Ga naar inhoud


Ned3 HD niet in Media gard2


Beeldscanner

Aanbevolen berichten

Sinds gisteren is Ned3 HD aan de zenderlijst van CD toegevoegd.

Helaas is het weer prijs. Abonnees met een settopbox abo en dus met een MG2 kaart krijgen de melding."Gecodeerd kanaal"

Klagen bij de klantenservice van CD, leverd het antwoord op.

Neemt u maar een HD Abonnement dan krijgt u vanzelf een MG3 kaart. Heb ik het nou mis of is dit verboden. Ned3 HD is toch een vrij te ontvangen kanaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Klopt,

Ik heb een tijdje terug met succes een klacht ingediend bij Henk Noort van de NPO.

Bij Nederland (1) HD is toen Mediaguard 2 weer terug gezet.

Deze procedure zou nu weer uitgevoerd kunnen worden en waarschijnlijk met succes.

 

In een ander topic is te lezen dat er een kaartwissel zit aan te komen voor alle huidige Mediaguard 2 kaartjes.

Tegen een betaling kan je dan een Mediaguard 3 opgestuurd krijgen.

Laat die kaartwissel dan maar snel komen....

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

is het wel juist dat je moet betalen daarvoor

ik heb basis pakket al heel lang en kreeg toen ook het kaartje thuis gestuurd

uit het verhaal kwam bij mij naar boven dat ik vrij was om te betalen maar ze wilden graag een bedrag voor de kosten die ze hadden gemaakt

is toch hun werk telkens veranderen.

ik heb nooit betaald en nooit meer iets daar over vernomen ook.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: twister11
ook RTL4HD krijg ik ook niet met een Mediagard 2
of moet jij daar voor een hd abboment voor hebben?


gr
hans


Uiteraard de publieke zenders is een andere zaak RTL4 HD zul je echt een HD abo van €5 p/m moeten hebben.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik vind alles best maar ik ben niet van plan om extra te betalen voor HD.

 

Ik betaal al voor de publieke omroep via de belastingen (voorheen omroepbijdrage) en ik betaal al voor de commercielen door verplicht te kijken naar hun reclame-boodschappen. Ik weiger om twee keer voor hetzelfde te betalen.

 

Ik zit ook niet te wachten op een nieuw Seca-kaartje. Mijn huidige Seca2 kaartje voldoet voor mij uitstekend en daar heb ik al (behoorlijk) voor betaald. Het is niet mijn schuld dat de beveiliging bagger is en ik wens daar dus ook niet voor op te draaien. Haal het maar bij de makers van het Seca2-protocol, bij de hackers of bij de omroepen. Bovendien is het een kwestie van tijd tot ook Seca3 is gekraakt en dan begint het circus opnieuw. En zo blijven we steeds opnieuw en steeds meer betalen zonder dat we er iets nieuws of iets beters voor terug krijgen.

 

Nu weten we natuurlijk allemaal dat de tarieven voor het settopbox-pakket de afgelopen jaren extreem zijn gestegen. Desondanks ... Ik ben heel tevreden met mijn huidige settopbox-pakket, mijn DM800 en mijn Seca2-kaartje.

 

Peter.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nederland 1,2 en 3 zijn niet Free to Air (zoals bv BVN), maar Free to View. Dat betekent dat je er een geldige smartcard van CD voor nodig hebt. In Nederland hebben we voor de publieke omroep geen FTA ontvangst en ook niet gehad.

 

De vorige generatie smartcards MG-2 is gehacked en onder druk van content providers is voor SD content maar ook voor de opkomende HD content protectie een nieuwe generatie MG-3 ingevoerd op alle CD pakketten met HD zenders daarin: Basis en hoger. Dit was een gedwongen migratie/kaartwissel.

 

Het is volgens mij logisch dat als je op de lagere pakketten: STD (geen abonnements relatie enkel eenmalige aanschaf kaart) en STBP (70 euro per jaar) naar non-FTA HD content wil kijken je een MG-3 card zal moeten aanschaffen. Gezien de relatief lage inkomsten die CD ontvangt uit deze klanten zal daarvoor betaald moeten gaan worden.

 

CD heeft inmiddels aangekondigd dat ze binnenkort met een aanbieding komen om tegen een aantrekkelijke prijs een MG-3 kaart te kunnen kopen als STD of STBP klant mits je je oude kaart inlevert. Dus nog even afwachten wat de kosten hiervan zullen gaan worden.

 

Overigens is dit volgens mij anders dan bij de hogere pakketten waar de kaartwissel gedwongen was. Als je niet wilt betalen of geen interesse hebt in de HD zenders kan je gewoon in SD kwaliteit met je oude kaart blijven kijken.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry, maar ik ben volledig de draad kwijt.

seca en mediaguard zijn toch verschillende systemen, en die termen zie ik door elkaar bij schijnbaar dezelfde kaarten gebruikt worden.

 

voor zover ik weet is mijn oranje cds-kaart een seca3, en was mijn oude zwarte een seca2.

waar zit nu de mediaguard component?

dank voor enige verheldering in deze materie.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satchmo

De vorige generatie smartcards MG-2 is gehacked en onder druk van content providers is voor SD content maar ook voor de opkomende HD content protectie een nieuwe generatie MG-3 ingevoerd op alle CD pakketten met HD zenders daarin: Basis en hoger. Dit was een gedwongen migratie/kaartwissel.


Je spreekt jezelf tegen.
Als door druk van content providers Canal Digitaal gedwongen zou zijn tot invoering van Seca 3 waarom zijn er dan nog zenders met Seca 2 codering ?

Ik ga maar weer eens een paar mailtjes richting NOS, consumentenbond en tweede kamerleden sturen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp alleen niet waarom die aanbieding er nog niet is om je Seca2 kaart tegen betaling om te ruilen voor Seca3. Leuk dat HD3 uitgerolt wordt maar als ik het niet mag kijken met een Seca2 kaartje volstrekt nutteloos! Of ben ik nou gek?

 

Zie dus zojuist aan de post hierboven dat je met een beetje pech nog 3 maanden moet wachten. Ik hoop voordat de WK begint van een Seca3 kaart voorzien te zijn. Ben bang dat het anders niet meer hoeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je bereid bent te betalen voor HD is het toch erg eenvoudig je sluit een HD abo af voor €5 p/m en je kaart wordt gratis omgeruild dat kun je zo online doen door in te loggen bij CDS bij "Mijn CanalDigitaal".

 

Dan vermoed ik dat je volgende week je nieuwe kaart binnen hebt.

Als je wilt afwachten op het aan bod duurt het natuurlijk langer. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sjonnie123

Ik ben best bereid om m'n huidige SECA2 kaartje gratis te laten omruilen door een SECA3 kaartje dmv aanschaf HD pakket.

 

Maar ik ben daar een beetje huiverig voor gezien de recente problemen die gecertificeerde en niet gecertificeerde kastjes hadden/hebben met SECA3.

 

Ik bezit een MAXcombo225 en als iemand me kan vertellen dat deze nu feilloos werkt met SECA3 wil ik het doen, als e.e.a betekend dat ik extra geld moet neerleggen (nieuwe decoder of CD module) dan houdt het op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is inderdaad een afhankelijkheid van de ontvanger t.a.v. het wel of niet ondersteunen van Mediaguard-3. Gelukkig zijn de meeste niet CD-gecertificeerd ontvangers na de kaartwissel vanaf basispakket naar boven in 2009 en de problemen die er toen waren geupdate door de leverancier. Informatie kan je bij je verkooppunt hierover opvragen.

 

Daarnaast is het zo dat je alleen van de HD zenders kan genieten als je ontvanger daadwerkelijk HD/MPEG-4 ondersteund.

Dus dat moet je ook nagaan.

 

Overigens is er geen sprake van een gedwongen kaartwissel oid. Als het dus niet werkt bij jou kan je gewoon op je huidige manier zonder HD doorkijken smile

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...