Ga naar inhoud

Is er een monitor met PIP (Picture In Picture) als video ingang mogelijk

Aanbevolen berichten

Gast DreamSat06
Geplaatst:

Ik ben op zoek naar een nieuwe monitor. Liefst 24 inch.

Ik zou graag een monitor hebben welke PIP (Picture In Picture) en PAP (Picture And Picture, een soort Split screen) heeft.

Op het hoofdscherm wil ik dan gewoon met mijn Windows-scherm werken en in de PIP / PAP wil ik dan Video signaal via mijn Satellietontvanger bekijken.

Dit d.m.v. een “SCART/RGB/Composiet Video” (voor MPEG2) en via "DVI + digitale audio" of “HDMI” Video (voor MPEG4).

Ik heb een tijd gezocht maar er geen gevonden m.u.v.

- een enkel. Maar die waren meer dan €1000,- en dat is me echt te veel.

- enkele welke uitgebracht zijn in 2006/2008 , maar nu niet meer te koop zijn.

Wie o wie kan me op weg helpen?

Dank.

Geplaatst:

deze heeft alles aan boort

De Dell UltraSharp U2410-monitor zit boordevol functies voor eenvoudige connectiviteit en puur gebruiksgemak, ongeacht hoeveel tijd u voor het scherm doorbrengt.

post-33015-1318260746,2567_thumb.jpg

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Ik heb ook een Dell die dat zonder problemen doet.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Gast DreamSat06
Geplaatst:
Origineel bericht van: satencom
deze heeft alles aan boort

De Dell UltraSharp U2410-monitor zit boordevol functies voor eenvoudige connectiviteit en puur gebruiksgemak, ongeacht hoeveel tijd u voor het scherm doorbrengt.

bedankt voor je snelle reactie smile
Inderdaad dat is wat ik bedoel.
Een prachtig apparaat en de reviews zijn ook goed , maar ..... €653.31 incl. BTW frown
Dan kan ik beter een Monitor en losse LCD-TV kopen, al heb je dan niet de handigheid van een scaling.

Zijn er ook nog andere / goedkopere?
Gast DreamSat06
Geplaatst:
Origineel bericht van: winwiz

Heb jij een ander type dan de U2410 ?

Ik ben benieuwd.
Geplaatst:
Origineel bericht van: DreamSat06
Origineel bericht van: winwiz

Heb jij een ander type dan de U2410 ?

Ik ben benieuwd.

Ik heb hem al een paar jaar (vanaf 2005)... de 2405. Hij kostte toen ruim het dubbele, maar nog geen moment spijt van gehad en ik zou hem voor geen goud willen ruilen voor een "modern" TN panel scherm.

http://tweakers.net/reviews/568/1/dell-2405fpw-24-inch-lcd-scherm-review-inleiding.html

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Met het risico dat ik hier 'de plank volledig mis sla' toch maar even een reactie.

Heb je op dit moment een goede monitor, of is deze aan vervanging toe en wil je de PIP/PAP functie erbij hebben als je 'toch een nieuwe monitor' moet kopen.

Als je al een goede monitor hebt is het (imho) goedkoper om gewoon een DVBS-pci kaartje te kopen en deze in je pc te stoppen. Dan via software (bv. DvbDream, DvbViewer of MyTheatre) in een 'window' kijken.

Deze kun je dan 'resizen' of 'altijd bovenaan laten staan' en dan bereik je hetzelfde effect als je wilt.

(echter.. bij een reboot en wachten op het systeem kun je niet naar de tv kijken.)

Maar... zoals gezegd, sla ik hiermee wellicht de plank volledig mis. Het is gewoon een andere oplossing.

Geplaatst:
Origineel bericht van: raas
Met het risico dat ik hier 'de plank volledig mis sla' toch maar even een reactie.

Heb je op dit moment een goede monitor, of is deze aan vervanging toe en wil je de PIP/PAP functie erbij hebben als je 'toch een nieuwe monitor' moet kopen.

Als je al een goede monitor hebt is het (imho) goedkoper om gewoon een DVBS-pci kaartje te kopen en deze in je pc te stoppen. Dan via software (bv. DvbDream, DvbViewer of MyTheatre) in een 'window' kijken.

Deze kun je dan 'resizen' of 'altijd bovenaan laten staan' en dan bereik je hetzelfde effect als je wilt.
(echter.. bij een reboot en wachten op het systeem kun je niet naar de tv kijken.)

Maar... zoals gezegd, sla ik hiermee wellicht de plank volledig mis. Het is gewoon een andere oplossing.

Ik vind het zo gek nog niet hoor.... de PIP gebruik ik eigenlijk nooit. Het werkt verder wel goed, maar het is niet verplaatsbaar of schaalbaar. Het zit vast op een bepaalde plaats (kan wel 4 hoeken kiezen). Het kunnen ook 2 verschillende pc's zijn. Het is wél handig om meerdere Video ingangen te hebben voor diverse doeleinden.

Geplaatst:

De U2410 wordt geveild voor 416 euro en je mag nog een beste voorstel doen dus moet je hem kunnen kopen voor pakweg 425 euro, verzending inclusief. Mooie prijs toch?

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen