Ga naar inhoud


Ned3 HD niet in Media gard2


Beeldscanner

Aanbevolen berichten

Gast sjonnie123
Origineel bericht van: satchmo

Daarnaast is het zo dat je alleen van de HD zenders kan genieten als je ontvanger daadwerkelijk HD/MPEG-4 ondersteund.
Dus dat moet je ook nagaan.


FYI: De MaxCombo225 is in staat om HD te ontvangen (Ned 1 HD doet het perfect, evenals de BBC en ARD/ZDF), en er is ook een firmware geweest voor het SECA3 gedoe maar ik hoor daar verschillende verhalen over...
Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Stepdriver

De kaartwissel zou toch voor iedereen gratis zijn??? Dit zou ook gelden voor settopboxklanten, hun tarieven zijn in de afgelopen jaren belachellijk gestegen dus dat kaartje kan er dan toch wel vanaf?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

De kaartwissel zou toch voor iedereen gratis zijn???

Deze keer niet, daar je met de kaart iets extra's "krijgen" kan! Zonder de nieuwe kaart geen Nederland 1, 2 en 3 in HD.

En het settoppakket is niet belachelijk gestegen, daar het belachelijk goedkoop was namelijk voor 10 jaar geleden was het nog gratis!

Het is zelfs minder gestegen dan de kabel in de laatste 10 jaar. Die was toen nog ca. 9 Euro in mijn gemeente, duus meer dan 7 Euro stijging, terwijl het SetTop pakket van CDS momenteel 5.83 per maand is, wat tevens de stijging is.

Ach ja... Nederland 1 HD gaat wel (nog) met Seca2...
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
.......Het is zelfs minder gestegen dan de kabel in de laatste 10 jaar. Die was toen nog ca. 9 Euro in mijn gemeente, duus meer dan 7 Euro stijging, terwijl het SetTop pakket van CDS momenteel 5.83 per maand is, wat tevens de stijging is......

De prijs van het settopboxpakket is in 4 jaar gestegen van 16,50 naar 70 euro per jaar: ik geloof nooit dat de kabel ook zo'n 325% duurder is geworden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Andere tijden.

 

Vroeger betaalde RTL en SBS grof om via de satelliet te kunnen uitzenden. Dit was belangrijk omdat het de signaalaanvoer voor kabelbedrijven was. Tegenwoordig is dat vervangen door glasvezel en is satelliet niet meer zo belangrijk voor deze televisiebedrijven. Dus betalen ze nu minder of in sommige gevallen zelfs helemaal niet meer en moet er betaald worden.

 

Dus subsidie voor het STB-pakket is dus weg. En daarom zijn deze prijsverhogingen aan de orde (geweest). Je kan het wellicht ook anders stellen. In het verleden was Canal+/CanalDigitaal wellicht 325 procent te goedkoop ten opzichte van andere televisieaanbieder. Hoe je het ook wilt bekijken. Om de Nederlandse publieke en commerciële omroepen (exclusief RTL8, en dat is iets wat ik niet begrijp dat deze zender niet in het STB-pakket zit) te bekijken is CanalDigitaal abonnementtechnisch gezien het goedkoopste.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is het al vaker aan bod geweest dat de mensen met een Set Top Box pakket het meeste per kanaal betalen.

Maar wat me meer boeit is dat iedereen een kaartje heeft moeten kopen voor een € 70 en dat geld zou zijn voor een eventuele kaart wissel, registratie en dergelijke.

In eerste instantie zouden mensen met een STB Pakket ook een nieuwe kaart krijgen.

Dat werd uitgesteld en volgens mij krijgen deze mensen geen kaart meer of moet er voor worden betaald.

 

Wij hebben hier kabel van Stichting Kabeltelevisie Brabant Gelderland (samenwerking met Caiway)

en daar zit standaard Ned 123 en RTL 4578 HD in het pakket met nog ± 40 zenders voor € 12,50.

 

Hieronder ook een overzicht van de kostenopbouw:

 

 

 

Infrastructuur (kabels/leidingen) kosten  

7,65

Inkoop tv / radio-signalen               

1,23

BUMA / auteursrechten 

1,34

Aanpassing / verbetering kabelnet

0,28

sub totaal

10,50

BTW 19%   

2,00

Totaal per maand

€ 12,50

 

 

Ik ben dus ook van mening dat het Set Top Pakket een leuke melkkoe is voor Canaldigitaal.

2x Dreambox DM800 and Wavefrontier.

------------------------------------

 

Assumption is the mother of all fuckups

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ieder z'n mening, maar hoe kan je nou stellen dat het STP een melkkoe is zonder de kosten van CD te kennen? Of denk je dat je de kostenstructuur van een kabelbedrijf kan vergelijken met die van CD?

 

Gelukkig is er keuze, en dus concurrentie. Stel je eens voor dat CD er niet zou zijn en de kabelaars het monopolie zouden hebben op de distributie van televisiesignalen (Digitenne en TV via DSL zijn nog geen volwaardige alternatieven naar mijn mening).

 

Ik vind dat CD een goede dienstverlening biedt voor een concurrerende prijs. De dienstverlening wordt ingrijpend verbeterd door de introductie van HD kanalen.

2x DM800

Visiosat Bi-Sat 13.0/19.2/23.5/28.2 East

Visiosat 80cm 7.0 East

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Optimist
.....De dienstverlening wordt ingrijpend verbeterd door de introductie van HD kanalen.
Absoluut, en ook andere zaken zijn heel plotseling sterk verbeterd (denk aan de EPG). Sterker nog: het lijkt ineens wel of we met een normaal bedrijf te maken hebben, en dat is zelfs een enorme vooruitgang!
Zou dat allemaal echt mogelijk zijn geworden door het Settopboxpakket zo extreem in prijs te verhogen?

Origineel bericht van: Optimist
Gelukkig is er keuze, en dus concurrentie.
Helaas niet voor iedereen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Stepdriver

Nope, nog steeds geen keuzevrijheid in dit land. Hier in het buitengebied ben je afhankelijk van de satelliet of digitenne ( pas sinds een paar jaar) en hebben we dus niet te maken met de concurrentie van de kabel. Inderdaad was het vroeger gratis, maar dat er sinds het invoeren van een betaald pakket de prijzen echt absurd zijn gestegen is toch helaas echt wel een feit! Dit betaalde pakket is tot op de dag van vandaag nog steeds hetzelfde als toen het gestart werd en voor nog steeds dezelfde zenders betaal je nu dus zo'n 325% meer. Daarnaast zijn de kosten van investeren in steeds maar weer nieuwe decoders en nieuwe spullen zoals een andere lnb ook een bijkomende zaak waar kabelaars minder last van hebben. Kabel hebben we hier nog nooit gehad en zal door de hoge kosten van aanleg ook nooit kunnen komen. Het enige alternatief op dit moment heet dan digitenne en dat is op z'n zachtst gezegd toch geen concurrent ten opzichte van satelliet. Dus degenen die zeggen dat het allemaal wel meevalt hebben in mijn ogen een dikbetaalde boterham en een behoorlijke plaat voor de kop. Sorry bij deze als ik iemand beledig...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar als je zelf een HD ontvanger gaat kopen doe je dat toch echt uit vrije wil de pakketten zoals ze er waren zijn er nog gewoon in SD.

 

Dus het investeren in nieuwe decoders en lnb's is echt niet gekomen door CDS je had gewoon naar het set top pakket kunnen blijven kijken die zitten allemaal op Astra1 op 19.2 oost.

En ja de regionale zenders zitten op Astra3 maar is iets van de laatste jaren en daarvoor moet je bij ROOS zijn niet bij CDS.

Overigens je regiozender kun je ook helemaal gratis via het Digitenne pakket uit de lucht halen geen satelliet voor nodig. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

De prijs van het settopboxpakket is in 4 jaar gestegen van 16,50 naar 70 euro per jaar: ik geloof nooit dat de kabel ook zo'n 325% duurder is geworden.

Als je het relatief bekijkt en je weet dat het SetTop pakket voor 10 jaar geleden gratis was, dan is de verhoging zelfs meer dan 325%, namelijk oneindig veel %... mijn Quote was absoluut...
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Via de HD fastscan staat deze op 3. Gebruik je de SD fastscan dan staat hij op 91 dacht ik.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...