Ga naar inhoud


vewijdere foto's terughalen uit de harddisk?


dreamlover8000

Aanbevolen berichten

help mijn vakantiefoto's zijn kwijt. ze stonden op de c schijf.

gisteren geexpermiteerd met net user commando' in dos prompt.

Nu vanmorgen zet ik pc aan. wachtwoord administrator account wordt niet meer geaccepteerd.

Dus format c: en windows 7 ultimate er opnieuw opgezet.

getdataback for ntfs geprobeerd om foto's terug te halen.

Helaas niets te vinden.UAC uitgeschakeld.

Iemand goede ervaring met alternatief programma?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Hallo dreamlover8000,

 

ik ben bang dat door een 'reinstall' de data waar je foto's stonden zijn overschreven.

Als je GetDataBack had uitgevoerd voordat je de reinstall had gedaan, had je wellicht meer kans gehad (maar dat is mosterd na de maaltijd).

Ook al kon je niet 'booten' (vanwege password), dan was de harde schijf (wanneer deze in een andere computer werd aangesloten) nog te benaderen geweest.

 

Ik ben ook wel eens wat kwijt geweest en in dat geval heeft GetDataBack me altijd heel erg goed geholpen, alleen dien je in zulke gevallen het 'schrijven naar disk' zo veel mogelijk te voorkomen.

 

Niet echt een oplossing hier, maar (hopelijk) een beetje verduidelijking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is niet helemaal waar hoor er zijn tools die dat wel degelijk kunnen.

Alleen zal de naam anders zijn je krijgt bv R32887 H 5342

als naam maar ja dat is even bekijken en dan weet je welke het is.

rescue19D of NT file recovery meen ik lunnen dit ok wel

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Snuffer
Dat is niet helemaal waar hoor er zijn tools die dat wel degelijk kunnen.
Alleen zal de naam anders zijn je krijgt bv R32887 H 5342
als naam maar ja dat is even bekijken en dan weet je welke het is.
rescue19D of NT file recovery meen ik lunnen dit ok wel


Hij heeft inmiddels na het kwijtraken van de foto's Windows 7 geinstalleerd.

De kans is gewoon enorm groot dat de foto's overschreven zijn en dan is er geen redden meer aan!

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja helaas met tranen in de ogen

moet je winwiz gelijk geven

daar na een nieuwe installatie de hdd niet meer veel van de oude data zal bevatten

 

of ze zaten toevallig op een cluster waar niets nieuws overheen geschreven is geworden

ik gun je alles maar de kans is extreem klein

 

je kunt dus beter 2 partities aanmaken op je harde schijf c: met genoeg voor windows7 en d: met enkel data

dan is bij herinstallatie enkel c: de klos en d: blijft bestaan.

ciao

I Gona Love You - Micky More & Andy Tee remix

Jestofunk, Micky More & Andy Tee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Dus format c: en windows 7 ultimate er opnieuw opgezet.

 

Jeetje joh, begreep je dan niet dat juist door deze aktie je het terughalen juist onmogelijk hebt gemaakt.

Als je de harddisk er uit had gehaald en deze in een andere computer had gehangen dan konden ze zonder enig probleem gecopieerd worden naar elke datadrager dan ook.

 

Dat je dat dan weet voor de volgende keer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat had je beter anders kunnen oplossen.

De hardeschijf demonteren en aan een tweede pc hangen, middels een USB hardeschijf setje.

Dan de foto's etc overzetten op de andere pc.

DE hardeschijf weer monteren in de pc, en een frisse installatie doen.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh

Een normale format C: verwijdert het echt.


Nee, het wordt pas verwijderd, wanneer er nieuwe data opgeschreven wordt. Dus bij de herinstallatie is het overschreven.
Formateren houdt in, dat de "snel links" worden verwijderd. De data blijft wel bewaard.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paardengek
Origineel bericht van: Sjattuh

Een normale format C: verwijdert het echt.


Nee, het wordt pas verwijderd, wanneer er nieuwe data opgeschreven wordt. Dus bij de herinstallatie is het overschreven.
Formateren houdt in, dat de "snel links" worden verwijderd. De data blijft wel bewaard.

Met vriendelijke groet, paardengek



idd.. en dat is nu net de reden waarom je een HDD goed moet leegmaken (allemaal nullen) voordat je 'm weggooit, of in een 2e handsje verkoopt. ... data-diefstal, of erger identiteits-diefstal is zo gedaan..
(ga maar eens bij de lokale ijzer-boer een beetje aan 'dumpster-diving' doen.. paar oude HDDtjes mee naar huis en uren zoet.)
(een dikke hamer of magneet doet ook wonderen overigens)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Belangrijke gegevens staan daarom nooit bij mij op de C schijf, ik heb bijvoorbeeld aan mijn laptop een externe harddisk hangen waarin 2 schijven onder Raid 1 draaien. Uiteraard niet als ik onderweg ben, maar thuis is het weer even aanprikken, met als resultaat dat ik nooit meer kwijt kan zijn dan maximaal 1 dag gegevens.

 

T B

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verstandig!!

 

Ik heb zelf (voor mij) belangrijke data in het LAN minimaal 2x opgeslagen (dit regelt Windows Home Server in de storage pool, zolang ik 'Duplication' maar aan zet).

Verder maak ik eens per maand ook nog een 'offline/offsite' backup op een dikke externe HD. Data gaat 1x/maand op die externe disk en wordt dan netjes op het werk in de kast gelegd.

 

Ik ben wellicht 'te' voorzichtig, maar nadat binnen een half jaar 3x een 250gb schijf de geest had gegeven ben ik redelijk 'paranoia' geworden wb de 'houdbaarheid' van data op HDD's

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil ik daar het draadje nu toch is afgedwaald naar het opslaan van backup-data er nog iets aan toevoegen.

 

Vele weten niet dat een beschrijfbare drager in de vorm van een CD/DVD de "houdbaarheid" van de data slechts 2-5 jaar bedraagd volgens een intern onderzoek van IBM-Experts.

 

Meer is ook terug te vinden >>HIER<< .

 

Het advies is dan ook om data altijd op te slaan op magnetische dragers zoals een harddisk. Feiten en cijfers hiervan weet ik niet en zou ik op moeten zoeken, maar ook deze zijn aan slijtage onderhevig, tenzij deze drager alleen onder spanning staat gedurende de backup. Het lijkt me echter wel zo dat deze magnetische dragers ook niet "onbeperkt" houdbaar zijn.

 

Speciaal voor de Medische wereld heeft Philips ooit in het assortiment Medicall cd's gehad die speciale coatingen hadden. Deze roze-kleurige cd's doen het bij mij nog steeds (9 jaar oud), alleen Philips levert deze niet meer. De prijs was toen een veelvoud van een normale cd-rom ook van Philips.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...