Ga naar inhoud


[Rebox RE-9000] Geen update CD Smartcard bovenste kaartlezer


Jürgen

Aanbevolen berichten

Wellicht is het al bij menigeen bekend maar ik wil het toch nog voor alle zekerheid doorgeven.

Dit weekend kreeg ik t.a.v. de Nederlandse gecodeerde CD zenders onverwacht de melding 'Gecodeerde zenders' en had ik alleen nog maar beeld op de FTA zenders zoals o.a. BVN.

Het eerste wat voor de hand ligt is het her-activeren via de CD site maar dat leverde niets op.

Doordat de Management datum op mijn orange CD kaart op 21-02-2010 stond was het duidelijk dat de kaart geen update had gekregen.

Navraag bij mijn dealer en Rebox leverde het antwoord op dat de bovenste kaartlezer geen kaartupdate kon ontvangen / verwerken en volgens Rebox was dit al bekend en wordt dit probleem bij de volgende versie FW aangepast.

Ik heb de update voor mijn CD Smartcard uiteindelijk via een Aston 1.07 v2.18 CAM binnengehaald en daarna functioneerde de Smartcard ook weer in de bovenste kaartlezer.

Dus gebruik je CD Smartkaart voorlopig alleen in de onderste kaartlezer want anders loop je kans om geen kaartupdate te ontvangen.

Als de CD Smartcard in de bovenste kaartlezer is geplaatst controleer dan op welke datum de Management datum staat van je Smartcard, deze moet minimaal een maand verder staan dan de huidige datum.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Weet je het zeker, ik heb mijn update gehad op beide sloten?

 

Dit was volgens mijn gevoel ook de reden dat de V89 firmware was uitgekomen. Ik had dit probleem aangemeld bij de V86, daarna leek het tochgoed te gaan.. update staat nu bij mij tot april op beide interne kaarten...

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: stefan.wolfrum
klopt, je kunt de update overigens ook via de onderste lezer binnenhalen.
goed dat je dit nog even algemeen maakt.

ik heb mijn kaartje in het bovenste slot zitten, wordt aangegeven als slot 1, en heb een update tot 22-4-2010. Dus hier werkt het zo te zien wel wat ik dan vreemd vind Normaal kijk ik daar nooit naar maar na na de opmerking van jürgen dus even gekeken
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alfons Verbiest
Hebben jullie het dan over de interne kaartlezer of over het onderste CI Slot?


Even voor alle duidelijkheid, ik heb het over 'Smartcard Slot 1 of 2' en niet over de CI sloten 1 of 2.
Als de CD Smartcard in de bovenste interne kaartlezer (Smartcard Slot) zit dan is het niet uitgesloten (zoals bij mij) dat de kaart update mislukt.
Ook hier schijnt de HW / FW niet eensgezind in te functioneren want uit jullie berichten maak ik op dat het ook goed kan functioneren.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: catw
ik heb mijn kaartje in het bovenste slot zitten, wordt aangegeven als slot 1, en heb een update tot 22-4-2010.

Als je met 'slot 1' het CI slot 1 bedoeld dan gebruik je een CAM en dan is het probleem niet aan de orde want het gemelde probleem heeft alleen betrekking op de interne bovenste kaartlezer.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had het ook over de interne kaartlezer... Ik heb twee kaarten in gebruik en met de V89 firmware lijkt het me vooralsnog goed te gaan. Dit probleem wel gehad bij de afgelopen firmware..

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb twee kaarten in de interne kaartlezers, nr. 1 CDS boven en nr. 2 TVV onder.

Ik heb de Rebox al een tijdje, maar heb eigenlijk niet gelet op de geldigheidsdatum van de kaarten.

Tot nu toe heb ik nog steeds beeld!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...