Ga naar inhoud


Is Kahtrein 910 met 'universal cam' UCAS 3.0 werkend te krijgen met candigitaal card?


Gast m4sat

Aanbevolen berichten

Ik heb nu een oude Kaon decoder met "universal cam" CI-module (wordt herkend als UCAS 3.0) met een normale officieele canaldigitaal smartcard (paar maanden geleden nog een nieuwe gekregen). Daar kijk ik al 5 jaar normaal officieel mee naar de NL zenders en heb er discovery bij. That's it.

 

M'n decoder geeft echter bijna de geest dus zat ik te denken aan een Kahtrein 910 omdat die 2e hands redelijk geprijsd zijn en je kunt er mee opnemen (externe HDD). Maar bij een test kregen we geen beeld met m'n eigen module en smartcard. Eigenaar v/d Kathrein heeft allerlei images geprobeerd (o.a. AAF iets met kerstmis) en ik herken wat namen van 'cam-software' zoals incubus en iets met Enigma 2.

 

Is het mogelijk om gewoon normaal met een Kathrein en m'n module + smartcard de normale zenders te bekijken ? Dus geen oplossingen via dreamboxen (heb ik niet) of oplossingen via internet e.d. Ik zoek gewoon een leuke decoder (liefst met HDD) als opvolger voor m'n Kaon.

 

Grt,

M4sat

Link naar reactie
Delen op andere sites


Met een matrix Cam en speciale firmware erop kun je de SD kanalen kijken met een cd kaart erin. HD lukt niet. Daarvoor zul je toch echt een nieuwere cam (laaste Aston bijv.)moeten gebruiken. De originele software van kathrein ondersteund Cam's.

alternatieve software zoals Aaf volgens mij nog steeds niet. Uitzondering hierop zou kunnen zijn de Aaf 2.0e versie, die is gebaseerd op de originele kathrein software uitgebreid met een Barry allen menu. Misschien kan iemand anders die die versie gebruikt uitsluitsel geven over cam gebruik en opname mogelijkheden van deze versie.

Groet Niek

 

Xtrend ET 9000, Amiko Alien SHD-8900, Azbox Elite HD (DVB-C), Azbox Premium HD (DVB-S2), Azbox Premium HD (DVB-S2 en DVB-C),

3 x Kathrein Ufs910, Kathrein Ufs922, SAB 97 cm offset Schotel met 2 smart Quad LNB's voor Astra's 19.2 en 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat me inderdaad in eerste instantie alleen om de SD kanalen. Ik hoor graag van iemand die 't werkend heeft of 't probleemloos loopt anders koop ik straks een leuke decoder maar heb ik geen beeld wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom een HD box met superieur beeld en dan alleen interesse voor SD?

 

Op mijn box draai ik AAF 2.0e (of AAF 3.0 beta) en gebruik ik een Aston 1.08 CAM, die ik goekkoop tweedehands op een van de bekende sites heb gekocht. Dit draait perfect met mijn officiele canal digitaal kaart, ook op de Eurosport HD, en NL1 HD.

 

Met E2 images is er helaas nog steeds het probleem dat het wel de CAM herkent, maar niet de kaart kan lezen. Geen idee of dit ooit nog opgelost wordt. Vandaar dat met hier via een andere box werkt of via een USB SMARGO of iets dergelijke oplossing.

 

De box is wat mij betreft nog steeds een aanrader als je hem goedkoop kan krijgen.

Kathi 910

Multytenne (19.2, 23.5, 28.2, 13 E)

Philips 9000 series (37pfl9632d_10) met ambilight (37 inch): full HD

WD TV Live (vervangt Philips SL300 (stream van PC to TV)

Humax 5400 (buiten gebruik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

SD: Omdat ik nu nog naar een normale oude TV kijk en een LNB heb die op Astra 1 staat en dus niet eens HD kanalen kan ontvangen.

 

Waarom wel een HD apparaat: omdat ik m'n huidige decoder kuren heeft en ik niet over 'n jaar weer een nieuwe receiver wil aanschaffen. D'r zit echt logica achter wink

 

Maar ontopic ; Kathrein 910 + Aston 1.08 CAM + canaldigitaal kaartje moet werken. Ok dan even zoeken naar zo'n kaartje. Ik zag prijzen van rond de 90 euro voor zo'n Aston CAM op allerlei webshops, is dat een normale prijs ?

 

PS wat is nu 't verschil tussen zo'n Kathrein 910 en een ordinaire receiver (Heb nu een Kaon van zeker 5jr oud) die wel gewoon met een oude UCAS 3.0 CAM en een canaaldigitaal kaartje samenwerkt ? M'n Kaon is ook niet officieel goedgekeurd maar beeld, geluid, zappen e.d. werkt perfect. Al jaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...