ferdiba Geplaatst: 21 februari 2010 Geplaatst: 21 februari 2010 Ik heb gisteren een vu duo aangeschaft. Erg mooi ding, makkelijk te installeren. Ik probeer om via de webinterface op mijn pc naar de vu te kijken via vlc> Helaas wordt er een username en password gevraagd. Op mijn dreambox is het root : dreambox. Weet iemand wat ik hier moet invullen voor de VU DUO . Bedankt
a_noot Geplaatst: 21 februari 2010 Geplaatst: 21 februari 2010 Hallo, Ik heb op de Vu+ Duo OpenPLI als firmware geïnstalleerd en deze heeft dezelfde wachtwoorden als de dreambox. Ik meen dat je standaard Root als loginnaam gebruikt en géén wachtwoord. Groet, Albert! Vu+ Uno (VTI), Vu+ Duo (OpenPLI), Xtreamer, Panasonic PV80, Sony Bravia 24EX320, Sony DTS, T55 met Satcon 4/1
ferdiba Geplaatst: 21 februari 2010 Auteur Geplaatst: 21 februari 2010 bedankt voor je reactie. Ik heb het geprobeerd maar het werkt nog steeds niet . Ik weet het niet meer
Polleke2 Geplaatst: 21 februari 2010 Geplaatst: 21 februari 2010 Ik dacht dat je alleen maar via je webbrowser op het IP adres van je VU duo hoefde in te loggen dan komt toch die web interface boven water.En de gebruikersnaam is root meteen kleine letter.
Roodkapke Geplaatst: 21 februari 2010 Geplaatst: 21 februari 2010 Origineel bericht van: ferdiba Ik heb gisteren een vu duo aangeschaft. Erg mooi ding, makkelijk te installeren. Ik probeer om via de webinterface op mijn pc naar de vu te kijken via vlc> Helaas wordt er een username en password gevraagd. Op mijn dreambox is het root : dreambox. Weet iemand wat ik hier moet invullen voor de VU DUO . Bedankt Voor streaming moet je niet inloggen. Daarvoor typ je in je browser het ip-nummer. Dan krijg je de webinterface, daar kun je op het beeldschermpje drukken. PLinux member
ferdiba Geplaatst: 21 februari 2010 Auteur Geplaatst: 21 februari 2010 nou ik begrijp het niet, ik krijg een pop-up met http authentication met de vraag voor user en password
Polleke2 Geplaatst: 21 februari 2010 Geplaatst: 21 februari 2010 Het is misschien handiger om je user en pass op blank te zetten wel zo makkelijk met inloggen
guykers Geplaatst: 22 februari 2010 Geplaatst: 22 februari 2010 Origineel bericht van: ferdiba Ik heb gisteren een vu duo aangeschaft. Erg mooi ding, makkelijk te installeren. Ik probeer om via de webinterface op mijn pc naar de vu te kijken via vlc> Helaas wordt er een username en password gevraagd. Op mijn dreambox is het root : dreambox. Weet iemand wat ik hier moet invullen voor de VU DUO . Bedankt Ook ik heb dit weekend het bezit gekregen van de VU+ duo. heb de pli software er momenteel erin. Zorg dat je op jouw PC als eerste de laatste versie van VLC heb staan (vlc-1.0.5-win32) Kijk via menu, instellingen, sijsteem, netwerk, adapter instellingen, voor het juiste ip adres van de box. bij mij [192.168.178.28] (van de router gateway en dns [192.168.178.1]) voer nu in de adresregel van jouw browser (firefox/IE) het IP nummer in. bij mij http://192.168.178.28/ nu opend zich de dreambox webcontrol, klik op de tv helemaal rechts van de zender welke je wilt bekijken (NL1) of je krijgt een downloadbox waar je nog moet aangeven met vlc.exe of er wordt meteen een nieuw venster geopend met de stream. De Sd functioneerd uitstekend, de Hd kanalen haperen momenteel bij mij suc6 nobody is perfect, I ain't nobody feedback doet wonderen vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k, ultimo voor hobby
Homer Geplaatst: 22 februari 2010 Geplaatst: 22 februari 2010 Dit is nu eens goed uitgelegd voor leken als ik en ook andere! bedankt daarvoor! Homer 80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv
pepper Geplaatst: 22 februari 2010 Geplaatst: 22 februari 2010 Heb je een ww nodig: root vuplus groeten pepper 2 x VU+ duo - 1 x Dream 800 - 1 x Dream7000 - 1 x Dream 500 Wavefrontier T90
boaz Geplaatst: 22 februari 2010 Geplaatst: 22 februari 2010 Vergeet alleen niet bij de installatie van VLC de bijbehorende plug-in voor je browser mee te installeren. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
Roobert Geplaatst: 22 februari 2010 Geplaatst: 22 februari 2010 Origineel bericht van: pepper Heb je een ww nodig: root vuplus geen www ingeven, gewoon ip. Het venster dat je hierboven getoond wordt komt dan op scherm zonder te moeten aan loggen. Heb je dit wel moet je eens kijken of het je firewall niet is die je blokkeert. VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb. ET9000 uiteraard met OpenPli
pepper Geplaatst: 22 februari 2010 Geplaatst: 22 februari 2010 Ik heb gezegd als je een ww nodig heb. Voor bv DreamBoxEdit moet je echt wel een gebruiker en wachtwoord ingeven groeten pepper 2 x VU+ duo - 1 x Dream 800 - 1 x Dream7000 - 1 x Dream 500 Wavefrontier T90
Gast ApBurgh Geplaatst: 22 februari 2010 Geplaatst: 22 februari 2010 Indien de optie 'use http authentification' aangevinkt staat, wordt er wel degelijk om een password gevraagd. Vinje weghalen geeft de oplossing.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen