Gast satboxer Geplaatst: 21 februari 2010 Geplaatst: 21 februari 2010 ik heb een dreambox. de man die het heeft aangesloten heeft voor de rest geen gebruikersnaam of wachtwoord gegeven. nu wil ik via internet benaderen maar wordt naar een w8woord gevraagd. als ik dreambox/root combinatie doe dan werkt het niet. iemand een oplossing om het toch via mijn laptop te kunnen bekijken?
vGnp Geplaatst: 21 februari 2010 Geplaatst: 21 februari 2010 Origineel bericht van: satboxer als ik dreambox/root combinatie doe dan werkt het niet Is dat username root en password dreambox of draai je ze zoals je noemt per ongeluk om? vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast satboxer Geplaatst: 21 februari 2010 Geplaatst: 21 februari 2010 Origineel bericht van: vGnp Origineel bericht van: satboxer als ik dreambox/root combinatie doe dan werkt het niet Is dat username root en password dreambox of draai je ze zoals je noemt per ongeluk om? vGnp beide combinaties werken niet user: root - pass: dreambox en user: dreambox - pas: root
Gast johan1961 Geplaatst: 22 februari 2010 Geplaatst: 22 februari 2010 of je doet cardsharing als dat het is ben je geen baas meer over je eigen box
Gast satboxer Geplaatst: 22 februari 2010 Geplaatst: 22 februari 2010 Ik zou niet weten of ik aan cardsharing doe, wat is dat trouwens? Ik weet alleen dat die man het heeft aangesloten en weg is gegaan meer niet. Ik keek in de router naar het ip-adres maar zoals ik al aangaf heb ik geen user/pass voor mijn dreambox.
paardengek Geplaatst: 22 februari 2010 Geplaatst: 22 februari 2010 Cardsharing heeft er niets mee te krijgen. En Let wel: Cardsharing via WAN ( internet ) is op sat4all niet bespreekbaar. Standaard wachtwoord: Inlog: root Passwoord: dreambox ( Dit is geheel standaard en op alle dreamboxen log je in met root ( password dreambox of niets ). Maar op welke manier probeer je contact te krijgen met je dreambox ? En heb je geen dubbele IP nummers in je netwerk ? Inloggen webinterface van je dreambox: http://ipnummer_van_je_dreambox ( poort 80 ) Inloggen telnet: ( poort 23 ) root / dreambox Inloggen via ftp: ( poort 21 ) root / dreambox Daarbij kan op je pc een firewall dwars zitten. Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Gast satboxer Geplaatst: 22 februari 2010 Geplaatst: 22 februari 2010 Origineel bericht van: paardengek Cardsharing heeft er niets mee te krijgen. En Let wel: Cardsharing via WAN ( internet ) is op sat4all niet bespreekbaar. Standaard wachtwoord: Inlog: root Passwoord: dreambox ( Dit is geheel standaard en op alle dreamboxen log je in met root ( password dreambox of niets ). Maar op welke manier probeer je contact te krijgen met je dreambox ? En heb je geen dubbele IP nummers in je netwerk ? Inloggen webinterface van je dreambox:http://ipnummer_van_je_dreambox ( poort 80 ) Inloggen telnet: ( poort 23 ) root / dreambox Inloggen via ftp: ( poort 21 ) root / dreambox Daarbij kan op je pc een firewall dwars zitten. Met vriendelijke groet, paardengek ik ga naar het ip-adres van mijn router, in mijn router hebben elk pc, laptop en de dreambox een eigen ip-adres. ik ga naar http://xxx.xxx.xxx.xxx (ip dat achter dreambox staat in mijn router) daar vul ik de combinatie root/dreambox dreambox/root root/root dreambox/dreambox root/NIKS dreambox/NIKS NIKS/NIKS maar het helpt allemaal niet en ik heb mijn firewall uitgeschakeld.
Tonskidutch Geplaatst: 22 februari 2010 Geplaatst: 22 februari 2010 we weten natuurlijk niet alles ook al omdat satboxer ons niet verklapt welke dreambox en welk image principieel is het leren kennen van je eigen image en dus het menu, belangrijk a) http authentificatie is in een thuis situatie (beschermd achter firewall router) niet nodig > geavanceerde instellingen passwd is ook niet nodig, maar wegens LAN met meerdere personen (dus die onderzoekende kleuter die op de pc kan) is een passwd instellen wel aan te raden is het een enigma1 oude dreambox 7000 en 500 of is het een enigma1 nieuwe dreambox 500+ 600 7020 of zelfs de enigma2 dreambox 7025 800 - 8000 dan is de login (voor telnet) verschillend maar die hebben geen zier te maken met het webinterface www.192.168.1.xxx in de internet browser invullen en je bent er daar hoeft geen poort achter en zelfs niet eens www voor te staan ciao A Forest The Cure
Gast satboxer Geplaatst: 22 februari 2010 Geplaatst: 22 februari 2010 Het heeft met Cccam te maken ik weet niet of je dat bedoelt als image. en type dreambox weet ik eergelijk gezegd niet. er staat DVB op en aan de onderkant staat NEXTREME
boaz Geplaatst: 22 februari 2010 Geplaatst: 22 februari 2010 Origineel bericht van: satboxer Het heeft met Cccam te maken ik weet niet of je dat bedoelt als image. en type dreambox weet ik eergelijk gezegd niet. er staat DVB op en aan de onderkant staat NEXTREME Dat klinkt dus niet als een dreambox........ VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
Gast satboxer Geplaatst: 22 februari 2010 Geplaatst: 22 februari 2010 het lijkt op deze: maar mijne is helemaal zwart en waar dream staat, staat bij mij die DVB (bij de afbeelding staat het links onder die DVB) en afstandsbediening is precies hetzelfde.
boaz Geplaatst: 22 februari 2010 Geplaatst: 22 februari 2010 Origineel bericht van: satboxer het lijkt op deze: maar mijne is helemaal zwart en waar dream staat, staat bij mij die DVB (bij de afbeelding staat het links onder die DVB) en afstandsbediening is precies hetzelfde. Ten eerste, dit topic is over een 7000 en jij denkt een 500 te hebben. Vrees toch dat je een clone hebt. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
paardengek Geplaatst: 23 februari 2010 Geplaatst: 23 februari 2010 Je hebt spijtig genoeg een clone dreambox aangeschaft. Alleen sat4all is het medium niet om clone dreamboxen te ondersteunen. Je zult de verkoper van die clone dreambox moeten benaderen voor uitleg en omruilen voor een echte dreambox. En aangezien sat4all geen clone dreamboxen ondersteunt, zet ik er een slotje op. Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Aanbevolen berichten