Gast portosat Geplaatst: 22 februari 2010 Geplaatst: 22 februari 2010 Beste leden, bij mij thusi ben ik nu bezig met het aansluiten van mijn schotel. Hier heb ik gebruik gemaakt van 1 quatro LNB en een multiswitch 5/4. Omdat de tussen liggende afstand enkele meters is weet ik niet meer welke kabel op H/V, H/H, L/V en L/H zijn aangesloten op de lnb. Hoe zou ik dit het beste kunnen meten zodat ik ze correct op mijn multiswitch kan aansluiten? Alvast bedankt!!
Gast portosat Geplaatst: 28 februari 2010 Geplaatst: 28 februari 2010 Ik heb mijn GSO opstelling eindelijk werkend gekregen voor Hispasat. Echter heb ik nog een probleem. 1 van de 4 kabels lijkt kortsluiting te maken. Als ik deze aansluit wordt de multiswitch bij de aansluiting heet en ruikt het naar verbrand. Weet 1 van jullie waar dit aan kan liggen? Een coax kabel kun je toch niet verkeerd aansluiten???
vGnp Geplaatst: 28 februari 2010 Geplaatst: 28 februari 2010 Als je de aanwijzingen van Sjaak(k) hierboven hebt gevolgd dan heb je die kortsluiting toch weer verwijderd hoop ik? vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast portosat Geplaatst: 28 februari 2010 Geplaatst: 28 februari 2010 Als het goed is heb ik dat allemaal verwijderd, maar ik ga dit volgende week toch nog even nalopen. Misschien dat ik toch wat over het hoofd heb gezien. Nu ontvang ik dus alleen Portugese zenders, maar niet de Spaanse.. In iedergeval bedankt voor de tip!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen