Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Op zoek naar een beste configuratie heb ik enkele firmware op de Dreambox 800 geïnstalleerd en uitgeprobeerd. Voorheen draaide de rotor goed, nu draait het niet meer automatisch. Ik heb geprobeerd:

-Newnigma

-Open PLI

-Gemini (drie soorten van)

-Nabilo Black Hole

Voorheen had ik Open PLI en toen deed hij het wel. Blijven ergens in de Dreambox schadelijke bestanden achter? Zou het daar aan liggen?

Ik heb het nu opnieuw geflashd met de originele firmware en vervolgens weer Open PLI opgezet, maar tevergeefs.

Dezelfde rotor sluit ik aan de DM500 en hij doet het perfect.

Ik gebruik de settings van CST.

DM 800-Gemini 5

Rotor 45-30 draaibaar

Geplaatst:

Heb je de antenne settings wel goed staan? Moet op diseqc 1.2 staan

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:

Met het opnieuw flashen blijven er geen bestanden achter... Dus iets met je instellingen gaat mis.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

Ik weet niet of het bij de 800 ook zo gaat, maar bij de 8000 blijven de gegevens wel bewaard.

Bv usals

The key to happiness. Stay away from idiots

Geplaatst:

Ik heb geprobeerd:

-eenvoudig>rotor>usals>de coordinaten.

Voorheen deed dit perfect nu niet meer.

-geavanceerd>sat kiezen>disecq selecteren (1.2)>usals uitschakelen>een nummer geven zoals astra 1, hotbird 2...

Deze instructie werkte mij nooit.

Ik weet nog steeds niet waar het misgaat. Ik gebruik CST settings, ook heb ik Henksat geprobeerd, maar allebei doen het niet.

DM 800-Gemini 5

Rotor 45-30 draaibaar

Geplaatst:

Bij geavanceerd moet je wel handmatig naar de satelliet van keuze draaien en als je hem hebt gevonden opslaan.

Heb je dat gedaan?Dat moet met de 800 goed werken maar is wel veel werk dat is bekend.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Geplaatst:

Ik probeerde van alles, maar het lukt niet. De rotor draait niet meer automatisch. Ik ga eens een andere rotor proberen. Daarvoor heb ik tijd nodig om de schotel te kunnen richten.

Ik wil jullie allemaal graag bedanken voor jullie bijdrage.

Groeten Satmania

DM 800-Gemini 5

Rotor 45-30 draaibaar

Geplaatst:

De rotor heb ik helemaal los gehaald en een andere rotor geprobeerd of hij goed draaide. Dat deed hij inderdaad. Op die manier gaat hij naar alle satellieten toe.

Toen heb ik het ipv de oude terug gehangen. Perfect signaal, maar na enkele keren gedraaid te hebben, hield de rotor het weer op. Nu draait het weer niet.

Hoe zit het, heeft iemand ook zo'n probleem met DM800? Moet ik een nieuwe specifieke rotor aanschaffen voor de DM800 of ligt het toch aan de settings?

DM 800-Gemini 5

Rotor 45-30 draaibaar

Geplaatst:

Het probleem is eindelijk opgelost door met de tuner instellingen te spelen. Uiteindelijk heb ik voor iedere satelliet een Lnb cijfer gegeven(1, 2...), toneburst op A gezet, Usals aanschakelen en vervolgens de lengte en de breedte aangegeven. Ook niet vegeten een vastgelegde Disecq commando te kiezen, zoals AA, AB, input 1, input 2...

Alles opgeslagen en hij draait nu perfect.

DM 800-Gemini 5

Rotor 45-30 draaibaar

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen