Gast SatMann Geplaatst: 4 maart 2010 Geplaatst: 4 maart 2010 timeshift werkt met VU+ DUO en laatste versie. buiten dat er nu in de driver een kleine bug zit waardoor de radio op gecodeerde zenders het niet doet werkt alles perfect. ik werk er nu al ruim een maand mee en voor thuis gebruik met opnemen op 2 tuners werkt dit prima. anders effen het PLi forum opzoeken en daar staat een lijst die we bijhouden met open zaken en gesloten zaken. en by the way......iedereen wilt timeshift, nooit aan gedacht dat je tijdens een uitzending gewoon op de rode knop kan drukken en zeggen , start opname. als je klaar bent met uw ding te doen kan je gewoon al die opname starten en bekijken terwijl die loopt? is praktisch hetzelfde toch?
Ed Geplaatst: 4 maart 2010 Geplaatst: 4 maart 2010 Kan iemand nog wat zeggen over de gevoeligheid van de tuners in de Vu+.Ik heb nu met de DM7000 op de Telstar 12 op 15 West enkele zenders die ik nog net aan pak met 58% signaal op de Wavefield.In de Veronica satelliet las ik dat de tuners niet zo gevoelig waren,wat dus zou resulteren in dat ik deze zenders niet meer kan ontvangen. Ed VU+ DUO - SEG SR-800 - Nokia 9500S - Dreambox 7000S Wavefield T90 (28.5E-23.5E-19.2E-16E-9E-5E-1W-5W-8W-15W) Yamaha TRX850 SuperTwinSport
roymar Geplaatst: 4 maart 2010 Geplaatst: 4 maart 2010 Timeshiften houd voor mij ook in als ik de kamer binnen kom en nederland3 staat op met het voetbal en ik heb wat gemist, dat ik dat dan nog terug kan spoelen. Zo werkt het op mijn relook tenminste wel. Op de VU+ duo ook ?? Gr.Roymar Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s, Skystar2 en Wavefield WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy
Roobert Geplaatst: 4 maart 2010 Geplaatst: 4 maart 2010 @roymar Wat jij en ik weten is wat echte timeshift is maar de gewone, dus op pauze drukken, gaat wel. Voor de anderen die geen Relook 300 of 400 hebben (gehad). Deze neemt altijd op vanaf je gezapt hebt. Dan kan je eventueel terugspoelen in je "live" beeld. Ik dacht dat mijn Topfield7700HSCI dat ook deed, maar ja wie heeft destijds de PVR uitgevonden? Nu roymar, de VU+duo kost minder dan de relook400 destijds. Roymar heb je DIT gelezen? VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb. ET9000 uiteraard met OpenPli
Tonskidutch Geplaatst: 4 maart 2010 Geplaatst: 4 maart 2010 Origineel bericht van: Ed Kan iemand nog wat zeggen over de gevoeligheid van de tuners in de Vu+.Ik heb nu met de DM7000 op de Telstar 12 op 15 West enkele zenders die ik nog net aan pak met 58% signaal op de Wavefield.In de Veronica satelliet las ik dat de tuners niet zo gevoelig waren,wat dus zou resulteren in dat ik deze zenders niet meer kan ontvangen. Ed als ze objectief zouden zijn hadden ze ook vergelijkende tests gegeven die men kan repliceren denk dat je iemand met 15W op de wok moet vragen misschien is er een onder de VU+ gebruikers. ciao Second Life Mungo Parker
roymar Geplaatst: 4 maart 2010 Geplaatst: 4 maart 2010 bedank Roobert voor de uitleg. Gr.Roymar Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s, Skystar2 en Wavefield WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy
Polleke2 Geplaatst: 4 maart 2010 Geplaatst: 4 maart 2010 Ik heb net even een scan gedaan en hij vond 75 zenders.
Daveys Geplaatst: 5 maart 2010 Geplaatst: 5 maart 2010 Leuk en leerzaam topic. Ik heb er zojuist 1 besteld maar moet er een weekje op wachten helaas. Ik ben erg benieuwd na het lezen van alle verhalen hier op het forum. De DM800 gaat voorlopig naar boven totdat de single tuner beschikbaar is van VU rond half april. Dan mag de DM de deur uit. VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E
roymar Geplaatst: 5 maart 2010 Geplaatst: 5 maart 2010 Ben ook overstag, ik heb er ook 1 besteld en zou op voorrraad zijn, dus ben benieuwd. Ik hhop dat ik net zo enthousiast word als jullie. Gr.Roymar Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s, Skystar2 en Wavefield WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy
Golfdiesel Geplaatst: 6 maart 2010 Geplaatst: 6 maart 2010 Origineel bericht van: Roobert @roymar Wat jij en ik weten is wat echte timeshift is maar de gewone, dus op pauze drukken, gaat wel. Voor de anderen die geen Relook 300 of 400 hebben (gehad). Deze neemt altijd op vanaf je gezapt hebt. Dan kan je eventueel terugspoelen in je "live" beeld. Dat is ook het enige dat ik mis aan mijn 400s nadat ik naar een DM7025 ben overgestapt. Maar een continu draaiende HD was ook niet alles. De VU+ is wel een heel interessante ontvanger, ik weet alleen niet wie het ding in elkaar schroeft. Na mijn 400s ben ik nogal huiverig aangezien dat ding nou niet echt het toonbeeld van degelijk ontwerp is. (voeding van Dream is ook geen juweeltje, toegegeven). Xtrend ET9500 - OpenPLi powered
Roobert Geplaatst: 6 maart 2010 Geplaatst: 6 maart 2010 Het zijn ook geen nieuwe leden di posten, niet waar Golfdiesel, heb je ooit een hardware probleem gehad met de DGS400? Neen, eventueel een paar condensatoren vervangen in de voeding, dat is alles. Wat ik hiermee wil bedoelen is dat wat uit Corea komt degelijk is. De VU+ komt uit de fabriek die ook de itgate maakte of de UFS910 (ok, de eerste is echt geen goed voorbeeld) Nog iets, de 400S (300S daarvoor) was de eerste werkende dual tuner onder Linux. Terug ter zake, haal die VU gewoon in huis, dat ding werkt gewoon. VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb. ET9000 uiteraard met OpenPli
minplus Geplaatst: 20 maart 2010 Geplaatst: 20 maart 2010 Heb hem inmiddels een paar weken in huis met open pli en een goede zenderlijst erop en een 1 TB HDD erin. Schitterend apparaat, doet alles perfect wat hij moet doen, scherp beeld, meervoudig opnemen, timeshift, noem maar op. Sommige mensen hebben iets tegen het uiterlijk van deze machine; ik vind dat juist zeer fraai en een stuk mooier dan bv. een Dreambox die sommigen zo mooi van uiterlijk vinden. Hij past bovendien prima bij m'n Mc Intosh audio-installatie, m.i. het mooiste wat op dat gebied gemaakt is. Ook zijn er mensen die moeilijk doen over de AB, waarschijnlijk omdat ze een ander type gewend zijn, maar hij werkt perfect en probleemloos. Een uiterst belangrijk positief punt van deze machine: hij werkt intuitief. Mijn geliefde heeft er de pest aan als ze met handleidingen moet werken: "je moet gewoon logisch op knopjes drukken en dan moet ie het doen, beeld geven, opnemen, afspelen, enz." Nou, dat doet ie, ze heeft geen enkel probleem met het apparaat en zit er verlekkerd mee te klooien en ervan te genieten. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Neptunus Geplaatst: 5 mei 2010 Geplaatst: 5 mei 2010 Een paar dagen in mijn bezit en het valt me niet tegen! Ik had de oude disk van de DM8000 erin gezet voor het flashen en daar stond nog een back-up op, dus gelijk stond alles goed! Box voldoet volledig maar ik ga wel een universele AB gebruiken want ik het echt geen zin in twee AB's. Verder valt me op dat de stop knop niets doet, als ik een opname die ik bekijk wil stoppen moet ik op TV drukken. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Neptunus Geplaatst: 5 mei 2010 Geplaatst: 5 mei 2010 O ja, nog een klein probleempje: teletekst staat niet helemaal juist in beeld, bovenin valt weg. vroeger kon je dat corrigeren, tips? Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
ToniMacaroni Geplaatst: 6 mei 2010 Geplaatst: 6 mei 2010 Ik vind het wel jammer dat de vu+ alleen in het zwart te krijgen is. Mijn Onkyo apparatuur is zilver en dan is zwart erboven eigenlijk niet echt passend. Vu+ Duo2, 2× Solo2, Vu-Ultimo S/S + dualS2Triax Astra 1, 2, 3, HotbirdHarmony 300i,600, Touch
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen