Ga naar inhoud


Gecodeerde opnames met mediaguard 3 lijken na 4 dagen niet te decoderen.


IVIarcel

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort een nieuwe mediaguard3 van Canaaldigitaal, en heb onlangs een aantal films opgenomen op mijn topfield 5000pvr.

toen ik deze vanochtend wilde decoderen met RecCopy4.2, zag ik tot mijn onaangename verrassing, dat de films ouder dan 4 dagen, niet gedecodeerd worden. Weet iemand toevallig of hier een oplossing voor is en is dit een algemeen probleem? (ik zal behoorlijk balen als die films weg zijn)

 

ps. ik ben alles behalve een pro, voor wat betreft sateliet schotels...

 

Maar.. Ik heb wel geprobeerd meerdere gecodeerde films te laten afspelen (ook al zie je niks). Dit wilde bij de oude kaart nog wel eens werken. Dan pikte hij het signaal weer op na hooguit een half uur en kon je de film toch nog zien. Nu hielp het niet...

LUFT 36-643 monoblock TWIN-LNC 3.0

VuPlus Duo

Canaal Digitaal

Link naar reactie
Delen op andere sites


De oplossing daarvoor is er al jaaaaren maar het gaat om een Topfield en in het Topfield subforum hier op het forum moet je het antwoordt vinden.

 

Het is zoiets als na opname s'nachts afspelen dan decodeert hij en staat het ongecodeerd op je schijf.

Maar kijk of vraag in het Topfield forum hoe het precies gaat. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, maar dit is niet helemaal het zelfde. Het gaat me hier vooral om de nieuwe Mediaguard 3 van CanalDigitaal. Voorheen kon je oude opnames (ook gecodeerd) nog na een aantal weken kijken.

 

het beeld liet dan eerst niets zien "gecodeerd....blabla", maar als je de opname dan liet afspelen (tussen 10 min en half uur), dan werd schijnbaar de oude codering via de opname weer op de mediaguard 1/2 geschreven. Dit zorgde dan weer voor problemen want zodra je klaar was met de oude opname, spoorde de oude "codering" op de mediaguard niet met de nieuwe uitzendingen, en moest je soms, je kaart via canaldigitaal weer heractiveren.

 

Deze truuk, met 10-30 minuten afspelen werkt blijkbaar niet meer met de nieuwe mediaguard3. Ik had gehoopt dat hiervoor een oplossing is, anders heb ik een aantal opnames waar ik niets mee kan.

LUFT 36-643 monoblock TWIN-LNC 3.0

VuPlus Duo

Canaal Digitaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij ligt dat aan de samenwerking tussen je ontvanger en de CAM module.

 

Met de Topfield TF5500 en de TV7700HDPVR had ik ook altijd dit geklooi.

Ik had tot op het laatst de Aston Seca Dual (nieuwste versie) maar dat maakte niks uit, en de laatste fw die dit probleem moest oplossen bracht geen uitkomst.

Een van de redenen waarom ik de TF gedumpt heb.

 

Nu met de Rebox 9000HD (die geen CAM nodig heeft voor CD) "verlopen" de opnamen niet, ook niet met seca3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: IVIarcel
Bedankt voor jullie antwoorden! Helaas niet wat ik graag wilde zien, maar ik kan nu tenminste wel "officieel" mijn hoop opgeven voor wat betreft de films. smirk

Helaas kunnen we het niet mooier maken en ook helaas heb je niets meer aan de eerder opgenomen films, die ben je kwijt.
Misschien alleen nog een kleine opmerking t.a.v. het vorige door Art44 geplaatste bericht.
Dit probleem ligt ergens in het midden, dus niet volledig aan CD maar ook niet volledig aan de ontvanger.
Sinds Seca3 wordt elke 48 - 72 uur de codering aangepast waardoor je daarna een gecodeerde opname niet meer kunt decoderen dan wel bekijken, dit zou je enigszins aan CD kunnen toeschrijven.
Als je ontvanger de mogelijkheid zou hebben om ongecodeerd op te nemen, zoals al door best veel ontvangers wordt ondersteund, zou je hier ook geen last meer van hebben.
Dus hier mag je het probleem enigszins aan de ontvanger toeschrijven.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: IVIarcel
Bedankt voor jullie antwoorden! Helaas niet wat ik graag wilde zien, maar ik kan nu tenminste wel "officieel" mijn hoop opgeven voor wat betreft de films. smirk

Helaas kunnen we het niet mooier maken en ook helaas heb je niets meer aan de eerder opgenomen films, die ben je kwijt.
Misschien alleen nog een kleine opmerking t.a.v. het vorige door Art44 geplaatste bericht.
Dit probleem ligt ergens in het midden, dus niet volledig aan CD maar ook niet volledig aan de ontvanger.
Sinds Seca3 wordt elke 48 - 72 uur de codering aangepast waardoor je daarna een gecodeerde opname niet meer kunt decoderen dan wel bekijken, dit zou je enigszins aan CD kunnen toeschrijven.
Als je ontvanger de mogelijkheid zou hebben om ongecodeerd op te nemen, zoals al door best veel ontvangers wordt ondersteund, zou je hier ook geen last meer van hebben.
Dus hier mag je het probleem enigszins aan de ontvanger toeschrijven.



Neemt de REBOX nou gecodeerd of ongecodeerd op?

Had laatst een opname gedaan, deze terug bekeken met goed resultaat, een paar dagen later wou/kon de BOX deze programma niet afspelen, sprong steeds terug naar LIVE stand.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...