Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zijn jullie zeker dat de schotel wel goed staat ?

Of dat je een goede CI module gebruikt ? Er zijn namelijk nogal wat nog officiële CI modules die dat soort horten en stoten in het beeld veroorzaken.

Het vreemde is dat ik ook één HD kijk iedere dag, maar ik heb nog nooit zo'n schokkerig beeld gezien.

Ik denk dus dat het probleem niet aan de kant van TVV zit, maar bij jullie.

• Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

• Moderator
Geplaatst:

Schotel is goed uitgericht, met behulp van een Satlook digital NIT.

CI module zou het probleem kunnen zijn, waarbij dan de vraag is, of eenHD of het CI module ernaast zit.

Ik gebruik een Aston CI, met de laatste versie software.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ik kan me toch maar een paar keer herinneren dat het beeld niet goed liep bij EEN HD: eerste keer omdat de DM800 de hoge bitrate op de Astra-transponder niet aankon en dan een tweetal keer omdat er iets mis was met de uplink. Voor de rest wordt hier thuis dagelijk EEN HD gekeken zonder stoten en horten. Het kan natuurlijk ook zijn dat het fenomeen zich enkel overdag voordoet, want dan kijkt niemand TV.

Mijn ontvangers waarmee het goed werkt: DM800, VU plus en Azbox.

Geplaatst:

Ik heb het probleem ook al eens gehad toen iedereen er zich over aan het beklagen was, maar sindsdien heb ik het niet meer zien opduiken.

Greets

Geplaatst:

alles goed hier met éénHD geen hik te zien

Geplaatst:
Origineel bericht van: Paullo
Ik heb het probleem ook al eens gehad toen iedereen er zich over aan het beklagen was, maar sindsdien heb ik het niet meer zien opduiken.
Greets

Exact, op dat moment was het duidelijk dat het probleem daar lag.
Maar als er nu geklaagd wordt moeten ze de oorzaak in hun eigen installatie gaan zoeken.
Geplaatst:
Origineel bericht van: Roel66
alles goed hier met éénHD geen hik te zien

idem dito

DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)
2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)
Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)
Synology DS214+

Geplaatst:

redneck,

op mijn vu + en dm800 is alles okey met de eenhd.

maar ik kan wel zeggen dat er nog "iets" in hun signaal zit dat het soms niet werkt.

bv op onze kathrein met Enigma2 software, dan kan je niet langer dan een 20 min op éénHD of je hebt een complete freeze.

op alle andere HD zenders nooit een probleem.

dat freezen van eenhd zit er al in van bij hun opstart.

dus de ene ontvanger doet daar blijkbaar moeilijker over dan de andere.

maar wat er juist nog schort aan hun signaal of wat er nog bij of niet bij zit, weet ik niet, daarvoor heb ik het materiaal en de kennis niet.

Geplaatst:

littlesat

dat zou kunnen, maar als je luistert naar alle kathrein gebruikers die Engima2 hebben zal je horen dat het overal hetzelfde liedje is. wink

En op een andere type ontvangers hebben ze dat ook.

maar waar het probleem ligt...I don't know. confused

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen