met een uptodate image dus zonder barry allen multiboot geen probleem zeker.
Tonskidutch Geplaatst: 16 februari 2010 Geplaatst: 16 februari 2010 het zou niet mogen, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit dat BA er debet aan is. kijk vooral eens naar de PC instellingen firewall internet options etc DCC moet wel mogen van windows firewall en / of een andere firewall via die poorten naar de dreambox. denk dus dat eerder je LAN en security software beter ingesteld moeten worden. ciao Goodby Drama Queen Hifi Sean, Doc Mcalmont
robbie58 Geplaatst: 17 februari 2010 Auteur Geplaatst: 17 februari 2010 Ben nu 6 uur achter elkaar bezig geweest met van alles en nog wat. Router instellingen allemaal ok (en firewall). Probleem blijft bij dcc : als hij de verbinding maakt, laat hij niet zien dat Batty allen detected is. Ga ik naar ftp en klik ik iets aan (een subdir bvb) dan slaat dcc vast. Dreamboxedit zelfde probleem zodra ik iets met ftp doe. Verder zie ik in dcc bij memory alleen iets van de usb-stick. Ben nu zover dat ik denk dat BA er maar aan moet geloven. Niet leuk meer zo, vooral omdat ik het niet meer weet. Of iemand moet nog een goede tip hebben ? DM800, 2 keer echostar 808 2cimet MR 1.07, Multytenne+Astra apart, 2 keer originele seca3 CD
robbie58 Geplaatst: 18 februari 2010 Auteur Geplaatst: 18 februari 2010 ik bedoelde natuurlijk Barry Allen ipv Batty Zit nu op mijn werk en probeer via m'n externe ipadres te http-en : Gevolg : ik zie webcontrol maar komt niet verder. Dat betekent toch dat ik poort 80 goed geforward heb naar de dm800 ? Komt binnen op mijn actuele bouquet. Is het niet vreemd dat ik niet hoef in te loggen op de DM ? Andere bouquetten kan ik kiezen, maar kom nooit zover dat ik een zender kan kiezen... Blijft op loaden staan, totdat ik de melding krijg : no services to display. Lokaal (LAN) heb ik hetzelfde probleem trouwens (dan naar het interne IP-adres van de dream. DM800, 2 keer echostar 808 2cimet MR 1.07, Multytenne+Astra apart, 2 keer originele seca3 CD
Tonskidutch Geplaatst: 18 februari 2010 Geplaatst: 18 februari 2010 het is lastig je daarmee te helpen zonder jouw informatie hoe en wat je hebt ingesteld overigens moet je niet verbaasd zijn dat via je werk wel eens iets niet werkt (jullie sysop / systeem beheerder, kan ook bepaalde zaken uitschakelen of blokken) als je poort 80 hebt open gezet in de router,,, open je de box naar WAN toe (dat heeft risico's) als je milosoft pagina bezoekt en Milo's methode dropbear-SSH leest heb je wel een erg veilige verbinding (daar mee zijn ook tunnels mogelijk om webinterface telnet en ftp veilig te benaderen) als ik je bericht nog eens lees kan het zijn dat je thuis (bij het trachten te ftp'jen) niet binnen het LAN blijft maar via WAN naar je dreambox tracht te verbinden (dus een omweg met een dns probleem) daarom is wezenlijk hoe je die forwarding allemaal hebt ingesteld...? ciao Goodby Drama Queen Hifi Sean, Doc Mcalmont
robbie58 Geplaatst: 18 februari 2010 Auteur Geplaatst: 18 februari 2010 Alvast bedankt voor het meedenken Ton. Ik heb poort 80 voor http in de Zyxcel (modem/router)via NAT opengezet. In de firewall instelling wan to lan deze poort naar mijn DM laten gaan. Ik had verwacht dat hij altijd om mijn dreambox wachtwoord zou vragen dan trouwens. Als ik thuis ftp via dcc : dan hoef ik toch niks in te stellen in mijn router ? geen poort hoeft er toch open omdat het binnen het lan is ? Verder heb ik in mijn router helemaal niets gedaan wat gerelateerd is aan de dreambox. (Of heb ik nu iets teveel eruit gehaald ?) Als het iets is met dns, waar moet ik dan zoeken ? DM800, 2 keer echostar 808 2cimet MR 1.07, Multytenne+Astra apart, 2 keer originele seca3 CD
Tonskidutch Geplaatst: 18 februari 2010 Geplaatst: 18 februari 2010 1) http authentificatie aanzetten in de algemene instellingen om over poort 80 de inlog te moeten doen 2) passwd instellen (via telnet) opdat niet het default passwd (leeg) gebruikt wordt 3) via nat, minstens extern poort is ongelijk aan interne poort 4) "route print" opvragen in cmd<>prompt 5) nameserver ofwel dns is meestal je modemIP (of in enkele gevallen de dns van de provider, dan zoek je een biosnaam via wan) 6) "trace IPnummer" zou de hubs moeten tonen indien je iets via WAN hebt stop de utp van dreambox eens in een andere modem-poort of een switch ertussen zetten ( pc<>dreambox op switch en dan aan modem ) tis lastig, nogmaals, om zonder het daar te hebben gezien/kennen een optimalisatie te verrichten. ciao ciao Goodby Drama Queen Hifi Sean, Doc Mcalmont
mobieltje Geplaatst: 18 februari 2010 Geplaatst: 18 februari 2010 Origineel bericht van: robbie58 Ik kan de laatste tijd niet meer met DCC uit de voeten. Als ik opstart komt ie tot : Telnet Connected FTP Connected Enigma2 detected (DM800) <knip> Heb ik ook gehad. Ik neem aan dat je deze gebruikt: dcce2_120 Installeer dit programma opnieuw op je computer. Gebruik dit programma in de Engelse taal, zodra je de NL file gebruikt wordt dit programma erg traag (vooral bij het opstarten) Alleen dan werkt dit programma goed en blijft ook goet werken. Grts.
Tonskidutch Geplaatst: 18 februari 2010 Geplaatst: 18 februari 2010 voor uitleg en download de enigma2 versies van DCC mobieltje, dat is aardig om te weten maar is dat met een of meerdere dreamboxen (profiel) en / of met enigma1 en enigma2 dreamboxen? ciao Goodby Drama Queen Hifi Sean, Doc Mcalmont
mobieltje Geplaatst: 18 februari 2010 Geplaatst: 18 februari 2010 Ik heb alleen maar twee DM800 boxen. Grts.
robbie58 Geplaatst: 19 februari 2010 Auteur Geplaatst: 19 februari 2010 de versie dcc die genoemd is werkt ook niet. Heb al van alles geprobeerd, maar zonder succes. Weet nu dat als ik bij DCC niet krijg 'BA detected', ik dan ook niks met DCC kan uitrichte. Vanmiddag deed hij het wel een keer en toen werkte alles. Krijg ook niet altijd groene streep naar switch/hub in beginscherm. Modem al harde reset gegeven : helpt niet. Ten einde raad dacht ik DM maar te flashen en BA eraf te gooien : DM krijgt met koude start en knop indrukken keurig ip-adres; tik ik dat adres in in mn browser : geen reactie ! dus kon ook geen nieuw GP2-image erin zetten. Dus nu nog steeds BA. Gezien het feit dat ik geen reactie kreeg vd browser, vermoed ik toch router-problemen. Instellingen zyxcel 2602HW : poort dhcp aan, vanaf poort 192.168.1.33 range 30. Vast ip-adres dm (static opgegeven) 192.168.1.50 Mijn hoofdpc (static opgegeven) 192.168.1.35 Op de dm800 : dhcp uit, vast adres 192.168.1.50, gateway 192.168.1.254 (zijnde mn router). Wie schiet en/of helpt ?? DM800, 2 keer echostar 808 2cimet MR 1.07, Multytenne+Astra apart, 2 keer originele seca3 CD
Tonskidutch Geplaatst: 20 februari 2010 Geplaatst: 20 februari 2010 tja wat dan nog proberen? heb je die BA op een usb stick staan? misschien is dat wel de bron van alle ellende er zijn toch wel wat brakke stickies op de markt + usb van de dm800 is al menig maal bekritiseerd op fora wil je de ultime test doen donder je die hele BA weg flashed nieuw en test je connectiviteit met de image in flash over BA is veel geschreven en te complex om heldere fout herstel opties te geven of probleem analyses te maken Gutemine die op IHAD ermee pronkt heeft ook niet voor niks bericht draden die lichtjaren lang zijn. ciao Goodby Drama Queen Hifi Sean, Doc Mcalmont
robbie58 Geplaatst: 21 februari 2010 Auteur Geplaatst: 21 februari 2010 Heb de stick met BA eruit gehaald en GP2 440 geprobeerd te flashen. Krijg ik na minuutje of zo, na http met ipadres intikken, dat enigma 2 niet geladen is. Als ik toch flash kan ik overigens wel tv kijken, maar om de zoveel tijd komt hij met mn blauwe scherm : loading enigma Is het überhaupt mogelijk dat ik wel beeld heb en dat mn bootloader kapot is ?? Pfff. ik weet het niet meer. het gaat van kwaad tot erger lijkt het wel. Bootloader kapot ? moet ik dan iets van jtag hebben ?? niet mee bekend... DM800, 2 keer echostar 808 2cimet MR 1.07, Multytenne+Astra apart, 2 keer originele seca3 CD
robbie58 Geplaatst: 9 april 2010 Auteur Geplaatst: 9 april 2010 Nog even een update. Omdat ik met DCC eigenlijk niks meer kan uitrichten, ander ftp-programma'tje geinstalleerd. Maakt keurig verbinding met de DM800, logt er op in, komt vervolgens met 'here comes the directory listing' en vervolgens gebeurt er 9 van de 10 keer niks en kan ik niet ftp-en. Mijn (waarschijnlijk domme) vraag : kan het zijn dat mijn DM800 'vol'zit, of vervuild is en zo ja, wat is daar tegen te doen door een newby ? Netwerk lijkt me ok, omdat hij hem detecteert en er op inlogt. Iemand een idee ? DM800, 2 keer echostar 808 2cimet MR 1.07, Multytenne+Astra apart, 2 keer originele seca3 CD
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen