Ga naar inhoud


Opnieuw gestopt met roken, weer proberen...pfff


Digipaps

Aanbevolen berichten

Waar rokers nogal eens vergeten bij stil te staan is dat het genezingsproces van allerlei zaken nadelig word beïnvloed.

Met name nadelig als er in de mond een en ander moet gebeuren.

 

Mijn tips voor wie wil stoppen, stop samen met de partner en beloon jezelf de eerste weken en maanden met wat leuks.

En nix geen alternatief met nicotine, nicotine is zéér verslavend maar na één dag zit het alleen nog maar tussen de oren.

 

En als ik naar mijn ouders kijk dan is het meer de kwaliteit van het leven dat omlaag gaat, voor de gelukkige rokers die niet sterven aan een direct gerelateerde ziekte is dat een zekerheid, de kwaliteit van het leven gaat omlaag en dat gaat zo sluipend dat je haast zou denken dat het de ouderdom zelf is.

aangepast door mietde

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 129
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Toen ik een week of wat geleden in het ziekenhuis opgenomen werd voor behandeling werd ik helemaal onderzocht.

De arts ging met een stethoscoop aan mijn rug en ik moest diep in en -uitademen...ohh zei hij u bent een niet-roker? Ik had hem dat niet verteld en hij kon het onmiddelijk horen.

 

Verder heb ik een vriend en zakenrelatie in Turkije. Hij hoort tot mijn allerbeste vrienden. Zijn vrouw heeft ook haar hele leven erg veel gerookt & gedronken en heeft  nu slokdarm en longkanker.

Ze kreeg chemotherapie en behandeling in Duitsland en alles leek goed te gaan. Een maand of drie geleden moesten ze haar stembanden wegnemen. En je gelooft het niet...ze rookt nog steeds van die elektrosigaretten !!!!!!!

Erg zielig...een schat van een vrouw. Een jaar of drie geleden heeft haar man door een grote deal bij Turkmenistan TV een contract afgesloten waardoor ze in één klap multi-miljonair werden. (alle TV zenders in het land met zender apparatuur uitgerust + studio en Master Control uitrusting en noem maar op)  Ze kochten een prachtig appartement aan de Bospurus met adembenemend uitzicht! Zijn vrouw heeft het nog onder haar toezicht laten verbouwen, renoveren en inrichten. Ik ben er vaak geweest. Het is er fantastisch mooi.

Ze is nu midden 60 en wat heeft ze eraan? Ze zal er niet lang meer van genieten. Is het dat waard geweest?

 

Toen ik zo´n 30 jaar geleden naar Duitsland kwam was mijn chef een energieke hardwerkende manager en had een hoog aanzien in de Duitse broadcast wereld. Maar...hij rookte 2 pakjes sigaretten per dag. Dag in dag uit.

In die dagen gewoon in zijn bureau of als we samen in zijn auto zaten op weg naar klanten en ik moest dat dulden. Hij lachte erom, gaf toe dat hij verslaafd was aan het roken maar het zou zo´n vaart niet lopen. We gingen wel eens samen joggen, zo´n kilometer of 10. Toen 30 jaar geleden liep ik hem volkomen voorbij. Hij was uitgeput aan het einde van de loop en liep te proesten. Nadat ie bijgekomen was, gelijk weer een sigarret.

Hij is nu arbeidsongeschikt verklaard vanwege zijn longen en zit thuis. Ik bezocht hem 2 jaar geleden en wist niet wat ik zag: een wrak, zat zielig in een stoel en kon nauwelijks nog lopen. Met het roken is ie gestopt maar natuurlijk veel te laat.  Ik denk dat ik hem voor de laatste keer gezien heb.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Turkije loopt ver voor wat betreft het aanpakken van roken en gezond eten op vele Europese landen. Producten krijgen b.v. een stempel wanneer zij zoutloos worden bereidt (er is hier een cholesterol probleem omdat het gebruikelijk is heel veel zout op de producten te doen). Dat je in een restaurant zat waar gerookt werd is echt een grote uitzondering hier en de eigenaar zal niet lekker hebben gezeten. Maar hier draait het nu eenmaal veel meer om geld dan ik andere landen.

 

En nogmaals, ik heb de effecten van roken en kanker van heel dicht bij meegemaakt. Ik weet dus precies wat het doet. Daarnaast, nogmaals, ben ik enorm goed voorgelicht wat betreft de gevolgen van het roken dus ik weet precies welk risico ik inhalleer met elke teug.

 

Ik heb geen kinderen en mijn vrouw zal (helaas) niet zo oud worden ivm slopende ziektes. Zij heeft meerdere malen kanker gehad en daardoor geen baarmoeder meer (om maar 1 voorbeeld te geven van haar ongeloofelijke pech).

 

Jullie kunnen een hoop roepen, maar als ik om mij heen kijk dan wil ik echt niet oud worden. Je verliest je mobiliteit. Je kracht. Je explosiviteit. Je onafhankelijkheid. Je weerstand gaat eraan. Je herstelvermogen verdwijnt langzaam. Je jeugdigheid is op. en ga zo maar door.

 

Nee dank je. Doe maar liever 55 jaar hard leven dan 80 en alles laten staan. En ik ga echt geen lang ziektebed afwachten. Dan hou ik de eer aan mijzelf.

 

Mensen zijn niet gemaakt om oud te worden. Kijk maar naar de vergrijzing. Levert niets dan problemen op. Turkije heeft dit probleem niet. Men sterf relatief jong omdat in de binnenlanden de gezondheidszorg te wensen over laat. De bevolking heeft een lage gemiddelde leeftijd.

 

Ik denk dat van iedereen hier ik de enige ben die het juist correct ziet.

 

En even voor de duidelijkheid. Niemand betaald iets voor mij. Ik betaal alles zelf. Inclusief medische behandelingen.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak(k) hou er maar over op...het is vechten tegen beter weten in. Sjatuh moet het zelf weten.

 

Maar wat je zegt over diabetes klop. Die Turkse vriend waar ik het over had in mijn vorige topic heeft ook ernstige diabetes. Hij heeft aan beide voeten zijn tenen al verloren. Kan geen auto meer rijden vanwege slecht gezichtsvermogen. Hij heeft nu een chauffeur die hem in zijn auto naar en van zijn werk brengt & haalt en hem verder te been helpt. Erg triest allemaal.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of je nu met één knip uit die werkelijkheid gehaald wordt of dat je door een sluipende ziekte steeds minder kunt...

mietde in post 85 beschreef dat in de laatste alinea

ik stel het nog eens

het gaat zo geleidelijk je merkt niet eens dat je al zwaar ziek bent

 

Maar heel andere risico's worden ook steevast genegeerd in het dagelijks leven en er zijn zelfs mensen die dat spelen met mensenlevens leuk vinden.

Er zijn zelfs mensen die verdienen er geld mee jou iets wijs te maken over suiker en de alternatieven.

 

Het alternatief van roken is "niet roken".

Ik heb al 200 euro minder uitgegeven aan roken <deze maand> tja lekker Puh :P :P :P belastinghoer

en al 40 euro bespaard op benzine-tax

en al 79 euro bespaard op Canal Digitaal

en al enkele trappen omhoog kunnen rennen

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet zeggen dat ik het veel moeilijker vind gezonder te leven (lees eten en bewegen) dan dat ik het stoppen met roken ooit heb gevonden.

Een vettax of ongezond eten tax hoeft denk ik niet per definitie verkeerd te zijn, veels te veel ongezond voorbereid vreten in de supermarkt.

 

Moet toegeven dat ik thuis en op het werk eigenlijk niet met roken word geconfronteerd en dat maakt denk ik nogal een verschil.

aangepast door mietde

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet zeggen dat ik het veel moeilijker vind gezonder te leven (lees eten en bewegen) dan dat ik het stoppen met roken ooit heb gevonden.

Een vettax of ongezond eten tax hoeft denk ik niet per definitie verkeerd te zijn, veels te veel ongezond voorbereid vreten in de supermarkt.

 

Moet toegeven dat ik thuis en op het werk eigenlijk niet met roken word geconfronteerd en dat maakt denk ik nogal een verschil.

 

Een tax gaat niet helpen. Het helpt wel de belastingpot uiteraard :-)

Simpelweg omdat gezond eten nu ook al goedkoper is dan ongezond eten. 

Een kant en klaarmaaltijd kost al snel 3 euro, en dan heb je een goedkope, dat werkelijk niet-te-eten-is....

(ivm werk ben ik ook wel eens veroordeeld tot het kant en klaar schap) 

 

Gisteren heb ik op de markt voor 3 euro het volgende gekocht;

750gr witlof

1 flinke sla

1 flinke paksoy

1 kilo andijvie

1 flinke bos bospeen

 

Ik ben niet Roomser dan de Paus, absoluut niet, wij genieten ook van wijn en zoetigheid, en voor het geld hoef ik het (gelukkig) ook niet te doen.

We kiezen er voor.

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat kost een dag vrij nemen om naar de markt te gaan?

Een pizza kost €2,- en moet 13 min. in de oven.

Als je lui bent is de verleiding groot.

Met die groenten van de markt sta je een uur in de keuken als je ten minste ook nog weet hoe je het moet klaar maken.

 

Geef mij maar diepvries- en blik-groenten, schijnt zelfs nog gezonder te zijn dan van de markt.(De weg van het land naar de pan is via de markt stukken langer.)

Wat voorgekookte aardappeltjes erbij en een stukje vlees of vis en je bent in een kwartier klaar.

Zo moeilijk is het dus niet om een gezonde maaltijd klaar te maken.

 

's avonds naar de sportschool even flink bewegen en zweten en dat zeker 3 keer per week.

Dat is een goed recept om gezond te blijven en 2 keer zo oud te worden als Sjattuh denkt te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een goed recept om gezond te blijven en 2 keer zo oud te worden als Sjattuh denkt te worden.

 

Als ik 120 jaar oud ben geworden wil ik na mijn 4e orgasme door de vriend van mijn vriendin doodgeschoten worden.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer ik het mij goed herinner heeft de Drs. 3 nazaten.........

Het was dus wel elke keer raak. :D

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat kost een dag vrij nemen om naar de markt te gaan?

Een pizza kost €2,- en moet 13 min. in de oven.

Als je lui bent is de verleiding groot.

Met die groenten van de markt sta je een uur in de keuken als je ten minste ook nog weet hoe je het moet klaar maken.

 

Geef mij maar diepvries- en blik-groenten, schijnt zelfs nog gezonder te zijn dan van de markt.(De weg van het land naar de pan is via de markt stukken langer.)

Wat voorgekookte aardappeltjes erbij en een stukje vlees of vis en je bent in een kwartier klaar.

Zo moeilijk is het dus niet om een gezonde maaltijd klaar te maken.

 

's avonds naar de sportschool even flink bewegen en zweten en dat zeker 3 keer per week.

Dat is een goed recept om gezond te blijven en 2 keer zo oud te worden als Sjattuh denkt te worden.

 

Neem je dan ook vrij om je diepvriespizza te kopen ?

Indien ja, kunnen we de volgende zeer gecompliceerde formule hanteren 'kosten marktaankopen = kosten supermarktaankopen'

:P

 

Wie kan google-en kan ook koken, maar inderdaad je moet het wel leuk vinden om er iets van te maken.

Vind je dat niet leuk, dan vind je het waarschijnlijk geen probleem de Andijvie 'gewoon' gekookt te eten met piepers en een gehaktbal.  :)

Ook daar is niets mis mee.

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Aha, deze formule: EOQ-formule (Harris, 1913; Wilson, 1915; en Camp,  1922).(Economic order Quantity.)

Met als onbekende variabele de Douane op Schiphol die je sloffen sigaretten weer in beslag neemt. :D

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...