Dreeke Geplaatst: 16 februari 2010 Geplaatst: 16 februari 2010 Vandaag las ik onderstaande zin op een site van de publieke omroep, geschreven door de directeur internetcoördinatie: Citaat: We bieden inmiddels Quicktime en Silverlight-players. Binnenkort volgt Flash. Geeft dit een opening voor bouwers om de NPO mediatheek beschikbaar te krijgen op een Dreambox met Enigma2? Of is daar veel meer voor nodig? Groet, André
Obi Wan Geplaatst: 16 februari 2010 Geplaatst: 16 februari 2010 Flash maakt het mogelijk om te gebruiken, op dit moment is het niet mogelijk om een asf stream te hanteren. Ziet er goed uit dan! Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E
Dreeke Geplaatst: 17 februari 2010 Auteur Geplaatst: 17 februari 2010 Inmiddels heb ik het bericht gekregen dat vanaf donderdag 18 februari de RTL Gemist plugin beschikbaar wordt gesteld voor Philips NET TV en zou in h264 zijn. Misschien is daar ook wat mee te doen voor Enigma2? Groet, André
Dreeke Geplaatst: 18 februari 2010 Auteur Geplaatst: 18 februari 2010 Origineel bericht van: Dreeke Inmiddels heb ik het bericht gekregen dat vanaf donderdag 18 februari de RTL Gemist plugin beschikbaar wordt gesteld voor Philips NET TV en zou in h264 zijn. Misschien is daar ook wat mee te doen voor Enigma2? Inmiddels is RTL Gemist op NET TV een feit. Weet iemand hoe ik hierbij de url kan achterhalen? Misschien is zoiets dan toepasbaar voor de Dreambox. Groet, André
aux99 Geplaatst: 18 februari 2010 Geplaatst: 18 februari 2010 Misschien via je router je verkeer monitoren? Alternatief kan zijn een pc/laptop tussen de NET tv en internet te zetten. Zorg dat je 2 aansluitingen hebt, de eerste voor je internet (bijvoorbeeld wifi) en de 2e voor verbinding naar je nettv. Die 2e verbinding moet dan wel ip adressen uitdelen (aan je nettv). Tenslotte draai je op de pc/laptop dan wireshark. Deze monitored al het dataverkeer. Zodoende kun je dan herleiden wat de URL is.
Dream1975 Geplaatst: 19 februari 2010 Geplaatst: 19 februari 2010 Origineel bericht van: Dreeke Inmiddels heb ik het bericht gekregen dat vanaf donderdag 18 februari de RTL Gemist plugin beschikbaar wordt gesteld voor Philips NET TV en zou in h264 zijn. Misschien is daar ook wat mee te doen voor Enigma2? Als we allemaal aangeven dat we graag html5 willen gebruiken (met H264 of liever de patentvrije Ogg Vorbis die de Dreambox ook kan weergeven, scheelt weer kosten voor ze die we met ons belastinggeld moeten betalen) gaan ze dat misschien invoeren (en is e.e.a. makkelijker voor de Dreambox te realiseren):http://testlab.omroep.nl/category/uitzending-gemist/
hemertje Geplaatst: 20 februari 2010 Geplaatst: 20 februari 2010 Origineel bericht van: Dream1975 Origineel bericht van: Dreeke Inmiddels heb ik het bericht gekregen dat vanaf donderdag 18 februari de RTL Gemist plugin beschikbaar wordt gesteld voor Philips NET TV en zou in h264 zijn. Misschien is daar ook wat mee te doen voor Enigma2? Als we allemaal aangeven dat we graag html5 willen gebruiken (met H264 of liever de patentvrije Ogg Vorbis die de Dreambox ook kan weergeven, scheelt weer kosten voor ze die we met ons belastinggeld moeten betalen) gaan ze dat misschien invoeren (en is e.e.a. makkelijker voor de Dreambox te realiseren):http://testlab.omroep.nl/category/uitzending-gemist/ Citaat: Bedankt dat je ons je ideeën voor de nieuwe Uitzending Gemist hebt gemaild. Tot 24 februari verzamelen wij alle suggesties. Hierna komen we op Testlab met een blogpost waarin we alle suggesties en ideeën samenvatten. Daarnaast zullen we je via Testlab de komende maanden op de hoogte houden van de ontwikkelingen. DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Dream1975 Geplaatst: 3 maart 2010 Geplaatst: 3 maart 2010 Ze zijn er leuk mee bezig bij de publieke omroep: http://testlab.omroep.nl/2010/03/03/ik-zou-het-huidige-loslaten-op-het-logo-na/ Enkele uitkomsten momenteel: HTML5 Betere beeldkwaliteit Makkelijker integreren in media centers
Mr_Virtual Geplaatst: 1 juli 2010 Geplaatst: 1 juli 2010 Weet iemand of er nieuwe ontwikkelingen zijn voor een Uitzending Gemist Plugin? Dank je wel!
Mr_Virtual Geplaatst: 22 september 2010 Geplaatst: 22 september 2010 Ik las gisteren dat Uitzending gemist HTML5 is gaan ondersteunen. Natuurlijk supergoed nieuws. Is het nu dan mogelijk om een plugin te maken voor de Dreambox? http://www.beta.uitzendinggemist.nl
Littlesat Geplaatst: 22 september 2010 Geplaatst: 22 september 2010 Er moet gewoon iemand zijn die "zo gek is" om hiervoor een plugin te maken. Vanaf dan is het klaar... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Mr_Virtual Geplaatst: 22 september 2010 Geplaatst: 22 september 2010 Moet een plugin voor de Dreambox uit php/html codering bestaan? Misschien kan ik iets in elkaar zetten.
Littlesat Geplaatst: 22 september 2010 Geplaatst: 22 september 2010 Het beste is al er een plugin (grotendeels) in python gemaakt kan worden. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
grox Geplaatst: 22 september 2010 Geplaatst: 22 september 2010 er is reeds een op linux gebaseerde tool beschikbaar voor de XBOX (die oude), deze heb ik lange tijd met veel plezier gebruikt. Zie hier . Bij mijn weten is deze ook in Python geprogrammeerd. Zou mooi zijn als je deze kunt omzetten naar de Dreambox!!!
Dream1975 Geplaatst: 9 december 2010 Geplaatst: 9 december 2010 Ik zie net een artikel waarmee dit volgens mij mogelijk moet zijn. Als iemand handig is met programmeren (dat ben ik namelijk niet), heeft die er misschien wat aan: http://tweakers.net/nieuws/71214/ontwikkelaars-kunnen-api-key-voor-open-nos-aanvragen.html
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen