Ga naar inhoud

Arabsat met een 60CM, maar wel met de beste LNB?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heyy,

Aangezien ik al een Visiosat G4 heb, en mijn buurt niet lelijker wil maken met een extra grote schotel ben ik van plan om een 60CM schotel te gaan halen voor Arabsat/Badr 26 oost.

Ik woon in het zuiden van NL, en wil graag een LNB Inverto Black Ultra gebruiken.

Iets in me zegt dat dit gewoon gaat lukken, aangezien ik never nooit problemen heb gehad met de ontvangst van de Astra's en de rest. (Visiosat hangt aan 1 schroefje vast)

crazy

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

• Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Dat iets wat in jou zegt dat dit gaat lukken,heeft het helemaal mis.Ook met de aller beste LNB,voor Arab sat op 26óost heb je minimaal een diameter van 120cm nodig voor een stabiel signaal.met een 60cm schotel zul je niets ontvangen op die positie.

Geplaatst:

Het zal er wel aan liggen waar je woont in Nederland

maar hier in Noord Gelderland ontvang ik meer dan 200 TV kanalen op Arabsat 26 oost.

Allemaal heel stabiel, zonder storing

Heb 88 CM Triax.

Gerrit

Geplaatst:

Denk dat de goede LNB het verschil in dish-size kan compenseren. blush Ik ga het denk ik Toch maar proberen. Een 60CM schoteltje kost maar 10 euro. blush

Effe wachten op de zorgtoeslag dan maar! cool

• Moderator
Geplaatst:

Dat is de ware spirit!

Gewoon proberen, daarvoor is het hobby.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Hier met 70 cm (schotelbreedte) heb ik wel het een en ander aan kanalen op arabsat. Erop vertrouwen kan je niet. Al hebben zelfs de MBC's het een dag gedaan smile

Wat voor mij een wereld van verschil maakte: of er muur achter de schotel zit, of open hemel. Een LNB 'kijkt' ook 'over de rand' an de schotel. Het maakt voor de ontvangen ruis nogal uit of daar muur zit (273 K, en dus ruis) of hemel (heelal+lucht, tussen de 20 en 100 K geloof ik), en dus minder ruis.

Geplaatst:

@CeesV: Sarcastisch bedoelt?

@Hierboven:

Dit heb ik nog nooit gehoord.. Je meent dat met een muur achter de schotel je ontvangst slechter is? whistle

Geplaatst:

Salim, het is best spannend wat jij wil, de kans dat een blokvrij beeld verkregen word is echter klein.

Ik heb dus nog niet gesproken over een regenbui, een bui van een kwartier betekend dus een kwartier géén beeld.

Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit, suc6

Geplaatst:

Arabsat 26 oost zal geen succes zijn. Op een dag met goede condities zal je de één of ander transponder pakken. Een muur er achter of niet maakt niks uit. Ervoor denk ik wel. smile

Digenius satbox1,Maxdigital 220S,Maxplus 2100,Triax 88 ALPS quad+Inverto Silverline quad+Smart Titanium II,90cmNN draaibaar MTI twin High Line,55cmNN Edision QSL6.

Geplaatst:

Een F/D verhouding klinkt wel heel exact, maar is het niet. De LNB heeft geen strakke rand 'tot waar ie gaat' maar valt langzaam af. Zie bijvoorbeeld http://www.w1ghz.org/antbook/chap4.pdf , plaatjes 4-6 en 4-7. Je kan daar ook zien dat er een nogal breed optimum is, in plaatje 4-7.

Het maakt denk ik niet veel uit, al zal het afhangen van F/D van schotel en LNB. Maar in de marge maken kleine beetjes wel veel uit. Bij mij lijkt het wel verschil te maken, namelijk het verschil tussen bijna niks en redelijk wat op Arabsat. En dat terwijl ik de schotel op mijn balkon heel makkelijk kon afstellen, en ik op het dak het 1 keer heb gedaan met een 5 minuten durend spelletje hoger-lager.

En dan nog wat: een grotere schotel betekent meer signaal van de satelliet. Daar heb je altijd profijt van.

Het is natuurlijk gerommel in de marge. Een regenwolk en het signaal is misschien weer weg.

• 2 maanden later...
Geplaatst:

Gaat je niet lukken vrees ik. Heb het al geprobeerd een jaar of twee terug. Zelfs met de beste LNB kom je er niet. Als je een 78cm neemt kan je wel een hoop zenders ontvangen maar lang niet allemaal. Vanaf 1 meter als je echt goede resultaten wil hebben in de meeste weersomstandigheden.

Maar het is hobby misschien zijn de omstandigheden op dit moment erg anders en lukt het wel. Laar het ons horen wat je resultaten zijn.

Triax 78 Multiblock

Gast sattaz
Geplaatst:

Net als Pino ben ik benieuwd naar feedback van de topicstarter.

Met vriendelijke groeten wink

sattaz

Geplaatst:

Ontvangen jullie dan met jullie sat deze kanalen op deze frequenties :

11843.00 H

11919.00 H

11938.00 V

11996.00 H

allemaal met : 27500 3/4

dit ivm mijn schotel af te stellen op deze sat ipv op nilesat

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Geplaatst:

het zal je niet lukken,

zelf heb ik een halve dag met mijn Triax64 geprobeerd om Arabsat binnen te halen, zonder enige resultaat...

met Triax 88 of groter zal je meer gelukt hebben....

2 x Gigablue UHD Bigsat

42e,28e,23e,19e,13e,1w

Gast aart44
Geplaatst:
Origineel bericht van: wolverine
Ontvangen jullie dan met jullie sat deze kanalen op deze frequenties :
11843.00 H
11919.00 H
11938.00 V
11996.00 H

allemaal met : 27500 3/4

dit ivm mijn schotel af te stellen op deze sat ipv op nilesat

Hier getest met een 88 cm Triax 11843 H zit op Badr6 op de BSS beam en ontvang ik niet de rest probleemloos.

@edbe
Volgens zijn onderschrift heeft hij een 110 cm Triax. laugh

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen