Ga naar inhoud

Uitzending Gemist plugin mogelijk?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vandaag las ik onderstaande zin op een site van de publieke omroep, geschreven door de directeur internetcoördinatie:

Citaat:
We bieden inmiddels Quicktime en Silverlight-players. Binnenkort volgt Flash.

Geeft dit een opening voor bouwers om de NPO mediatheek beschikbaar te krijgen op een Dreambox met Enigma2? Of is daar veel meer voor nodig?

Groet, André

Geplaatst:

Flash maakt het mogelijk om te gebruiken, op dit moment is het niet mogelijk om een asf stream te hanteren.

Ziet er goed uit dan!

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Geplaatst:

Inmiddels heb ik het bericht gekregen dat vanaf donderdag 18 februari de RTL Gemist plugin beschikbaar wordt gesteld voor Philips NET TV en zou in h264 zijn. Misschien is daar ook wat mee te doen voor Enigma2?

Groet, André

Geplaatst:
Origineel bericht van: Dreeke
Inmiddels heb ik het bericht gekregen dat vanaf donderdag 18 februari de RTL Gemist plugin beschikbaar wordt gesteld voor Philips NET TV en zou in h264 zijn. Misschien is daar ook wat mee te doen voor Enigma2?

Inmiddels is RTL Gemist op NET TV een feit. Weet iemand hoe ik hierbij de url kan achterhalen? Misschien is zoiets dan toepasbaar voor de Dreambox.

post-12894-1318260737,9484_thumb.jpg

Groet, André

Geplaatst:

Misschien via je router je verkeer monitoren?

Alternatief kan zijn een pc/laptop tussen de NET tv en internet te zetten. Zorg dat je 2 aansluitingen hebt, de eerste voor je internet (bijvoorbeeld wifi) en de 2e voor verbinding naar je nettv. Die 2e verbinding moet dan wel ip adressen uitdelen (aan je nettv).

Tenslotte draai je op de pc/laptop dan wireshark. Deze monitored al het dataverkeer. Zodoende kun je dan herleiden wat de URL is.

Geplaatst:

Als we allemaal aangeven dat we graag html5 willen gebruiken (met H264 of liever de patentvrije Ogg Vorbis die de Dreambox ook kan weergeven, scheelt weer kosten voor ze die we met ons belastinggeld moeten betalen) gaan ze dat misschien invoeren (en is e.e.a. makkelijker voor de Dreambox te realiseren):
http://testlab.omroep.nl/category/uitzending-gemist/
Geplaatst:
Origineel bericht van: Dream1975

Als we allemaal aangeven dat we graag html5 willen gebruiken (met H264 of liever de patentvrije Ogg Vorbis die de Dreambox ook kan weergeven, scheelt weer kosten voor ze die we met ons belastinggeld moeten betalen) gaan ze dat misschien invoeren (en is e.e.a. makkelijker voor de Dreambox te realiseren):
http://testlab.omroep.nl/category/uitzending-gemist/

Citaat:
Bedankt dat je ons je ideeën voor de nieuwe Uitzending Gemist hebt gemaild. Tot 24 februari verzamelen wij alle suggesties. Hierna komen we op Testlab met een blogpost waarin we alle suggesties en ideeën samenvatten.

Daarnaast zullen we je via Testlab de komende maanden op de hoogte houden van de ontwikkelingen.

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

• 2 weken later...
  • 3 maanden later...
  • 2 maanden later...
Geplaatst:

Er moet gewoon iemand zijn die "zo gek is" om hiervoor een plugin te maken. Vanaf dan is het klaar...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

er is reeds een op linux gebaseerde tool beschikbaar voor de XBOX (die oude), deze heb ik lange tijd met veel plezier gebruikt.

Zie hier . Bij mijn weten is deze ook in Python geprogrammeerd. Zou mooi zijn als je deze kunt omzetten naar de Dreambox!!!

• 2 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen