FeReNGi Geplaatst: 19 februari 2010 Geplaatst: 19 februari 2010 DM500 HD in the trade as of next week Lünen, 19. February 2010 Dream Multimedia, the leading supplier of Linux-based set-top boxes, is expanding its range of HDTV products. As of next week, the new DM500 HD will be rolled out to the trade. The recommended retail price for the HDTV-ready satellite receiver is 339 Euros. The key features of the DM500 HD include the powerful 400 MHz processor as well as the Linux operating system. The 10/100 Mbit compatible Ethernet connection allows you to integrate the receiver in your home network, or to enjoy Internet connectivity. The back panel provides the DVB-S2 tuner as well as a Mini-USB interface for software updates as well as an eSata connection, allowing you to expand the capabilities of the DM500 HD to that of a PVR by connecting to an external hard drive. In addition, the Dreambox comes equipped with an HDMI as well as with an optical digital sound output. The front panel provides a smartcard reader. The compact size of the DM500 HD deserves special mention. Its dimensions of only 195 x 130 x 40 mm (WxDxH) make it particularly suitable for discreet installation in the living room. Its power consumption, too, is minimal, with a consumption of only twelve Watts during operation, and less than one Watt in standby mode. Additional technical details can be found on the Dream Multimedia website, at: www.dream-multimedia-tv.de/en/dm-500-hd. Dream spokesperson Alpaslan Karasu: „Compact and powerful – those are the features of the DM500 HD. The new Dreambox provides HDTV with razor-sharp images and brilliant colours. The option of an external hard drive makes it child’s play to record television programmes.“ https://www.dream-multimedia-tv.de/en/new-hdtv-receiver-dm500-hd Dreambox 8000 HD PVR / DM 920 UHD - Visiosat BISAT G3 Astra 28.5/Eurobird 28.2/Astra 19.2/Hotbird 13
paardengek Geplaatst: 19 februari 2010 Geplaatst: 19 februari 2010 Misschien even een vertaling erbij plaatsen, voor diegene die de engelse taal niet kan begrijpen. Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Mrbeam Geplaatst: 19 februari 2010 Geplaatst: 19 februari 2010 DM500HD in de handel vanaf volgende week Lünen, 19. Februari 2010 Dream Multimedia, de toonaangevende leverancier van Linux-gebaseerde set-top boxes, breidt haar aanbod van HDTV-producten. Vanaf volgende week zal de nieuwe DM500 HD worden uitgerold naar de handel. De aanbevolen verkoopprijs voor de HDTV-ready satelliet ontvanger is 339 euro. De belangrijkste kenmerken van de DM500 HD omvatten de krachtige 400 MHz processor en het Linux besturingssysteem. De compatible 10/100 Mbit Ethernet-aansluiting kunt u de ontvanger te integreren in uw eigen netwerk, of internetconnectiviteit genieten. Het achterpaneel biedt de DVB-S2 tuner en een Mini-USB interface voor software-updates evenals een eSATA-aansluiting, zodat u de mogelijkheden van de DM500 HD uit te breiden tot die van een PVR door het aansluiten op een externe harde schijf. Daarnaast komt de Dreambox uitgerust met een HDMI-als met een optische digitale geluidsuitgang. Het voorpaneel biedt een smartcard-lezer. Het compacte formaat van de DM500 HD verdient bijzondere vermelding. De afmetingen van slechts 195 x 130 x 40 mm (BxDxH) maken het bijzonder geschikt voor discrete installatie in de woonkamer. Het stroomverbruik is ook minimaal, met een verbruik van slechts twaalf watt tijdens de exploitatie, en minder dan een Watt in standby-modus. Aanvullende technische details zijn te vinden op de website van Dream Multimedia, at: www.dream-multimedia-tv.de/en/dm-500-hd. Dream woordvoerder Alpaslan Karasu: "Compact en krachtig - dat zijn de kenmerken van de DM500 HD. De nieuwe Dreambox biedt HDTV met haarscherpe beelden en schitterende kleuren. Spelen De optie van een externe harde schijf maakt het kind op te nemen televisieprogramma's. " Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925
Gerard 76 Geplaatst: 19 februari 2010 Geplaatst: 19 februari 2010 Er is iig een nieuwe versie bootloader voor de 500HD,versie 77. DMM Site
dream-on Geplaatst: 19 februari 2010 Geplaatst: 19 februari 2010 vindt het wel jammer dat er een vaste tuner inzit. Dus er is geen T of C versie...... Vu duo2 met pli
Gerard 76 Geplaatst: 19 februari 2010 Geplaatst: 19 februari 2010 Volgens mij kan er ook geen USB-stick of SD/CF kaartje in voor plugins/picons etc. Dacht dat de 800 dat ook niet heeft. (wel een USB geloof ik)
JBnl Geplaatst: 19 februari 2010 Geplaatst: 19 februari 2010 Er gaat wel een C en T versie komen later dit jaar. groeten,JBnl
dream-on Geplaatst: 19 februari 2010 Geplaatst: 19 februari 2010 dan wordt het toch een "nieuwe" ontvanger, of niet? want op de fotos die heb gezien van het 500 mb zit de tuner erop gesoldeerd. Vu duo2 met pli
Cobus R Geplaatst: 19 februari 2010 Geplaatst: 19 februari 2010 Hij is in ieder geval veel te duur. De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
bigtwin Geplaatst: 19 februari 2010 Geplaatst: 19 februari 2010 Dat zijn volgens mij alle dreamboxen. Toch verkopen ze als de beste. ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
pietdream Geplaatst: 19 februari 2010 Geplaatst: 19 februari 2010 Zie dat er een mini-USB plug op zit. Er staat dat hiermee services updates kunt doen. Vraagje als ik er een mini-USB stick inplug van 16GB kan ik deze dan ook gewoon mounten en die stick gebruiken om opnames te doen? Vu+ Duo (1 TB HD & OpenPLi)
Gast Jeroensky Geplaatst: 19 februari 2010 Geplaatst: 19 februari 2010 Ook hierbij: 720p 50/60HZ. Geen 1080p 50/60Hz, wel 1080p 25/30Hz voor files. Wel 1080i 50/60Hz. Maar ja men zend nu toch uit op maximaal 720p 50/60Hz of 1080i 50/60Hz. En elke tuner doet het beter dan ... ...Minister Balkenende
Lambik61 Geplaatst: 21 februari 2010 Geplaatst: 21 februari 2010 Persoonlijk vind ik de 500HD behoorlijk aan de prijs. Qua prijsstelling past de 500HD wel in het DM assortiment. Voor een kleine 100 euro meer koop je al een enigma-II dual HD tuner van een ander merk. Mijn inziens zit Dream Multimedia met zijn prijzen aan de bovengrens van de prijselasticiteit. CU Lambik VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E
Tonskidutch Geplaatst: 21 februari 2010 Geplaatst: 21 februari 2010 Origineel bericht van: Lambik61 Persoonlijk vind ik de 500HD behoorlijk aan de prijs. Qua prijsstelling past de 500HD wel in het DM assortiment. Voor een kleine 100 euro meer koop je al een enigma-II dual HD tuner van een ander merk. Mijn inziens zit Dream Multimedia met zijn prijzen aan de bovengrens van de prijselasticiteit. klopt vind ik ook maar het is een dreambox en men mag dan ook een en ander verwachten voor de "monetas". ciao A Forest The Cure
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen