Ga naar inhoud


[VU+ duo] Dreambox afstandsbediening op je VU+


conc

Aanbevolen berichten


  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Pedro Newbie
Persoonlijk zou ik dan toch liever een met een LCD schermpje nemen waar je meer opdrachten achter kan zetten. Deze 300 lijkt mij te beperkt om als volwaardige afstandsbediening te kunnen fungeren. Ik denk dat je een hoop opdrachten van je TV en/of ander apparaat zoals de VU+ er niet goed op kwijt kunt.

Een betere keuze lijkt mij dan b.v. de 555.




Welke functie denk je dan te missen tov de Vu+ RC.

Vu+ Duo2, 2× Solo2, Vu-Ultimo S/S + dualS2
Triax Astra 1, 2, 3, Hotbird
Harmony 300i,600
, Touch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie
Origineel bericht van: ToniMacaroni

Welke functie denk je dan te missen tov de Vu+ RC.


Bijvoorbeeld de knoppen
Radio
TV
Audio
Help
Pijl naar links op nummeriek deel
Pijl naar rechts op nummeriek deel
Bestandslijst opgenomen programma's
Knop ondertitels
Home
End

Een vijftal zal je misschien onder kunnen brengen onder de nummer 1 t/m 5 bij de knop TV-input maar dan moet je wel onthouden wat onder welke knop zit.

logitech-harmony-300i-remote.jpg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, inderdaad.

 

Dat wordt dan keuzes maken, welke functie op de vijf geprogrameerd moeten worden.

 

Jammer dat de zaak waar ik m besteld heb niet de 555 heeft, anders had ik wat geld toegelegt op de 300i.

 

Maar als ik m heb, merk ik wel achter hoe Logitech de 300i programmeert. De Vu+ staat wel in de ondersteunde apparaten.

 

Misschien dat bepaalde knoppen wel een dubbelfunctie krijgen.

 

Is een beetje lastig om meer info hierover te krijgen, gezien er nergens een volledige manual te vinden is.

 

 

Vu+ Duo2, 2× Solo2, Vu-Ultimo S/S + dualS2
Triax Astra 1, 2, 3, Hotbird
Harmony 300i,600
, Touch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even zitten speuren.

 

5 knoppen zijn dus programeerbaar en daarnaast kan je ook nog instellen welke functie een toets heeft.

 

wijzigen2.jpg

 

Tevens kan de 300i opdrachten van je orginele RC leren.

 

opdracht-leren.jpg

Vu+ Duo2, 2× Solo2, Vu-Ultimo S/S + dualS2
Triax Astra 1, 2, 3, Hotbird
Harmony 300i,600
, Touch

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Mag ik de heren even helpen herinneren aan het onderwerp van dit topic?

 

Graag weer on-topic en voor andere discussies een nieuw topic openen a.u.b. wink

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Ik heb connector gemaakt, maar nu ik backup maak zoals beschreven in de handleiding dan krijg ik een warning:

"Bad checksum at address $0000. Expected $7A $85, but fount $1B $E4"

 

h9RJ9.jpg

 

Is dit normaal, of gaat er ergens iets fout? check interface werkt wel goed, en er wordt data verzonden van remote naar pc.

 

Geprobeerd op verschillende computers. een win7 (32 bit) en de andere win xp (sp3)

 

 

Groetjes,

Gerard (GTB)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier ook nog een dreambox RC voor de dm600 liggen, maar ik vind het herprogrammeren van de RC niet echt duidelijk.

 

Verschillende programma's met allerlei codes en files en ondanks de handleiding snap ik er geen biet van.

 

waarom twee maal een programma keymaster?

Welke file moet je dan hebben etc.

 

Bestaat er een meer eenvoudige handleiding en of programma on de RC geschikt te maken voor de VU duo.

Vu+ Duo2, 2× Solo2, Vu-Ultimo S/S + dualS2
Triax Astra 1, 2, 3, Hotbird
Harmony 300i,600
, Touch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er inmiddels achter hoe ik de Dreambox DM7000 (v2/JP1) afstandsbediening goed kan laten werken op de VU+ Duo.

 

Als bijlage de gebruikte Software (IR802) en de bewaarde configuraties die ik gemaakt heb voor mijn afstandsbediening.

En een simpel stappenplan waarin ik de door mij gevolgde procedure uitleg.

 

Hopelijk hebben jullie hier iets aan,

Gerard

Stappenplan programeer je dream7000 AB voor VU+ Duo.pdf

IR802 en Dream-VU config files.zip

Groetjes,

Gerard (GTB)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...
  • 6 maanden later...

Met de files en beschrijving van Gerard - GTB een v3 dreambox afstandbediening aan de praat gekregen op een VU+ UNO.

 

Moest nog even de missende rdf voor de v3 toevoegen :

 

OUKAOUK1 (Dreambox V3 URC-39730 B02).rdf te downloaden op http://controlremote.svn.sourceforge.net/viewvc/controlremote/tags/remotes_release_1.32_20110114/rdfs/

 

en de VU+ UNO staat standaard op remote 2 waar de VU+ Solo en Duo op remote 1 staan.

 

Ik denk dat dit met de codes wel aan te passen is maar een : "echo 1 > /proc/stb/fp/remote_code" lost dat ook op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de files en beschrijving van Gerard - GTB een v3 dreambox afstandbediening aan de praat gekregen op een VU+ UNO.

 

Moest nog even de missende rdf voor de v3 toevoegen :

 

OUKAOUK1 (Dreambox V3 URC-39730 B02).rdf te downloaden op http://controlremote..._20110114/rdfs/

 

en de VU+ UNO staat standaard op remote 2 waar de VU+ Solo en Duo op remote 1 staan.

 

Ik denk dat dit met de codes wel aan te passen is maar een : "echo 1 > /proc/stb/fp/remote_code" lost dat ook op.

 

Denk je dat de V5 of V6 remotes ook te programmeren zijn? Want ik zag namelijk ook de .rdf van deze versies op de bovenstaande link.

aangepast door korsan

H9.Twin  :::  H9.2H :::  H9.S ::: HD1265 ::: H2H :::::::::: WaveFrontier T90: 1W, 3, 7, 13, 16, 19, 23, 28, 42E ::::::::::

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...