Ga naar inhoud


Opnieuw gestopt met roken, weer proberen...pfff


Digipaps

Aanbevolen berichten

zelf nooit roker geweest zeker. :P

ik heb niet gezegd dat het niet kan, ik zeg enkel dat het bijzonder moeilijk is( spreek uit ondervinding)

dat van geen ruggegraat te hebben is wat kort door de bocht. ;)

roken is volgens mij 30% verslaving en 70% een psychologische factor, psychologische problemen los je niet

zo snel op, daar is doorzettings vermogen en hulp voor nodig ( iets wat niet iedereen gegeven is)

 

grtz Philip

Als je met die 30% de lichamelijke verslaving bedoelt dan heb je het mis.

Meerdere studies spreken je tegen.

De verslavende stoffen hebben na twee dagen stoppen je lichaam verlaten.

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 129
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Als je met die 30% de lichamelijke verslaving bedoelt dan heb je het mis.

Meerdere studies spreken je tegen.

De verslavende stoffen hebben na twee dagen stoppen je lichaam verlaten.

dat bedoelde ik ook, heb mij misschien wat verkeerd uigedrukt. ;)

de grootste factor is psychologisch.

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je nicotin entzug of zogenaamd afleren en ontwennen bekijkt, volgens meerdere studies is de makkelijkste stap een dag en nacht door te slapen

dat is echter enkel het organische verwerken van het gift

 

 

Physiologische Wirkung

Physiologisch gelangt das in Tabakrauch enthaltene Nikotin in ca. sieben Sekunden über die Lunge ins Gehirn und dockt in den "nicotinischen Acetylcholinrezeptoren" an. Die daraus resultierende Ausschüttung von Dopamin, Serotonin und Noradrenalin hinterläßt Spuren im "Belohnungssystem" und führt sehr schnell zur körperlichen und psychischen Nikotinabhängigkeit. Wegen seines raschen Metabolismus fällt die Nikotinkonzentration im Gehirn schnell ab. Bereits 30-40 Minuten nach der letzen Aufnahme kommt es bei starken Rauchern zum erneuten Verlangen.

Psychische Wirkung

Die psychische Wirkung besteht in gleichzeitiger Anregung und Beruhigung, dh. einerseits wird durch die anregende Wirkung subjektiv eine größere Wachheit und höhere Konzentrationsfähigkeit empfunden, andererseits wird Stress gedämpft. Die Gefahr der psychischen Abhängigkeit ist dadurch sehr hoch, mit etwa einem Drittel abhängiger Raucher höher als beim Alkohol, von dem etwa acht Prozent der Alkoholkonsumenten abhängig werden.

 

het belonen wordt bij sommigen zeer extreem en is dus ook extreem lastig te ontwennen, af te leren

dus dat heeft niets met een ruggengraat van doen, daar die "en passent" geen invloed heeft op de psychische drugs die je lichaam zelf aanmaakt.

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het donker zie je dat niet. :grin:

 

Nee maar je ruikt, proeft (!!!) en hoort het wel.

Dat mens staat al ´s morgens om 05h00 met een peuk in d´r waffel haar hond uit te laten..of andersom: de hond laat haar uit zodat ze weer kan paffen.

 

Trouwens je kunt nicotine verslaafden niet met mensen die alcohol ziek zijn vergelijken. Mensen met een alcohol ziekte worden daarom ook op kosten van het ziekenvonnis begeleid met therapien. (Althans zo is het in Duitsland)

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wacht maar tot je een zuurstof fles in een karretje naast je meezeult met 2 slangen in je neus dan zeg je dit niet meer. Of loop eens een week mee op de longafdeling van een ziekenhuis dan stop je gelijk. :sick:

Laatst nog een afschuwelijk geval gezien bij een kennis van me die zijn hele leven gerookt heeft als een ketter, zijn benen daar vielen de gaten in alles rotte gewoon weg. Gelukkig greep de natuur in en hoefden zijn benen er niet af. :eek:

 

Sjaak, het boeit me echt niet. Ik kies ervoor om te roken, elke dag weer, en ik ben goed voorgelicht.

Ik heb de effecten van roken van heel dicht bij meegemaakt en nog beweegt het mij niet te stoppen.

 

We gaan toch een keer rotten, of je nou wel of niet rookt. Alleen zullen de mensen die niet roken (hopelijk) een langer (gezond) leven hebben dan de wel rokers. Ik ambitieer geen lang leven. Een jaar of 55 lijkt mij meer dan zat.

 

Spijt van deze instelling krijg ik wel rond mijn 55e, maar dat is nog zo ver weg... who cares. :)

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dit soort reacties heb ik vaker bij verstokte rokers gezien.

In mijn omgeving ken ik een stel die dat ook altijd riep.

 

Zij is nu zwaar hartpatient en kan niets meer, hij heeft bijna geen goede aderen meer in zijn lijf waardoor zijn benen gen zuurstof meer krijgen.

De bloedvaten vervangen in zijn benen is misluktomdat de vervangende vaten uit zijn lichaam net zo slecht bleken te zijn.

 

2 mensen op 55 jarige leeftijd uit het arbeidsproces en geen levenskwaliteit meer, ik weet niet of het dat waard is.

 

Ik had dit voorjaar een zakenreis naar Turkije, en heb daar gezien dat roken nog een algemeen geaccepteerd verschijnsel is.

Tijdens een zakendiner werdt er met zoveel overgave gerookt, dat mijn nederlandse delegatie nog voor het nagerecht het restaurant is uitgevlucht, het was niet uit te houden.

 

Turkije heeft nog een lange weg te gaan voordat met inziet waar men mee bezig is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak, het boeit me echt niet. Ik kies ervoor om te roken, elke dag weer, en ik ben goed voorgelicht.

Ik heb de effecten van roken van heel dicht bij meegemaakt en nog beweegt het mij niet te stoppen.

 

We gaan toch een keer rotten, of je nou wel of niet rookt. Alleen zullen de mensen die niet roken (hopelijk) een langer (gezond) leven hebben dan de wel rokers. Ik ambitieer geen lang leven. Een jaar of 55 lijkt mij meer dan zat.

 

Spijt van deze instelling krijg ik wel rond mijn 55e, maar dat is nog zo ver weg... who cares. :)

 

Is dat niet een beetje egoïstisch? Zou wel eens willen weten wat je kinderen en vrouw ervan vinden als papa al met 55 onder de zoden ligt omdat ie het roken zo fijn vond.

Ik ben 59 en ben blij dat ik nog op deze wereld sta want ik heb nog veel plezier van het leven.

En ben nog veel van plan. Wil ook nog wat betekenen voor mijn vriendin en kinderen en hun leven aanvullen plezier en leuke dingen. Zonder roken welteverstaan.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, je kunt het ook altijd van een andere kant bekijken. Het is goed tegen de overbevolking want de bevolking groeit explosief daar in Turkije.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar wanneer ik uit hoofde van mijn functie daar tussenin moet zitten en verplicht passief mee moet roken kunnen ze die bevolkingsgroei wat mij betreft beter op een andere manier oplossen.

 

2 bakstenen zijn net zo effectief om die bevolkingsgroei af te remmen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Het taalgebruik kan wel wat minder, maar inderdaad. Sjattuh heeft overduidelijk geen enkele idee wat kanker me je doet en hoeveel pijn dat veroorzaakt. Als je nou als roker gewoon 65 jaar kon leven en dan van de een op de andere dag de boel afgelopen zou zijn, ja dan kan ik me bij zijn opmerking nog wel iets voorstellen.

 

Helaas is dat niet zo en is de meestal vroege(re) dood van een roker een lange weg van zeer veel pijn voor zowel hem/haar als de personen die hem/haar liefhebben.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

men is zover, of men is nog niet zover

 

de drogreden is deels veroorzaakt door die achtergrond en jou eigen beleving van roken in onze maatschappij

mijn schoolmeesters rookten als een ketter in het klaslokaal met 40 leerlingen, van 9:00 tot 16:00

de normaalste zaak van de wereld, was dat destijds.

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben er door geraakt door een elektronische sigarette te gebruiken.( geeft hetzelfde gevoel als roken)

ben zelfs nu zo ver dat sigaretten rook mij misselijk maakt, dus verbod van roken in horica is nu welkom,

alhoewel ik mij dat vroeger niet kon voorstellen.

 

grtz Philip

Nou zag ik toevallig dat zo een fabrikant van die e-sigaret altijd de productie had van bestrijdingsmiddelen voor ongedierte (Vap.na, antie vlieg of antie mug en veel meer) dus is het te begrijpen dat je misselijk word van de rook.

 

Met de reclame van hun insecten weg enzovoort mag je dus, na het gebruik van een e-sigaret, blij zijn dat je nog leeft.

post-51681-0-67995500-1403501421.png

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...