minplus Geplaatst: 18 februari 2010 Geplaatst: 18 februari 2010 Zie het als een evolutie, Black. Er ontstaan onvermijdelijk automatisch zij-sporen die vanzelf weer uitsterven. Hoort erbij, kunnen soms heel interessant zijn, niet iets om je druk over te maken. Even niet aan meedoen, de hoofdlijn komt vanzelf terug. Ik volg je goede bijdragen met interesse, ook al heb ik zelf op het moment nog een stel simpele doch fijne machientjes die met je bijdragen niets kunnen. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
redneck eyeball Geplaatst: 23 februari 2010 Geplaatst: 23 februari 2010 Met behulp van deze codes en een JP1 kabel kan je de Dreambox afstandsbediening herprogrammeren Die Werte der Tabelle sind zum Eintrag in Remotemaster gedacht. Belegung VU+ Duo FB Setup Device: 2047 Setup Type: VCR Protocol: RC6-6-32 Protocol-ID: 01 2A Device: 128 Subdevice: 21158 Taste OBC 0 0 1 1 2 2 3 3 4 4 5 5 6 6 7 7 8 8 9 9 < 187 > 188 rot 109 grün 110 gelb 111 blau 112 hoch 88 runter 89 links 90 rechts 91 OK 92 Chan+ 32 Chan- 33 Vol+ 16 Vol- 17 Exit 85 EPG(Info) 204 Menue(Dream) 84 Filme(Video) 73 Audio 229 Help 129 Radio 242 TV 228 Mute 13 Stdby 12 Text 60 Credit gaat naar DrData om dit uit te zoeken.
SoSa Geplaatst: 7 maart 2010 Geplaatst: 7 maart 2010 @ redneck eyeball Bedankt voor de codes, heb me dm7000 afstandsbediening geprogrammeerd en het werkt. Heel fijn om me vertrouwde dm7000 afstandsbediening te kunnen gebruiken op me VU+.
Tonskidutch Geplaatst: 7 maart 2010 Geplaatst: 7 maart 2010 fantastisch... moet enkel ergens een jp1 interface vandaan halen... of kan iemand me ermee helpen het gaat niet over afkicken, het gaat over ergonomisch beter / die rsi met VU+ AB kan ik missen als kiespijn heb ook een oude dm7000 AB liggen ciao The Crying Cowboys Aaron Rux
hulkman Geplaatst: 16 maart 2010 Geplaatst: 16 maart 2010 @Sosa, Ik heb me zo'n simple parallel naar JP1 interface in elkaar gebakken, maar krijg met geen mogelijkheid contact met een DM7025 AB. Het interface wordt wel gezien (via de test door de diode) dus goede poort gekozen, maar geen data uitwisseling met de AB. Alles is tig keer nagekeken, zelfs nagemeten op de pennen van de AB (moest hem daarvoor even uit elkaar halen)komponenten nagemeten diode en weerstanden zijn ok, maar geen programmering. Hoe heb jij het voor elkaar gekregen?
Gast ApBurgh Geplaatst: 16 maart 2010 Geplaatst: 16 maart 2010 Je hebt toch niet toevallig een clone of een nieuwe versie remote? Het is wel zo dat de laatste versie afstandsbedieningen niet meer met de simpele versie van de Jtag te proggen zijn, daar heb je de uitgebreide versie voor nodig.
hulkman Geplaatst: 16 maart 2010 Geplaatst: 16 maart 2010 Eh, ja, gisteren de hele avond voor niks lopen klooien. Ben er vanmorgen pas achtergekomen dat de AB van de 7025 een JP1.2 interface schijnt te hebben, waarvoor je dan ook een wat uitgebreidere jp1.2 kabeltje nodig hebt. Waarom staat zoiets er nou niet bij, en welke malloot bedenkt nu een totaal ander concept, en gebruikt dan dezelfde connectie methoden. Nou ja, de AB werkt nog. Ik ga nu in de States een USB JP1.2/3 bestellen, met een JP1 convertor en een small connector. Kost een paar centen, maar ik ben nu zo gemotiveerd dat ik een soort 'Geld spield keine Rolle' mood beland ben. Als ik het werkend heb zal ik hier eens goed verslag van maken, met de valkuilen die tot nu toe ben tegengekomen. @Ap, wat weet jij van de clonen, hebben die alleen geen JP connector of geen progammable chip.
Tonskidutch Geplaatst: 16 maart 2010 Geplaatst: 16 maart 2010 voor de duidelijkheid er zijn al minstens 4 type afstand bedieningen geweest voor je dream Onder het batterij afdek kapje staat een nummer en die geeft al aan om welke versie het gaat en dus welke JP interface voor jouw geschikt is Citaat: V1 Has 4 device slots and a JP1 interface V2 Has 3 device slots and a JP1 interface V3 URC-39730 B02 Has 4 device slots and a JP1 interface V4 URC-39930BJ0 (URC-39930RJ0-03) Has 3 device slots and a JP1.2 interface bron sat-forum uk verwissel dus niet zomaar dat afdek kapje als je meerdere dreams en afstandbedieningen hebt want dan kun je het niet meer achterhalen zonder de AB helemaal open te maken. ciao The Crying Cowboys Aaron Rux
hulkman Geplaatst: 17 maart 2010 Geplaatst: 17 maart 2010 V4 URC-39930BJ0 valt hier in prijzen, ik heb d'r 2 van. Bij >reclame< in the States een USB progger JP1.2/3 besteld en een convertor naar JP1, kosten incl shipping $58. En nou even wachten tot het er is.
Tonskidutch Geplaatst: 18 maart 2010 Geplaatst: 18 maart 2010 Origineel bericht van: Tonskidutch fantastisch... moet enkel ergens een jp1 interface vandaan halen... of kan iemand me ermee helpenhet gaat niet over afkicken, het gaat over ergonomisch beter / die rsi met VU+ AB kan ik missen als kiespijn heb ook een oude dm7000 AB liggen ciao uhm die oude AB is te slecht mbt toetsjes heb me dus een nieuwe gehaald nieuwe heeft geen JP interface onder het afdekkapje damn ook dat is al gecloned! dan maar eens wisselen met die van de familieleden tis maar dat jullie weten dat er dus ook "niet programmeerbare AB's op de markt zijn ciao The Crying Cowboys Aaron Rux
mietde Geplaatst: 22 maart 2010 Geplaatst: 22 maart 2010 De zwarte remote die bij de 500HD zit heeft geen jp1 interface. De bekende zilveren remotes volgens mij wel allemaal... Als er geen interface zit maar wel de gaatjes dan kun je die er zelf nog wel aan solderen. Bij de 500HD ontbreken ook de gaatjes. You cannot ignore that member
hulkman Geplaatst: 23 maart 2010 Geplaatst: 23 maart 2010 Hoi, hij is er de usb programmer. Hij schijnt te werken, ik kan de codes uit de DB afstandsbediening lezen. Alleen het editten van de codes met RM daar kom ik niet uit. Heb de tutorials doorgeworsteld, maar ergens doe ik iets niet goed. Wie heeft er ervaring hiermee? Wat wel lukt is de setup, daar vul ik de gegevens in die hierboven ergens worden opgegeven, ik kan ook die lijst invullen (Button-Function). Maar hoe speel ik dat nu naar de AB door? Als ik een upload to controller doe dan lijkt hij wel wat te uploaden, maar er is niets verandert aan de functionaliteit van de AB.
hulkman Geplaatst: 30 maart 2010 Geplaatst: 30 maart 2010 Nee, helaas nog niet. De code gegeven door DrData is herleid uit de AB van de 7000 met andere eeprom etc. en wil (nog) niet werken bij mij. Ben nu rechtreeks met DrData in conclaaf, maar ja hij heeft dus weer geen 7025 AB met JP1.2 interface. Ik ga hem voorzien van mijn bevindingen en hoop zo weer wat verder te komen. Het resultaat tot nu toe is dat ik de 1-knop min of meer werkend krijg, dus er is nog hoop.
Tonskidutch Geplaatst: 31 maart 2010 Geplaatst: 31 maart 2010 laptop in de hand (opgeladen accu) naar de eerste de beste satwinkel met dm7025 op voorraad demonstratie jp1.2 aan de RM uitlezen en wegrennen The Crying Cowboys Aaron Rux
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen