Ga naar inhoud


Opnieuw gestopt met roken, weer proberen...pfff


Digipaps

Aanbevolen berichten

Vanaf 17-02-2012 niet meer gerookt en geen minuut spijt van gehad. In bericht #55 staat dat niet goed.

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 129
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

je kunt beter voedsel groeien dan tabak op onze ondervoede aardkloot

die dat nog niet begrepen hebben zullen het ook nooit begrijpen

het luxe probleem

hier voedsel per wetgeving afstaan aan caritatieve instellingen gezien de supermarkt ketens en hun datum stempeltje

daar kreperen van de honger omdat je tabak nu eenmaal niet kunt vreten.

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik praat nu over 35 jaar geleden (he!!!!!!!!!) gestopt met roken. Na vele vele keren proberen is t me toch eindelijk gelukt om blijvend te stoppen met roken. Tot op vandaag, en ik weet zeker voor altijd gestopt met roken. Het heeft mij wel geholpen dat nadat ik gestopt was ik enkele dagen later hoorde dat ik een zeer leuke reis voor 2 personen gewonnen had. Mocht samen met mijn echtgenote 17 dagen naar Kenia, volledig verzorgd eerste week op safari en daarna nog 1 week aan de Indische Oceaan in een leuk hotel nabij Mombassa. Zou nu niet meer zo leuk zijn, maar toen wel. Maar het het gevolg was dat ik niet meer aan roken dacht maar aan alle ervaringen.

 

Hoop dat jou zoiets ook overkomt. Heeft mij ook geholpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had al aangegeven dat ik sinds 17 juli 2008 was gestopt met roken, dat ben ik nog steeds en ik mis het helemaal niet.

 

Tonskidutch Na een jaar niet gerookt te hebben lijkt het me nu wel zover dat je er echt vanaf bent, het is in ieder geval TOP!

Link naar reactie
Delen op andere sites

lijkt mij ook maar mn moet die andere helpen

die het niet zo makkelijk hebben

 

na een dag is de lichamelijke afhankelijkheid weg

dan begint je mentale genezing

blijf als je kunt 2 dagen op bed liggen

 

de rest is aan jou

 

soms verveel ik me en denk aan een sigaret

dan zoek ik gelijk een goed recept en plan de inkoop

(roken is eigenlijk niets in die tussentijd te doen hebben)

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo nu krijg ik 2000 euro van mijn ex baas (ik zal hem eens bellen)

loze belofte, komt die toch niet na

 

meer dan 1 jaar lang niet gerookt

 

Tonskidutch...een goede prestatie. En respekt.

Ik heb ooit eens gewerkt voor een baas die eenzelfde beloning beloofde aan zijn medewerkers die rookten als ze zouden stoppen.

Ik heb nog nooit in mijn leven gerookt, en heb daarom direkt protest aangetekend omdat ik het onrechtvaardig vond.

Niet uit jalouzie of zo, maar ik vond het gewoon te gek voor woorden dat de niet rokers geen beloning kregen.

Zij hebben hun werk nog nooit onderbroken om "effe" buiten te gaan staan paffen en kostbare werktijd weg te roken.

Het voorstel werd dan ook onmiddelijk teruggetrokken.

 

Waar ik nu werk, staan ze ook om de haveklap buiten (bij 45°C) "effe" te paffen terwijl ze daarvoor met de lift (lang wachten soms)

door een streng security-systeem heen en weer moeten en totaal bezweet weer naar binnen komen om fris aan de slag te gaan.

 

Zo..nu heb ik de discussie waarschijnlijk weer vol opgelaaid.. :D :D

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

lijkt mij ook maar mn moet die andere helpen

die het niet zo makkelijk hebben

 

soms verveel ik me en denk aan een sigaret

dan zoek ik gelijk een goed recept en plan de inkoop

(roken is eigenlijk niets in die tussentijd te doen hebben)

Meestal is het onderstaande de grootste overgang voor de personen die gestopt zijn met roken.

Dan heb je ook weer wat te doen.

post-51681-0-35214100-1433181033.jpg

post-51681-0-15368500-1433181055.jpg

post-51681-0-30503800-1433181091_thumb.jpg

post-51681-0-37604900-1433181110_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb aan het stoppen met roken geen vreetbuien overgehouden, ik ben echter daarna wel een stuk aangekomen maar dit door gewoon het zelfde te eten wat ik altijd al deed, ondertussen is dit al weer tijden op normaal gewicht want na een tijd val je vanzelf weer terug naar je oude gewicht.

 

Bijna iedere roker heeft op een bepaald moment een periode dat roken helemaal niet zo lekker is, of het doet niet goed met je luchtwegen of het smaakt niet goed meer, noem het maar op. Dit is het beste moment er mee te stoppen heb ik zelf ondervonden. En ook het terug denken in de tijd van voorheen had ik het niet nodig dus waarom zou ik het nu nog nodig hebben helpt heel erg veel mee.

 

En na een niet al te lange tijd gestopt te zijn wordt je aktie al beloond door veel meer conditie en het eten begint ook veel beter te smaken als voorheen, eigenlijk is er niets negatief aan stoppen met roken alles wordt er juist positiever door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

uniden,

 

-het zit enkel tussen je oren dat het zo lastig zou zijn...

-als de eerste aandrang tot paffen 10 minuten aanhoudt is het lang

-ga je het proberen is dag 1 erg lang (mij hielp gewoon in bed blijven en water drinken)

-dag 2 foemel je raar met je vingers in de lucht (mij hielp een extra activiteit hebben al je kleren en/of linnen wassen)

-dag 3 is het eigenlijk al voorbij vooral als je bij niet rokers op logies bent

-dag 4 ruikt de rook van een andere roker al vies

 

tot slot het helpt niet iets anders ervoor in de plaats te schuiven / extra honger heb ik zelf nooit gehad

het beloningsprincipe { even pauzeren en roken } is juist datgeen je phychisch moet afleren.

 

hoop dat je er iets aan hebt, enkel denken dat je gaat stoppen betekend meer kwelling dan dag1

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...