Ga naar inhoud


[Homecast HS9000] Kan in een Duitse versie de Benelux software?


Gast Tandberger

Aanbevolen berichten


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

  • 3 maanden later...

Schijnt veel simpeler te zijn.

 

Het ding kijkt naar de oude software om te bepalen of de nieuwe erin mag.

 

De Model ID is wat bepalend is en het versie nummer.

De versie moet altijd hoger zijn dan de voorgaande.

 

Wijzigen zou op 2 manieren moeten kunnen.

 

1. Het Model ID in de Benelux software met een hex editor aanpassen zodat deze gelijk is aan de Model ID van de Europese versie.

2. Serieel Softwareclean.bin erin laden, dan is de ontvanger leeg en heeft dus geen referentie meer voor wat hij is. Daarna de Benelux versie erin.

 

 

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beide methodes geprobeerd vandaag.

 

Methode 1: werkt perfect, snel en simpel.

Methode 2: je kan er nog steeds geen andere software inladen omdat de bootloader, integenstelling van wat er op Australische forums beweerd werd, toch de Model ID bevat.

 

De 2e methode werd nog even spannend omdat het laden van de software serieel alles behalve soepel ging.

Geen aanrader dus.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
Origineel bericht van: RobbieT
Beide methodes geprobeerd vandaag.

Methode 1: werkt perfect, snel en simpel.
Methode 2: je kan er nog steeds geen andere software inladen omdat de bootloader, integenstelling van wat er op Australische forums beweerd werd, toch de Model ID bevat.

De 2e methode werd nog even spannend omdat het laden van de software serieel alles behalve soepel ging.
Geen aanrader dus.


Plaats hier de software even,hebben we er allemaal wat aan.

Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al eens op het forum van Homecast Benelux gekeken?

 

Als je over dit onderwerp begint daar dan wordt het topic meteen gesloten en krijg je bedreigingen met rechtzaken om je oren.

 

Sorry, maar daar ga ik me niet aan wagen.

Ik heb overigens een HS8100 CI PVR en geen HS9000.

 

Maar de HS9000 software is waarschijnlijk net zo te doen.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik mee eens, maar De homecast 9000 CICD Benelux versie heeft wel de Officiele Certificering van CD en geen enkele beperking ten opzichte van een andere ontvanger, Kan namelijk op een diseq insallatie, motor installatie etc.

 

Eerlijk is eerlijk de Ontvanger is gewoon super stabiel en een Echte Twin PVR met TSR (Timeshift recording) en hele stabiele live en opname functies.

Weliswaar niet multimedia gericht maar daar hebben ze de nieuwe Magic Pro voor, (Komt einde van de maand bij mij in de huiskamer smile )

 

Ik heb zelf gemerkt dat de Support van de Benelux importeur gewoon uitstekend is, en software updates...

af en toe als dat nodig is, de software wordt namelijk heel erg strikt in Korea al via een QC team pas vrijgegeven als deze pas echt stabiel loopt, daarna heeft de importeur een aparte R&D team die de software uitvoerig testen. Pas daarna wordt de software vrijgegeven. Dit natuurlijk ook door de Certificering.

 

En in Duitsland wordt er gewoon bijna geen aandacht aan software besteed,

en de software kan niet gelijk zijn want in duitsland hebben ze een andere provider en andere voorkeuren.

 

Ik denk dat dat voor elke ontvanger geldt, en dat er een hele grote job qwa support bij de importeur ligt.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Citaat:
en dat er een hele grote job qwa support bij de importeur ligt.

 

Jij zal het wel weten toch? wink

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf een Homecast 9000 en een 2100, en kan alleen maar zeggen dat de service van de importeur voortreffelijk is.

Ik heb tot nu toe 1 keer gebruik moeten maken van deze service, maar daarover was ik meer dan tevreden.

 

Overigens heeft de Importeur een zeer professionele RMA Afdeling, ik heb mijn apparaat toen zelf langs gebracht en mocht er op wachten.

Dat kan volgens mij niet bij elke importeur.

 

Ik hoop wel dat de EPG in de 9000 net als in de 2100 wordt, die is namelijk super, maar er is mij verzekerd dat men daar mee bezig is... afwachten dus.

 

Beter 1 schotel aan de muur dan 10 onder je espresso!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...