Ga naar inhoud

Nieuwe schotel voor de buurman

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wij zijn bezig met de koop van een berging, die we graag willen verbinden aan een andere berging die nu nog in gebruik is van onze buurman. Hij is in principe bereid van berging te ruilen, zodat wij zijn berging kunnen gaan gebruiken, maar het enige probleem is dat hij aan de gevel van zijn huidige berging een schotel heeft bevestigd.

Volgens zijn zeggen zou het ontvangst vanaf de gevel van zijn woning (op 2 hoog) niet zo goed zijn als vanaf deze plek (op 4 hoog), ivm hinder van het woningblok achter ons pand.

Ik heb geen verstand van schotels, daarom vraag ik op deze plek:

1. Kan hij hierin gelijk hebben (dat hij vanaf 2 hoog geen goed ontvangst heeft)?

2. Bestaan er schotels die vanaf lagere hoogte wel een goed ontvangst hebben (beter wellicht dan zijn huidige schotel)?

3. Wij vinden het in principe geen probleem als de schotel aan de gevel blijft hangen, ware het niet dat de buurman eens in de 17 dagen de schotel moet bijdraaien. Bestaan er ook schotels waarbij dit niet nodig is?

Alvast veel dank voor een eventuele reactie!

Geplaatst:

Ja het zou kunnen maar is zo moeilijk te beoordelen,plaats eens een foto van de situatie dan kunnen we het wel uitleggen.

Geplaatst:

Het is zeer goed mogelijk dat een schotel op 2 hoog geen ontvangst heeft; een schotel moet nl vrij zicht hebben op de satelliet die hij ontvangt; daar mogen geen obstakels tussen staan. Als er tegenover het pand waar jullie wonen een ander pand staat, of een paar hoge bomen, of iets anders, is het dus te verwachten dat een wok op 2 hoog idd geen of minder signaal binnenkrijgt dan een wok op 4 hoog. Een grotere of andere schotel zal dit probleem in principe niet oplossen.

Blijft natuurlijk wel de vraag waarom de schotel iedere 17 dagen moet worden bijgedraaid. In principe blijft een schotel die goed hangt het gewoon doen. Ik weet niet wat de achterliggende reden is van het moeten bijdraaien van de schotel?

Geplaatst:

1 ja wegens een (meerdere) obstakel(s), zoals bomen

2 ja wegens een hogere opbrengst / kwaliteit van merk en type

3 ja indien correct gemonteerd (maar onderhoud eens of tweemaal per jaar is preventief noodzakelijk)

een en ander is inderdaad lokaal afhankelijk van de situatie

en bedenk een satelliet hobbyist zijn schotel gebruik onmogelijk maken wegens verkoop kavels en onroerend goed is echter een schandpaal waard

dus kom tot vergelijk en laat dat ook vastleggen in akte.

ciao

Busy Line

Rose Murphy

Geplaatst:

overigens...

als je met je buurman eens overlegt inzake een GSO

gemeenschappelijke Satelliet Ontvangst

paar quad's switches en ook jij hebt eindelijk satelliet televisie...! :D

allemaal redelijk simpel

vertrouw meer en argwaan minder.

ciao

Busy Line

Rose Murphy

Geplaatst:

Bedankt voor de reacties.

Ik weet ook niet waarom hij moet bijdraaien. De buurman is van Turkse afkomst en spreekt niet zo goed Nederlands. Hij gebruikt de schotel in ieder geval voor de ontvangst van Turkse zenders .

GSO was ik inderdaad ook al tegengekomen op internet. Lijkt me een goede optie (mits we er vergunnning voor krijgen), maar is het niet erg prijzig?

Geplaatst:

vergunning?

op je eigen erf

GSO duur?

is enkel een lnb kwestie

single > 1op1 lnb receiver

twin > 2 receivers

quad > 4 receivers

octo > 8 receivers allemaal onafhankelijk kijken

lees je maar eens in op schotelpark of kijk eens hier op satlex

ciao

Busy Line

Rose Murphy

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen