Ga naar inhoud


[Homecast HS9000] Kan in een Duitse versie de Benelux software?


Gast Tandberger

Aanbevolen berichten

  • Beheerder
Origineel bericht van: sattaz
@Michel,

Is het dan verboden om onder hetzelfde IP adres in te loggen?
Je kunt immers bij een kennis op bezoek zijn of werken voor hetzelfde (grote) bedrijf.

Wat wellicht wel verboden is is het bezitten van meerdere accounts hoewel ik daarover niets in de FAQ/boardregels kan lezen!?
[/offtopic]


Met vriendelijke groeten wink

sattaz



Je zou een punt kunnen hebben als ik:

1. Een IP adres van een groot bedrijf zou hebben vastgesteld, wat in dit geval uiteraard niet het geval is, want daar had ik natuurlijk zelf ook al naar gekeken.

2. Ik gezegd zou hebben dat het verboden of niet conform de regels van sat4all zou zijn en dat heb ik niet gezegd of beweerd.

Het is natuurlijk wel zo dat men hier niet wil dat dezelfde persoon meerdere accounts gebruikt. Dat staat niet in de regels, maar dat lijkt mij erg logisch. Er staat zo veel niet in de regels, maar dat wil niet zeggen dat het toegelaten wordt. Voor sommige zaken wordt een beroep gedaan op het gezond verstand.

Ik weet wie deze beide personen zijn en ik weet wat hun belang bij dit product is. Dan vind ik het minimaal niet netjes dat je jezelf onder een alias (of zelfs meerdere) zo gepolariseerd over een product of dienst uitlaat.

Dan ben je andere leden gewoon voor de gek aan het houden.

Wat mij betreft kunnen we weer helemaal on-topic gaan.

Ik heb net zelf de firmware even bekeken en je kunt heel eenvoudig die 1 byte (14) geheel veilig wijzigen. Je loopt dan geen enkel risico.

Een onjuiste ID kan je niet flashen en dus zeker de bootloader niet wippen.

Dat is allemaal bangmakerij van nieuwe leden met 1 bericht of leden met een groot belang bij het Nederlandse product wink

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Ik ben met een tooltje bezig om die 14 zoals de ID changer voor Topfield er al langer is.

 

Misschien handig voor degenen die wat huiverig zijn voor een hex-editor.

 

Dat zou dan ook met andere Homecast machines moeten werken waar een Canal Digitaal en een Duitse versie van is. (De constructie is bij allemaal gelijk)

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wat minder betaald maar heb er geen spijt van,

Ik weet dat ik een originele HS 9000 CICD heb die officieel gecertificeerd is met volledig 2 jaar garantie via mijn dealer en niet via een of ander handelaar die uiteindelijk niets van je wil weten.

 

Wat het zelfde liedje als Topfield in die tijd, en daar kon je dan ook de support ver zoeken.

 

Overigens kost de Homecast in Nederland nu gewoon overal 399 en als je doorshopt nog wel minder.

 

Waarom dan risico gaan nemen voor garantie etc.

 

Ik vindt het jammer dat een forum beheerder zich mengt in zulke discussies, die overigens al lang op duitse sites hebben gestaan, dus los daar van, maar hij moest toch beter weten na alle Dreambox ellende met Clones etc ......

 

 

 

Beter 1 schotel aan de muur dan 10 onder je espresso!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Het gaat hier natuurlijk niet om illegale clones, het gaat hier om twee hardwarematig identieke producten van dezelde fabrikant, waar alleen in de benelux versie iets andere software zit.

 

Het wijzigen van een byte in de firmware is niet illegaal. In ieder geval niet voor eigen gebruik. Het verkopen van illegale inferieure kopieen van een willekeurig product wel.

 

Ik schrijf hier niet als site eigenaar, maar gewoon als hobbyist.

 

Je vraagt er natuurlijk ook zelf om dat bepaalde mensen zich hier nu in vast bijten.

 

Dat heeft te maken met:

 

1. de hele foute opstelling van de importeur zowel op zijn eigen forum, als op dit forum waar hij onder schuilnamen doet alsof hij een enthausiaste gebruiker is.

 

2. de foute opstelling van zijn kornuiten (waar jij er een van bent) die hetzelfde doen.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ieder zijn motivatie.

 

Van de HS8100 CI PVR zijn er diverse restpartijen, sommige met de naam SDR Delta te koop.

Daar kan je voor prijzen van rond de €175 aan komen.

 

Misschien kan je je voorstellen dat het dan wel interessant is voor een hoop mensen.

Alleen het Model-ID is anders omdat ze oorspronkelijk voor een andere markt bedoelt waren.

 

Dit heeft verder bar weinig met Dreambox klonen te maken, het gaat hier gewoon om ontvangers uit dezelfde fabriek van dezelfde fabrikant en dus dezelfde kwaliteit.

 

En niet om een illegale kopie van bedenkelijke kwaliteit zoals met de Dreambox klonen het geval is en was.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Michel,

 

Nou ja als jij je mening al klaar hebt dan kan ik er alleen aan toevoegen dat ik geen enkele belang heb in dit verhaal, hoe je daar over denkt mag mag je zelf weten.

 

Ik ben altijd goed behandeld door Homecast Benelux en dat ik ze goed ken ja, maar dat hoeft niet te betekenen dat ik daar mijn voordeel uit zou moeten doen.

Of dat ik een of ander aandeel in Homecast heb.

 

Jij moet nogmaals als geen ander weten dat een importeur niet aan het wachten is op gezeik van garantie gevallen die er voor hem niet toe doen, maar waar gebruikers op het verkeerde been zijn gezet.

 

En vandaar mijn voorbeeld aangaande dreambox clones, niet dat nou direct relevant is in dit verhaal maar puur als voorbeeld.

 

Beter 1 schotel aan de muur dan 10 onder je espresso!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn natuurlijk meerdere goede importeurs,een voorbeeld

is atevio,ik had bootloader 121 en ben met serial kabel

geprobeerd de nieuwe 123 erop te krijgen,wat mislukte.ik kreeg hem naderhand niet meer aan de praat,heb een email verstuurd

naar atevio duitsland,kreeg binnen twee uur bericht stuur maar

op,en had hem binnen 5 dg terug,die krijgen van mij de warme douche!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...