Terror Geplaatst: 20 februari 2010 Geplaatst: 20 februari 2010 Hallo, Je hebt tegenwoordig van die programma's dat je een backup online zet en dat je die vanaf het internet kan benaderen. Ik wil ook zoiets maken met mijn NSLU2 thuis. Bestaat er (het liefst gratis natuurlijk) software waarmee ik bijvoorbeeld automatisch een map kan synchroniseren/backuppen naar mijn NSLU2 als ik thuis ben maar ook via internet, op een andere locatie? (met laptop uiteraard) Configuratie: NSLU2 is benaderbaar via internet via FTP NSLU2 is benaderbaar in het thuisnetwerk via FTP en netwerkbrowser NSLU2 heeft orginele software Firmware Version: V2.3R63 (geen hack) Laptop heeft Windows 7 Home edition, ik zoek het liefst software welke werkt onder XP en windows 7 Internetverbinding thuis geeft geen beperking qua upload of download (glasvezel 100mb up/100mb down). het gaat om relatief kleine bestanden zoals documenten en excel sheets -- Alle wijzen komen uit het oosten -- -- En de rest is er gebleven -- VU+ duo + Dreambox 7025s + Dreambox 7000s + Dreambox 500s
Tonskidutch Geplaatst: 21 februari 2010 Geplaatst: 21 februari 2010 volgens deze methode (qua sleutels maken identiek) dropbear ssh kun je van overal aan de NSLU2 de dropbear staat volgens mij niet op de nslu2 in die firmware van jou, maar die kun je der wel op installeren install dropbear for remote access ciao I Am Gone Love You JESTOFUNK
clark-kent Geplaatst: 21 februari 2010 Geplaatst: 21 februari 2010 Als je de NSLU2 via SSH kan benaderen, dan zou je op de laptop WinSCP kunnen gebruiken. De nieuwere versies hebben een synchronisatie functie ingebouwd.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen