Ga naar inhoud

Welke motor raden jullie mij aan voor 110 cm schotel ?

Aanbevolen berichten

Gast Sporting4all
Geplaatst:

Ik ben van plan een nieuwe motor voor mijn 110-cm schotel aan te schaffen. Mijn huidige motor is negen jaar oud en toont duidelijk ouderdomverschijnselen. Als ik doordraai naar een verre West-satteliet, raakt de motor vaak ontregeld. Ik ben dus toe aan een nieuwe motor. Welke motor raden jullie mij aan ? Ik wil geen automatische motor, wél een klassieke motor die ik helemaal kan bewegen met mijn positioner. Ik zag op enkele shopsites het type Moteck SG-2100 verschijnen ? Goeie motor voor een 110 cm-schotel ?

Geplaatst:

Zelf gebruik ik al jaren de STAB HH120 aan mijn 110 cm Triax. Werkt al jaren probleemloos zelfs bij vorst en sneeuw. De Moteck SG-2100 is volgens mij een goed alternatief voor jou schotel.

Hoe dat werkt met een positioner weet ik helaas niet. Geen ervaring mee.

DM7020S/160gbHDD + DM800/250gbHDD + Visiosat G3D (13,0/19,2/23,5/28,2 ) in cascade met de Triax TD110 + STAB HH120. Schwaiger SF 9000 Satfinder Plus.

Geplaatst:

stab hh120 aanschaffen, moteqc gaat het niet lang uithouden want is van binnen voorzien van wat zachtere kunstof wielen die sneller slijten dan de stab.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Gast Sporting4all
Geplaatst:

Ik gebruik een Dreambox HD800-ontvanger en een satellietverkoper vertelde me dat de Dreambox-ontvangers niet echt gemaakt zijn voor Stab-motoren.... Zou dat kloppen ?

Geplaatst:
Origineel bericht van: Sporting4all
Ik gebruik een Dreambox HD800-ontvanger en een satellietverkoper vertelde me dat de Dreambox-ontvangers niet echt gemaakt zijn voor Stab-motoren.... Zou dat kloppen ?

Stab is een van de grote(re) motor bouwers en dan zouden ze bij
Dream een box op de markt brengen die de Stab niet aan kan? confused

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Ik gebruik zelf voor en 110cm de powertech DG-380 deze heeft metalen tandwielen.

=============================

johan

Geplaatst:

ja de Moteck SG-2100 heeft altijd goed gewerkt op meer dreamboxen 7000, 7020, 7025, 800 hd

een perfect motor.

bn drie dagen overgestapt naar 4 lnb ontvangst. echt een drama.

zelfs een satboer istalateur kan geen goed signal krijgen vergelijkbaar met de motor instelling

Geplaatst:

Juist de STAB is de motor die veel minder stroom vergt als de meeste anderen .(vraag maar aan Metropar )

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen