Ga naar inhoud


Brief van Canal Digitaal


mav3r1ck

Aanbevolen berichten


  • Reacties 118
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: edje-ken
ik heb ook net even de cds site bekeken en alles staat daar keurig beschreven
voor bestaande klanten veranderd er niks.
dus bellen heeft geen nut

edje


als ik de post van dennis fokkema lees is dat nog niet zo zeker, dus ik ga ook zeker even bellen over deze vorm van chantage

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: iRuud
Ik snap die logica niet.

Het is net zo'n logica als de 'vrijwillige' bijdrage aan de S3 kaart.


Die vrijwillige bijdrage ben ik het wel met je eens, dat was niet netjes (je betaald per maand abonnementskosten en een eenmalige aanschaf van de pas om bepaalde zenders te zien, als CDS deze dan wijzigt voor redenen die de klant geen direct voordeel opbrengen dienen ze deze kosten dan ook niet bij de klant in rekening te brengen).

Wat betreft die logica:
In het verleden zijn jullie een overeenkomst aangegaan waarbij je een x aantal zenders voor een y bedrag krijgt. Hier waren jullie beiden mee eens en akkoord en zolang je niets doet (ingaan op het aanbod of opzeggen) blijft deze overeenkomst gelden.
Nu heeft CDS voor nieuwe klanten een nieuwe prijs (met als voorwaarde een jaarcontract). Toevallig zijn deze voorwaarden qua prijs gunstiger voor jou, maar als je deze wilt moet je ook de keerzijde van deze voorwaarden accepteren (en dat is een jaarcontract bij aanvang). Wat er in dit onderwerp gebeurt is heel erg enkel in je eigen straatje denken (en de zuurgraad richting CDS is weer enorm hoog). Je bent niet verplicht de nieuwe voorwaarden te accepteren, dan hou je het gewoon bij de oude voorwaarden maar dan geldt ook de oude prijs.

Je ziet dit ook veel in de mobiele telefoonbranche. Je hebt een 1 of 2 jaarscontract (met een actiekorting per maand en/of mooi toestel) en als je deze uitgezeten hebt betaal je gewoon de standaard abonnementskosten zonder actiekorting. Bel je hierbij je provider op dan kunnen ze weer een "aanbieding" doen met een actiekorting of toestel, alleen zit je er dan wel weer een jaar aan vast.

En daarbij voorheen had je elke keer een jaarcontract (en kon je maar één keer per jaar opzeggen). Nu ga je na dat ene jaar automatisch naar maandopzegging door die nieuwe wet, dus waarom een jaarcontract nu ineens een onoverkomelijk probleem is is mij een raadsel.

CDS is enorm aan het investeren (nieuwe transponders etc) en ik kan me goed voorstellen dat ze dan ook een aanvangsjaarcontract willen hebben voor de nieuwe prijs. Dan weten ze waar ze aan toe zijn (stel je voor dat bijvoorbeeld Ziggo volgende maand ook met de missende zenders komt en iedereen na één maand bij CDS weg gaat, zou een mooie strop zijn voor ze).
Jij doet ook geen grote investeringen (mag ik tenminste aannemen) als je niet weet of je volgende maand nog wel salaris krijgt?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik vind het een nette oplossing zo.

je hoeft er niet op in te gaan doe je dat wel heb je een jaarcontract klaar. en een voordelige prijs staat daar tegenover ik heb nog nooit z'n aanbieding gehad van hun dat je minder kunt betalen dus ik vind het super.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier klopt natuurlijk niks van. Ik had ook top+thema+evc pakket en kreeg een aanbieding om het thema om te zetten in HD pakket. In de praktijk betekend dit dat ik 0,05 meer ga betalen per maand en dan heb ik het HD pakket er bij.

 

Daarnaast kreeg bij verlenging van mijn abo met 1 jaar ook een 7141 die inmiddels al weer verkocht is. Kortom ze doen maar wat.

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dream1975
Wat betreft die logica:
In het verleden zijn jullie een overeenkomst aangegaan waarbij je een x aantal zenders voor een y bedrag krijgt. Hier waren jullie beiden mee eens en akkoord en zolang je niets doet (ingaan op het aanbod of opzeggen) blijft deze overeenkomst gelden.


Het is dus opzeggen geworden. Ik zoek dan wel een alternatieve manier om TV te kunnen kijken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Macaco
De nieuwe algemene voorwaarden waarvoor je moet "tekenen" zien er op meerdere punten heel anders uit dan die waarvoor ik destijds heb getekend.

En: Als je het duurste pakket hebt heb je tot nu toe altijd nog de minste service en aanbiedingen gehad. Acties zijn er nooit, je hebt immers alle zenders al.

Macaco


De algemene voorwaarden zijn meestal waar we met z'n allen niet echt doorheen worstelen. De veranderingen hierin zijn mij niet bekend.

Nu ben ik van het luie soort en hoor ik graag de verschillen wink wie o wie haha.

Als ik de verhalen zo lees komt het er dus duidelijk op neer dat als je NIKS doet je gewoon hetzelfde bedrag blijft betalen en het voordeel hebt dat je maandelijks kan opzeggen.

Als we eerlijk zijn is 4.95 nu niet echt een aantrekkelijk bod. En laten we het niet over de investeringen hebben. Dat is meegaan met de markt en je weet als ondernemer dat je hier altijd kosten in gaat maken. Je gaat mee of je ligt eruit. C'est la vie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan toch dat HD pakket opzeggen? Scheelt je € 9,95.

 

Een paar dagen later neem je het HD pakket erbij, kost je dan € 5,00

 

Of is dit te simpel gedacht? Ben je ook goedkoper af, en geen gezeik.

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...