Ga naar inhoud


vewijdere foto's terughalen uit de harddisk?


dreamlover8000

Aanbevolen berichten

Voor dat back upen gebruik ik een tooltje dat always sync heet dit controleerd de mappen die je hebt aangegeven en zodra daar een verandering in is veranderd de back up ook meteen'

Dit uplaod hij naar de server of USB stick (132 GB)

zelfs de map van de e-mail waardoor je dat ok bewaard.

 

Jammer ik wist niet dat je na een format ook echt alles kwijt was, wel als leek maar voor een ervaren techneut dacht ik dat er toch nog veel was terug te halen.

 

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

ach het is een beetje door mekaar heen praten

want er zijn principes en pech

 

het principe is dat een windows os niet de hele data zal wissen op de harde schijf, maar zoals paardengek schreef enkel 1 "flag" op 0 zet (en de rest van de DATA op cluster en block laat staan zoals het is)

 

die "flag" is met redding en recovery tooltjes wel degelijk te herstellen en dus is het bestand gered...

 

maar bij een installatie wordt weer zoveel nieuwe data op de desbetreffende clusters en blocks op de harde schijf geschreven dat het eerder aannemelijk is dat die DATA overschreven wordt

 

het formateren is niet anders, dan dat wissen en de mbr aanpassen door een "flag" op 0 te zetten, anders duurt het eeuwen

 

het principe is dat de DATA er nog is maar simpel per "flag" uitgeschakeld

de pech is als je er nieuwe zaken overheen schrijft, immers die plek was vrijgekomen => dus DATA vernietigd

 

 

ben je der vroeg bij, doe je niets en neemt inderdaad zo'n recovery tool.

ciao

 

I Gona Love You - Micky More & Andy Tee remix

Jestofunk, Micky More & Andy Tee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dreamlover8000
helaas foto's niet meer terug te halen. ik heb getdataback en pc inspector file recovery geprobeerd.
Sommige foto's kan ik letterlijk voor de helft zien.
sd kaart heb ik ook in mijn pc gehad. Hetzelfde probleem.
Opnieuw op vakantie dan maar :D


Heel vervelend om te horen. Ik zou er niet aan moeten denken. Ik hoop wel dat je uit de bovenstaande tips iets pikt wat voor je bruikbaar is zodat het een volgende keer niet gebeurt.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paardengek
Nee, het wordt pas verwijderd, wanneer er nieuwe data opgeschreven wordt. Dus bij de herinstallatie is het overschreven.
Formateren houdt in, dat de "snel links" worden verwijderd. De data blijft wel bewaard.

Met vriendelijke groet, paardengek


Wat is dan het verschil tussen quick en normal format?

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij een quick format wordt alleen de inhoudsopgave gewist en alle clusters als vrij zijnde gegeven. Alle data staat er in principe nog op en is terug te halen. De directory struktuur is dan wel zoek, alles staat op 1 hoop meestal.

 

Bij een volledige format worden ook alle sectoren opnieuw ingedeeld en uiteraard de inhoudsopgave wordt gewist. Data recovery is nu een stuk moeilijker maar met speciale tools nog wel grotendeels mogelijk.

 

Echt leeg maak je hem met een wipe waar op elke cluster 1 'en en 0 'en worden weggeschreven. Data recovery is echt onmogelijk geworden.

 

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
Origineel bericht van: paardengek
Nee, het wordt pas verwijderd, wanneer er nieuwe data opgeschreven wordt. Dus bij de herinstallatie is het overschreven.
Formateren houdt in, dat de "snel links" worden verwijderd. De data blijft wel bewaard.

Met vriendelijke groet, paardengek


Wat is dan het verschil tussen quick en normal format?


Ik dacht ook altijd dat een normale format de gegevens fysiek verwijderen, wat google werk bewijst dat dat niet zo is. Bij normal format word gelijk een bad sector scan gedaan. Bij quick niet.

Groeten Thomas

 

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Thomas2000
Origineel bericht van: Sjattuh
Origineel bericht van: paardengek
Nee, het wordt pas verwijderd, wanneer er nieuwe data opgeschreven wordt. Dus bij de herinstallatie is het overschreven.
Formateren houdt in, dat de "snel links" worden verwijderd. De data blijft wel bewaard.

Met vriendelijke groet, paardengek


Wat is dan het verschil tussen quick en normal format?


Ik dacht ook altijd dat een normale format de gegevens fysiek verwijderen, wat google werk bewijst dat dat niet zo is. Bij normal format word gelijk een bad sector scan gedaan. Bij quick niet.


Dat klopt ook van de bad sector scan... maar niemand doet bijna meer een full format... weet je hoelang dat duurt bij een schijf > 1T laugh En daarbij houdt een schijf zelf bij wat bad clusters zijn en verplaatst de data automatisch naar reserve cluster.... Je merkt er niets van totdat er teveel "bad" zijn dan krijg je "smart" errors.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel dat de harde schijf behoorlijk volstond, met "achteraan" de vakantiefoto's.

 

Dan is na een format met herinstallatie wellicht het eerste deel van de schijf overschreven, maar het achterste deel wellicht nog benaderbaar toch, of werkt het niet zo?

Keep sending 'm up! VU+Duo op Pli, Amiko 8900 Alien, Visiosat Bisatellite G4 + 17/8 multiswitch (en op reserve een TF 4000plus)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Endeavour
Stel dat de harde schijf behoorlijk volstond, met "achteraan" de vakantiefoto's.

Dan is na een format met herinstallatie wellicht het eerste deel van de schijf overschreven, maar het achterste deel wellicht nog benaderbaar toch, of werkt het niet zo?


Ja dat kan, maar hij heeft al getest en niets gevonden

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz
bij een quick format wordt alleen de inhoudsopgave gewist en alle clusters als vrij zijnde gegeven. Alle data staat er in principe nog op en is terug te halen. De directory struktuur is dan wel zoek, alles staat op 1 hoop meestal.

Bij een volledige format worden ook alle sectoren opnieuw ingedeeld en uiteraard de inhoudsopgave wordt gewist. Data recovery is nu een stuk moeilijker maar met speciale tools nog wel grotendeels mogelijk.

Echt leeg maak je hem met een wipe waar op elke cluster 1 'en en 0 'en worden weggeschreven. Data recovery is echt onmogelijk geworden.


En dat doe je door de partitie te wissen?

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh


En dat doe je door de partitie te wissen?


Nee, dan haal je enkel de partitie tabel weg of pas je hem aan. Je kunt dan nog steeds data terug halen als het moet.

Om te wipen heb je speciale tooltjes die een paar uur vrolijk je harde schijf gaan beschrijven.

Zoek maar eens op google naar wipe harddisk...

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kimble
Vele weten niet dat een beschrijfbare drager in de vorm van een CD/DVD de "houdbaarheid" van de data slechts 2-5 jaar bedraagd volgens een intern onderzoek van IBM-Experts.


Dat is wel een erg pessimistische inschatting, ik stel me voor dat dat soort cijfers geldig is als je ze in de sauna bewaart of zo. En wil je het zekere voor het onzekere nemen, dan knal je je dat op Archive grade DVDs. Koel en droog bewaren uiteraard. Dan heb je er de eerstvolgende dertig tot veertig jaar in elk geval geen omkijken meer naar. En tegen die tijd zijn er vast al wel nieuwe, duurzamere oplossingen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...