guust Geplaatst: 21 februari 2010 Geplaatst: 21 februari 2010 Ik zit met mijn Dreambox 500 al een tijdje met het probleem dat er geen spanning op de tuner zit. Naar aanleiding van een lopend onderwerp http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...niet_hor#UNREAD en ik maar eens aan het meten gegaan. Ik ben er achter gekomen dat vanaf Q70 de stroom onderbroken wordt. Is dit onderdeel ergens te verkrijgen of te vervangen door een in de elektronica zaak verkrijgbaar onderdeel?
trust Geplaatst: 21 februari 2010 Geplaatst: 21 februari 2010 volgens schema is Q70 een BC817 45v NPN 500mA Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
iemand Geplaatst: 21 februari 2010 Geplaatst: 21 februari 2010 enige functie van Q70 is LNB-power aan/uit deze NPN-transistor is m.i. qua type niet erg kritisch tip: leg de van R707 "de onderkant" (zie schema) eens aan massa, dan zou je een uitgangsspanning moeten hebben. gr. Erik
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen