Schotol Geplaatst: 19 februari 2010 Geplaatst: 19 februari 2010 Hallo allemaal, Ja daar is er weer een die info wil hebben over de aanschaf van een schotelantenne. Ik wil de volgende artikelen aanschaffen, ik heb me er wat in verdiept en heb een aanbieding gekregen die ik hier wil voorleggen. Thuissituatie, 2x een hdtv in verschillende kamers een hdrecorder vinden wij niet nodig. wij willen de astra 1,2 en 3 ontvangen en de hotbird. 1 x bisatelliet visiosat schotelantenne 1 x astra 1-2-3-hb beugelset 4 x inverto twin lnb 2 x diseqc switch venton 1-4 2 x mediaguard module 1 x rebox RE4000 1 x rebox 2701 SPVR 2 x mediaguard module 2 x canaldigitaal kaart 30 meter coax 20x f conectoren Zijn jullie het met deze keuze eens? Zijn er goede alternatieven? Wat is een goede dealer in zuid-holland? Is het oud spul of is het recent? Alvast bedankt voor de reacties Schotol
dogeatdog Geplaatst: 19 februari 2010 Geplaatst: 19 februari 2010 waarom niet een twin multytenne Technisat ben je daar gelijk mee klaar schilt een hoop. en de rebox 2701 is geen HD ontvanger. en met de rebox heb je geen modulen nodig, hier zit al een kaartlezer in die de kaarten van CD decodeert.
Schotol Geplaatst: 19 februari 2010 Auteur Geplaatst: 19 februari 2010 Origineel bericht van: dogeatdog waarom niet een twin multytenne Technisat ben je daar gelijk mee klaar schilt een hoop. en de rebox 2701 is geen HD ontvanger. en met de rebox heb je geen modulen nodig, hier zit al een kaartlezer in die de kaarten van CD decodeert. Hallo, Is die multytenne wel groot genoeg om de 4 satellieten te ontvangen, ik heb wel eens begrepen dat je een iets grotere schotel nodig hebt voor een beter ontvangst? De redox 2701, is dat een ouder model of zo. Is er misschien een andere reden waarom de modulen worden aangeboden. Schotol.
mietde Geplaatst: 19 februari 2010 Geplaatst: 19 februari 2010 Origineel bericht van: dogeatdog waarom niet een twin multytenne Technisat ben je daar gelijk mee klaar schilt een hoop. en de rebox 2701 is geen HD ontvanger. en met de rebox heb je geen modulen nodig, hier zit al een kaartlezer in die de kaarten van CD decodeert. Nou, ik zou mijn Bisat toch zeker niet willen ruilen tegen zo'n multytenne. Denk wel dat als ik nu een schotel zou moeten kopen ik de BIG Bisat zou nemen, dan heb je nog wat meer regenreserve en die kun je ook aanpassen aan je eigen wensen. Hoe zit dat bij zo'n multytenne als er een lnb of de switch kapot is, is dat nog te repareren? Zeker niet te onderschatten is hoe mooi of lelijk je een schotel vind. Ik vind de Bisat's mooie schotels. Anderen mogen soms geen grotere schotels hangen of vinden ieder zichtbaar kabeltje verschrikkelijk. Als jij zichtbare kabels verschrikkelijk vind dan is een multytenne wellicht zowiezo al een betere optie voor je. You cannot ignore that member
Obi Wan Geplaatst: 20 februari 2010 Geplaatst: 20 februari 2010 Neem gewoon een Triax 88 met een multirail en 4 LNB's. Gooi daarnaast een goede linuxontvanger erbij zoals een dreambox zodat je geen modules en toestanden nodig hebt. Dit is voor jou de meest gunstige oplossing als je het mij vraagt. Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E
cheapwatcher Geplaatst: 20 februari 2010 Geplaatst: 20 februari 2010 Goede keus wat mij betreft. Ik zou alleen ook van de 2e ontvanger een HD ontvanger maken. Tweemaal een Rebox 4000 dus. Ik weet niet of de module bij die ontvanger verplicht is of dat de kaartlezer ook gebruikt kan worden voor seca kaartjes. Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10 VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665 Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700 Ziggo start CI+
Gast wanderer Geplaatst: 20 februari 2010 Geplaatst: 20 februari 2010 Origineel bericht van: Obi Wan Neem gewoon een Triax 88 met een multirail en 4 LNB's. dat heet een multiblock met x lnb's....zie Hier en Hier
RVP Geplaatst: 20 februari 2010 Geplaatst: 20 februari 2010 Geen Triax, die Bisat is super van kwaliteit. De Reebox heeft idd geen modules nodig. Rare sat dealer heb je.
Schotol Geplaatst: 20 februari 2010 Auteur Geplaatst: 20 februari 2010 . Hallo allemaal. Vandaag in Rotterdam (Abe) geweest en de hele bende aangeschaft 2x redox RE4000HD. 1x bisatelliet visiosat schotelantenne. 3x Alps duo lnb. 2x disqc 4-1 switch 2x mediaguard module. en wat ik vergeten ben te noemen. De reboxen zijn al ingelezen De hotbird hebben we laten vervallen omdat dat voor ons niet waardevol genoeg is gebleken. Alles aan de schotel zit er inmiddels aan en moet komende week nog even een lange boor scoren om een paar gaten te boren. Heb ik een goede keuze gemaakt? Groet, Schotol
RVP Geplaatst: 20 februari 2010 Geplaatst: 20 februari 2010 Perfect, op die modules na. Breng die nou terug, heb je niet nodig met Reeboxen. EDIT, o wacht, je kon zeker geen losse CDS kaarten kopen zonder Cam......
satencom Geplaatst: 20 februari 2010 Geplaatst: 20 februari 2010 Let op, voor het bekijken van CanalDigitaal ben je een mediaguard CI-module nodig. Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
ton2207 Geplaatst: 21 februari 2010 Geplaatst: 21 februari 2010 Klopt, een firma die ik het heb gevraagd besvestigde dar bij de Rebox 4000 je een CI module nodig hebt voor CanalDigitaal - de interne kaartlezer werkt niet met de CD smartcard. Wat niet beter wordt, blijft niet goed.
Schotol Geplaatst: 21 februari 2010 Auteur Geplaatst: 21 februari 2010 Bedankt allemaal voor de reacties. Als de schotel hangt zal ik er wel een fototje van maken, ik sluit niet uit dat ik het forum lastig zal vallen met meer vragen. Schotol
dogeatdog Geplaatst: 21 februari 2010 Geplaatst: 21 februari 2010 mijn rebox 2101 pakte alle kaarten seca 2/3 TVV en irdeto2 kaarten. alleen die laatste liep niet zo lekker.
Schotol Geplaatst: 22 februari 2010 Auteur Geplaatst: 22 februari 2010 . Even een vraag. ik heb de schotel geinstaleerden bij een flink aantal zenders zijn de gezichten blauw van kleur?? Enig idee waar dat aan kan liggen?? Schotol
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen