Ga naar inhoud

Nieuwe schotel voor de buurman

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wij zijn bezig met de koop van een berging, die we graag willen verbinden aan een andere berging die nu nog in gebruik is van onze buurman. Hij is in principe bereid van berging te ruilen, zodat wij zijn berging kunnen gaan gebruiken, maar het enige probleem is dat hij aan de gevel van zijn huidige berging een schotel heeft bevestigd.

Volgens zijn zeggen zou het ontvangst vanaf de gevel van zijn woning (op 2 hoog) niet zo goed zijn als vanaf deze plek (op 4 hoog), ivm hinder van het woningblok achter ons pand.

Ik heb geen verstand van schotels, daarom vraag ik op deze plek:

1. Kan hij hierin gelijk hebben (dat hij vanaf 2 hoog geen goed ontvangst heeft)?

2. Bestaan er schotels die vanaf lagere hoogte wel een goed ontvangst hebben (beter wellicht dan zijn huidige schotel)?

3. Wij vinden het in principe geen probleem als de schotel aan de gevel blijft hangen, ware het niet dat de buurman eens in de 17 dagen de schotel moet bijdraaien. Bestaan er ook schotels waarbij dit niet nodig is?

Alvast veel dank voor een eventuele reactie!

Geplaatst:

Ja het zou kunnen maar is zo moeilijk te beoordelen,plaats eens een foto van de situatie dan kunnen we het wel uitleggen.

Geplaatst:

Het is zeer goed mogelijk dat een schotel op 2 hoog geen ontvangst heeft; een schotel moet nl vrij zicht hebben op de satelliet die hij ontvangt; daar mogen geen obstakels tussen staan. Als er tegenover het pand waar jullie wonen een ander pand staat, of een paar hoge bomen, of iets anders, is het dus te verwachten dat een wok op 2 hoog idd geen of minder signaal binnenkrijgt dan een wok op 4 hoog. Een grotere of andere schotel zal dit probleem in principe niet oplossen.

Blijft natuurlijk wel de vraag waarom de schotel iedere 17 dagen moet worden bijgedraaid. In principe blijft een schotel die goed hangt het gewoon doen. Ik weet niet wat de achterliggende reden is van het moeten bijdraaien van de schotel?