ligth011 Geplaatst: 23 februari 2010 Auteur Geplaatst: 23 februari 2010 nog even ter verduidelijking, als ik naar de tv kijk staat mijn satontvanger aan want ik heb alleen maar sat. van wie is dat hd kaartje dan. ik heb alleen maar basis van CD had er een paar gemist, wel raar dat er vorige week een uitzending (Film) van rtl 7 ook in hd beschikbaar was, maar niet uitzend in HD dus al ik het goed begrijp kan(moet) ik mijn abbo uitbreiden om die programma,s te kunnen zien in HD. Maar ik moet dus van die kanalen 2 zenders in ruimen om te zappen. en als je gewoon altijd naar de hd van bv rtl4 kijkt?
Alfons Verbiest Geplaatst: 23 februari 2010 Geplaatst: 23 februari 2010 RTL7 zendt wel in HD uit, maar (nog) niet via CanalDigitaal. Bij UPC heb ik hem wel in HD, net als RTL8 HD. Of bedoel je wat anders?
Moderator ceesv Geplaatst: 23 februari 2010 Moderator Geplaatst: 23 februari 2010 Er zijn 2 zenders, die allebei RTL-4 uitzenden. Ik heb het idee, dat je met een standaard ontvanger kijkt naar de "gewone" RTL zender. In het beeld van beide RTL4 zenders, komt wanneer er een HD uitzending is, boven in beeld te staan, dat die film ook beschikbaar is in HD. De mensen, die dan de speciale HD ontvanger hebben, en een HD abonnement kunnen dan op het andere, HD kanaal, die uitzending in HD bekijken. Maar vertel nu eens, wat voor ontvanger en beeldscherm je zelf hebt. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Alfons Verbiest Geplaatst: 23 februari 2010 Geplaatst: 23 februari 2010 Cees, Aan zijn profiel te zien heeft hij de TF7710 en die kan dus HD ontvangen.
ligth011 Geplaatst: 23 februari 2010 Auteur Geplaatst: 23 februari 2010 Origineel bericht van: Alfons Verbiest RTL7 zendt wel in HD uit, maar (nog) niet via CanalDigitaal. Bij UPC heb ik hem wel in HD, net als RTL8 HD. Of bedoel je wat anders? dit bedoel ik, maar schakelen jullie ook tussen geen Hd en wel Hd of staat die altijd op HD en schakel het toestel auto om.
ligth011 Geplaatst: 23 februari 2010 Auteur Geplaatst: 23 februari 2010 Origineel bericht van: ceesv Er zijn 2 zenders, die allebei RTL-4 uitzenden. Ik heb het idee, dat je met een standaard ontvanger kijkt naar de "gewone" RTL zender. In het beeld van beide RTL4 zenders, komt wanneer er een HD uitzending is, boven in beeld te staan, dat die film ook beschikbaar is in HD. De mensen, die dan de speciale HD ontvanger hebben, en een HD abonnement kunnen dan op het andere, HD kanaal, die uitzending in HD bekijken. Maar vertel nu eens, wat voor ontvanger en beeldscherm je zelf hebt. dat had ik al vermeld het is een Tf 7710 met 2 quad kopen gericht op de astra 1 en 3 een een full hd scherm. het enige wat ik nog niet duidelijke is moet je zappen als er een hd uitzending is of kun je altijd kijken naar rtl4 HD? kijk net even bij CD om mijn kaart uit te breiden durven ze nog 3,95 administratiekosten te vragen "schandalig" Volgende keer moet je als nieuwe klant eerst nog gaan betalen voor je klant mag worden.
satfanatic Geplaatst: 23 februari 2010 Geplaatst: 23 februari 2010 Dan kun je gewoon altijd naar de HD-versie van in dit geval RTL4 kijken, gr. Satfanatic. vr.gr. Satfanatic, 2x DM 500HD 1.6, 1x DM 7020HD OE 2.0,
Alfons Verbiest Geplaatst: 23 februari 2010 Geplaatst: 23 februari 2010 Precies, En bij een HD zender zien de SD uitzendingen er beter uit dan bij de SD zender. Dus gewoon op HD zetten.
ligth011 Geplaatst: 24 februari 2010 Auteur Geplaatst: 24 februari 2010 dan nog een vraagje, kun je die dan gewoon op de zelfde manier onder de knop 4 plaatsen (RTL4) zoals in het TF forum door wp staat vermeld. Ik geloof met een 4 tussen haakjes erachter? thx allemaal
ton2207 Geplaatst: 24 februari 2010 Geplaatst: 24 februari 2010 Origineel bericht van: ligth011 dan nog een vraagje, kun je die dan gewoon op de zelfde manier onder de knop 4 plaatsen (RTL4) zoals in het TF forum door wp staat vermeld. Ik geloof met een 4 tussen haakjes erachter? thx allemaal Er bestaat een speciale fastscanlijst voor HD zenders. Helaas is deze nog niet beschikbaar voor een Topfield. Ik neem aan dat dit wel gaat komen. Als je de HD zenders wilt kijken zul je dus moeten afstemmen op kanaal 90 en verder. Wil je de HD zenders die gecodeerd zijn ook ontvangen, dan zul je een abonnement van € 5 per maand erbij moeten nemen - dat kan voorzover ik weet bij elk pakket. Nog niet alle SBS en RTL zenders worden in HD doorgegeven door CanalDigitaal, dat gaat wel komen in de volgende maanden. Ik heb de zaplijst van CanalDigitaal afgedrukt en bij de TV-gids gelegd. De HD zenders heb ik met een kleurtje gemarkeerd en erachter gezet welk kanaal je dan moet hebben. Dus, bij Nederland 1 (1 in de lijst) heb ik erbij gezet kanaal 90. Wat niet beter wordt, blijft niet goed.
pch Geplaatst: 24 februari 2010 Geplaatst: 24 februari 2010 Ik snap de vraag op zich wel van de TS. Ik heb sinds het weekend ook een nieuwe HDTV-tuner en het HD-pakket en kijk nu dus naar alle HD-zenders, toch blijf ik meestal op de 1e 10 "hangen". Dus NED-1, NED-3 en RTL-4 HD en de rest van de NL-zenders in SD, maar gisteren zapte ik langs NET-5 en tot mijn verbazing zag ik in de bovenhoek staan "ook beschikbaar in HD"! Het zal dus vast zo zijn dat die zender op de kabel reeds in HD te ontvangen is (en ik lees in dit topic dat RTL-7 en 8 ook al via de kabel in HD te ontvangen zijn) en het nog een paar dagen/weken duurt voordat hij op de satelliet in HD beschikbaar is. Zoiets? Gr. Paul.
ligth011 Geplaatst: 24 februari 2010 Auteur Geplaatst: 24 februari 2010 Origineel bericht van: Sjaak(k) Op een 7710HD zit wel fastscan dus even laten scannen en voila je hebt alle zenders in je lijst. Wat kan het leven toch simpel zijn. @light011, in je eerste posting gaf je aan dat je ontvanger resolutie op 576p bleef staan, dan kun je een klein schakelaartje aan de achterkant van de 7710hd omzetten en dan heb je alle resoluties, die je met de AB weer kan selekteren. hoi sjaak, van dat schakelaartje weet ik staat bij op automatich, ik denk dat ik gewoon de zender via fastscn erbij moet zetten, maar hou ik dan wel de goede volgorde dus 1 op 1 2 op2 etc
jedokus Geplaatst: 24 februari 2010 Geplaatst: 24 februari 2010 zoek even naar het programma topset 2.0 hiermee kan je de lijst aanpassen ook de hd zenderss zoals ned1 vervangen door nederland 1 HD serieel of via usb kabel aan te sluiten op je pc staat hier op het forum ook welzie hier http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1803906/1 let wel op je moet even opletten dat de provider vesrschilt canaal digitaal in kleine en hoofdleters allebei in je lijst verplaatsen anders lukt het niet. probleem bij nederlandse hd zenders als je de oude verwijderd ook de teletext nog mist.deze word nog niet bij de hd zenders doorgegeven. Al gevonden het probleem kwam doordat canaal digitaal in de fastscan lijst bij provider er 2 keer in staat een keermet hoofdletters en keer kleine letters bij verplaatsen beide providers doen ging het goed.
ligth011 Geplaatst: 24 februari 2010 Auteur Geplaatst: 24 februari 2010 topset hen ik al gebruikt. zal weekend eens kijken, teletekst was al niet veel via hdmi
jedokus Geplaatst: 24 februari 2010 Geplaatst: 24 februari 2010 Origineel bericht van: ligth011 topset hen ik al gebruikt. zal weekend eens kijken, teletekst was al niet veel via hdmi teletekst moet via de topfield afstand bediening werken heb zelfde ontvanger dus sd kanalen gewoon op je afstand bediening van tf7710 gebruiken werkt dan okay hoor
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen