Ron Geplaatst: 23 februari 2010 Geplaatst: 23 februari 2010 Daar heb je absoluut gelijk in. Ik zou zelf voor het geld ook een VU+ kopen in plaats van een DM-800. Ik heb echter al een DM-800 in de slaapkamer en helemaal geen behoefte om er zo'n grote receiver voor in de plaats te zetten. Maar als je nog niets aangeschaft hebt, en de DM8000HD te duur vind, kan de VU+ een prima alternatief zijn. Ron
Ron Geplaatst: 23 februari 2010 Geplaatst: 23 februari 2010 Origineel bericht van: Tonskidutch Citaat: (made in holland) en dat van een brabander Je hebt gelijk. De Dreambox DM8000HD is "made in Best bij Eindhoven", dus feitelijk made in Brabant, of made in "bij Ron om de hoek":-))) Ron
mifi Geplaatst: 23 februari 2010 Geplaatst: 23 februari 2010 Origineel bericht van: joker55 Tsja, een mooi relaas. Je hebt wel gelijk, maar er is een heel groot nadeel: een schofterige prijskaartje hangt er aan die Dreambox: € 1000 in kale uitvoering (2 tuners) Voor minder dan de helft heb je de VU+. Nou nou nou. Wat een woordgebruik is dat weer.... Hij is duurder, ja. Als je dat kunt zien in de gebruikte onderdelen en de fabricagekwaliteit, prima. Zo hebben we keus. Made in holland zal vast duurder zijn dan made in 'een volksrepubliek uit Asie'. Schofterig wordt het pas als de fabricagekwaliteit slecht is, met goedkope onderdelen en veel uitval. De tijd zal het leren. Tot nu toe ziet het ernaar uit dat de DM8000 prima is. De mensen van het eerste uur zullen hem nu ongeveer een jaar in huis hebben. Ik heb graag keus. Ik koop liever iets goeds dan iets goedkoops. Maar ik ben heel blij dat er keuze is zodat we een goedkoper model kunnen kopen als dat beter uitkomt. m ---- Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!
Ron Geplaatst: 23 februari 2010 Geplaatst: 23 februari 2010 Precies. Mooi dat dit topic er is en op een heel klein uitglijertje na, de stemming normaal is en normaal lijkt te blijven. Eens een keertje normaal kunnen discussiëren zonder van alles beschuldigd te worden en zonder beledigingen over en weer is ook wel eens prettig. [mening-mode-aan] Alles heeft zijn voor- en nadelen en zoals je zegt, is er gelukkig eens keuze en nu dan eindelijk ook eens een fatsoenlijk alternatief dat een beetje tussen twee dreamboxen in hangt. Zoals eerder al eens opgemerkt werd, is Dream Multimedia zo dom geweest om een gapend gat tussen twee prachtige receivers in te laten vallen en wordt dat nu eindelijk eens opgevuld door iets dat ook echt best redelijk de moeite waard is en niet zo'n "halffabricaat" als een dgstation of kathrein dat op enigma2 wel kan, maar niet echt wil;) [mening-mode-uit] Ron
Gast sattaz Geplaatst: 23 februari 2010 Geplaatst: 23 februari 2010 Origineel bericht van: _Ron Origineel bericht van: Tonskidutch Citaat: (made in holland) en dat van een brabander Je hebt gelijk. De Dreambox DM8000HD is "made in Best bij Eindhoven", dus feitelijk made in Brabant, of made in "bij Ron om de hoek":-))) Ron @Ron, "made in Best bij Eindhoven"?! Moet dat niet "made in Son bij Eindhoven" zijn zoals in enkele postings elders op het Sat4all board vermeld staat? Met vriendelijke groeten sattaz
Ron Geplaatst: 23 februari 2010 Geplaatst: 23 februari 2010 Je hebt helemaal gelijk: Science Park Eindhoven 5204 5692 EG Son
Tonskidutch Geplaatst: 23 februari 2010 Geplaatst: 23 februari 2010 mij ging het enkel om het woord holland... ik als limburger verdraag dat woord "internationaal gezien" slecht ciao Busy Line Rose Murphy
alx Geplaatst: 23 februari 2010 Geplaatst: 23 februari 2010 Dus je bent verbannen naar Amsterdam? Nou ja, m'n familie en ik uit Amsterdam! Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden. Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.
GeniusX Geplaatst: 26 februari 2010 Geplaatst: 26 februari 2010 @_RON Je kan het blijkbaar niet laten, je denigrerend uit te laten over alles wat geen Dreambox stikker heeft. De VU+ kan nu in eens wél door de beugel. Het gaat er jou alleen maar om of Enigma2 er goed op loopt. PLI en Gemini zijn voor zo ver ik weet niet door Dream Media ontwikkeld. Hardware matig slaat je "halffabricaat" al helemaal nergens op, zowel Kathrein als Dgstation hebben geen last van doorbrandende voedigen, slechtwerkende netwerkadapters en onleesbare lcd aanduidingen. Enigma draait iid NOG niet 100% op deze machines, maar de op de Dreambox gaf en geeft het ook nog problemen. De Dreambox was een hobby box waar je regelmatige ander images opzette om weer nieuwe mogelijkheden uit te proberen. De boxen die jij nu afkraakt hebben deze eigenschap nog wel, met 1 groot verschil, ze blijven heel!
guykers Geplaatst: 26 februari 2010 Geplaatst: 26 februari 2010 bedank voor een schoon topic toch weer te vervuilen met niet terzake doende argumenten. Hier ging het over een verschil tussen de VU+ en DMM satrecievers. nobody is perfect, I ain't nobody feedback doet wonderen vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k, ultimo voor hobby
Ron Geplaatst: 27 februari 2010 Geplaatst: 27 februari 2010 Origineel bericht van: GeniusX @_RON Je kan het blijkbaar niet laten, je denigrerend uit te laten over alles wat geen Dreambox stikker heeft. De VU+ kan nu in eens wél door de beugel. Het gaat er jou alleen maar om of Enigma2 er goed op loopt. PLI en Gemini zijn voor zo ver ik weet niet door Dream Media ontwikkeld. Hardware matig slaat je "halffabricaat" al helemaal nergens op, zowel Kathrein als Dgstation hebben geen last van doorbrandende voedigen, slechtwerkende netwerkadapters en onleesbare lcd aanduidingen. Enigma draait iid NOG niet 100% op deze machines, maar de op de Dreambox gaf en geeft het ook nog problemen. De Dreambox was een hobby box waar je regelmatige ander images opzette om weer nieuwe mogelijkheden uit te proberen. De boxen die jij nu afkraakt hebben deze eigenschap nog wel, met 1 groot verschil, ze blijven heel! Het is mij volslagen duidelijk dat jij geen enkel idee hebt waarover je praat en het is dan ook bijzonder jammer dat JIJ met jouw gebrek aan kennis dit topic nu zo enorm verpest en de positieve sfeer weer omzet in een negatieve. Enigma2 is een grafisch interface en een ontwikkeling van Dream Multimedia. PLI maakt zelf geen grafisch interface, maar gebruikt de standaard enigma2 versie waar ze zaken aan toevoegen en kleinigheden in wijzigen. Dat noemen ze dan Pli, maar het blijft voor 98% Enigma2. Ron
llgaby Geplaatst: 2 maart 2010 Geplaatst: 2 maart 2010 Nou dan zal ik toch proberen de positieve sfeer weer terug te brengen. Zelf inmiddels jaren dreambox liefhebber op sd gebied. Altijd gezegd dat zodra de 8000 leverbaar was ik deze zou kopen. Echter wordt het nu pas interessant met het komende HD aanbod van CD. Ook heeft de levering wel erg lang geduurd. Had eerst naar volle tevredenheid een 7025+. Wilde nu alleen hetzelfde maar dan geschikt voor HD. De 8000 kan ik wel betalen maar vind het voor mijn situatie te duur. Dus toch de VU+ gekocht. En nu al naar volle tevredenheid, terwijl er nog druk aan ontwikkeld wordt. Je moet toch ook eens een gokje durfen wagen. Er zal ook ooit iemand zijn geweest die de eerste dreambox heeft gekocht. De meerwaarde die de 8000 biedt t.o.v. de vu is voor mij niet van toepassing. Vu = lelijk..maakt niet uit, staat toch in gesloten kast bij mij. AB = wel/niet goed... maakt niet uit, bedien toch met logitech 4 of 10 opnames = Heb nog nooit meer dan 2 tegelijk opgenomen. Schermpje... kijk ik nooit op. Geen PIP = Gebruik ik toch nooit Fan.....hoor ik niet, staat in kast.(en blijft goed koel) Geen andere tuners = Heb geen kabel en digitenne. Alle voor mij belangrijke plugins lopen prima. Nog een voordeel vond ik dat PLI de vu's ook ondersteund. Verder is het een prima zapper voor HD en SD, werkt prima samen met mijn NAS, speelt m'n dvd's, Iso's en mkv prima af. Eventuele schoonheidsfoutjes wordt vast nog wel verbeterd.Tot op heden verzorgd vu zeer regelmatig updates. Afwachten of dat zo blijft, maar ja als het goed is, is het goed, toch. Ik kan me prima voorstellen dat mensen een 8000 kopen. Hoop dat zij zich ook kunnen voorstellen dat anderen een VU koop. Sluit overigens helemaal niet uit dat ik ooit nog eens een 8000 erbij koop trouwens. Het blijft toch ook hobby he! 1 DM7000, 1 DM600, 1 DM500, DM500HD, VU+ Duo Visiosat G4, A1, A2, A3 en HB Begeren is meer dan het hebben.
Neptunus Geplaatst: 3 maart 2010 Geplaatst: 3 maart 2010 Origineel bericht van: llgaby Nou dan zal ik toch proberen de positieve sfeer weer terug te brengen. Zelf inmiddels jaren dreambox liefhebber op sd gebied. Altijd gezegd dat zodra de 8000 leverbaar was ik deze zou kopen. Echter wordt het nu pas interessant met het komende HD aanbod van CD. Ook heeft de levering wel erg lang geduurd. Had eerst naar volle tevredenheid een 7025+. Wilde nu alleen hetzelfde maar dan geschikt voor HD. De 8000 kan ik wel betalen maar vind het voor mijn situatie te duur. Dus toch de VU+ gekocht. En nu al naar volle tevredenheid, terwijl er nog druk aan ontwikkeld wordt. Je moet toch ook eens een gokje durfen wagen. Er zal ook ooit iemand zijn geweest die de eerste dreambox heeft gekocht. De meerwaarde die de 8000 biedt t.o.v. de vu is voor mij niet van toepassing. Vu = lelijk..maakt niet uit, staat toch in gesloten kast bij mij. AB = wel/niet goed... maakt niet uit, bedien toch met logitech 4 of 10 opnames = Heb nog nooit meer dan 2 tegelijk opgenomen. Schermpje... kijk ik nooit op. Geen PIP = Gebruik ik toch nooit Fan.....hoor ik niet, staat in kast.(en blijft goed koel) Geen andere tuners = Heb geen kabel en digitenne. Alle voor mij belangrijke plugins lopen prima. Nog een voordeel vond ik dat PLI de vu's ook ondersteund. Verder is het een prima zapper voor HD en SD, werkt prima samen met mijn NAS, speelt m'n dvd's, Iso's en mkv prima af. Eventuele schoonheidsfoutjes wordt vast nog wel verbeterd.Tot op heden verzorgd vu zeer regelmatig updates. Afwachten of dat zo blijft, maar ja als het goed is, is het goed, toch. Ik kan me prima voorstellen dat mensen een 8000 kopen. Hoop dat zij zich ook kunnen voorstellen dat anderen een VU koop. Sluit overigens helemaal niet uit dat ik ooit nog eens een 8000 erbij koop trouwens. Het blijft toch ook hobby he! Je geeft het goed weer, als je die zaken die jij noemt niet nodig hebt ziet het er naar uit dat de VU+ een prima alternatief kan zijn. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen