dr_grebber Geplaatst: 22 februari 2010 Geplaatst: 22 februari 2010 Waarom krijg ik na een kwartier altijd de tandwielen te zien en crashed mijn dreambox? Ik heb vanmorgen Gemini 4.70 direct in de flash gezet. Voorheen had ik altijd Oozoon in de flash, daarop Barry Allen en dan een USB stick met daarop een Gemini image. Omdat ik hierbij geen webinterface meer kreeg, besloten om helemaal te stoppen met Barry Allen, eigenlijk geen behoefte an multiboot als het meer problemen geeft dan oplost. Settings zijn recent, DiseqC is voorelkaar, kan een iomega NAS disk gewoon mounten en zien op /media/net/iomega. Ook draait CCcam lekker, natuurlijk alleen binnenshuis. Is er een manier om aan de hand van een logfile te zien warom deze spinners tevoorschijn komen, welk proces ervoor verantwoordelijk is, of dat het iets met temperatuur heeft te maken? Komt het doordat de flash te beperkt is? DM800HD en DM7000S Visiosat Bisat (19E,13E,23E,28E), Dreambox 800 Noorwegen, iMac, MacbookAir, TimeCapsule, iPad, iPhone, Conceptronic CH3SNAS, Ziggo allesin1
Tonskidutch Geplaatst: 22 februari 2010 Geplaatst: 22 februari 2010 wat je zoal leest over crashes met de enigma2 images dat het vaker een osd skin kwestie of een epg kwestie terug naar de vraag dus ja de geoefende image bakker ziet aan je crashlog waarom iets mis gaat. overigens qua NAS mounten, is juist die keuze van welke methode je kiest een belangrijke auto.network editen voor de mount aanmaken (niet het menu gebruiken) /etc/init.d/autofs de Timeout van 1 op 120 verhogen. de timeout moet langer duren dan de tijd dat je hdd in je NAS wakker wordt en paraat is (indien te geringe schrijfcache op NAS) plaats je crashlog eens voor de experts ciao A Forest The Cure
dr_grebber Geplaatst: 22 februari 2010 Auteur Geplaatst: 22 februari 2010 Bedankt voor de snelle reactie. Heb ondertussen de secondInfoLine plugin verwijderd <was bovendien toch al niet zichtbaar> en automount leeg gemaakt <Blue Panel, Settings, Automount Editor> Het betreft een eenvoudig netwerk schijfje die alleen CIFS ondersteund, zal wel even googlen naar de correcte entries in auto.network. En timeout in /etc/init.d/autofs stond default al op 120. Ondertussen heb ik al probleemloos BVN erop staan, en nu de performance opgeschroefd via Film1.2 naar NGC HD en het lijkt erop dat ie blijft doorwerken, dus je suggesties wijzen in de goede richting! Er zit nog een 320GB disk in, en waar kan ik crashlog vinden? {find / -name 'crash*' -print oid? } DM800HD en DM7000S Visiosat Bisat (19E,13E,23E,28E), Dreambox 800 Noorwegen, iMac, MacbookAir, TimeCapsule, iPad, iPhone, Conceptronic CH3SNAS, Ziggo allesin1
Tonskidutch Geplaatst: 22 februari 2010 Geplaatst: 22 februari 2010 mooi, ik zelf zet op een nieuw image eigenlijk even niets anders dan één softcam voor een dag of twee alle andere speeltjes/plugins komen wel (als ze echt nodig zijn) maar indien ze iets laten crashen moet je ze ook weghalen / removen {en vooral die skins en picon zooi} ipkg remove blablabla (overigens als tip inzake softcam... wegens mijn interresse in scam blijkt inderdaad de oude resten van andere emu's / softcams verwijderen een duurzame tip >> een emu en config de rest wissen) veel succes A Forest The Cure
Tonskidutch Geplaatst: 22 februari 2010 Geplaatst: 22 februari 2010 Origineel bericht van: dr_grebber Er zit nog een 320GB disk in, en waar kan ik crashlog vinden? {find / -name 'crash*' -print oid? } de crashlog staat of op die interne disk direkt onder media/hdd of je hebt ook nog een usb stick direkt onder media/usb ciao A Forest The Cure
dr_grebber Geplaatst: 22 februari 2010 Auteur Geplaatst: 22 februari 2010 Heb nu de NAS disk gemount, ro, soft, nolock; Dit staat er nu in auto.network: iomega -fstype=cifs,ro,soft,nolock,rsize=16384,wsize=16384,user=name,pass=word ://192.168.1.21/movies Stabiel sinds schoonmaak, 20 kuddo's voor Tonskidutch! DM800HD en DM7000S Visiosat Bisat (19E,13E,23E,28E), Dreambox 800 Noorwegen, iMac, MacbookAir, TimeCapsule, iPad, iPhone, Conceptronic CH3SNAS, Ziggo allesin1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen