Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wat gaat je A tuner niet meer?

-brullen

-op vakantie

-niet meer werken

-...?

Zit er nog garantie op?

Europese Unie verplicht tot 2 jaar garantie op fabrieksfouten.

Dus naar de winkel waar je het gekocht hebt (met aankoopbon/garantiebewijs).

Die 2 jaar geld voor consument->verkopende/winkel, dus niet voor consument->fabriek/leverancier.

Zie Consuwijzer .

• 1 maand later...
Geplaatst:

dit is inderdaad een lange periode, je kunt beter vooraf een termijn afspreken met de volgende stok achter de deur: als hij in die termijn niet gerepareerd is moet de verkoper het gekochte terugnemen en je volledig schadeloos stellen zoals in de wet is bepaald:

November 2005, de Europese richtlijn "betreffende bepaalde aspecten van de verkoop van en de garanties voor consumptiegoederen" (1999/44/EG) beoogt een gemeenschappelijk minimumniveau van consumentenbescherming te scheppen, ongeacht de plaats van aankoop van de goederen binnen de Europese Unie.

Met de wet "verkoop en garanties voor consumptiegoederen" (wetsvoorstel 27 809) is deze richtlijn uitgevoerd in Nederlandse wetgeving. De wet betreft een aanpassing van Boek 7 van het Burgerlijk Wetboek. De wet is op 1 mei 2003 in werking getreden.

bron: ConsuWijzer.nl

leg dit maar eens voor aan je verkoper, ben er van overtuigd dat hij eieren voor zijn geld kiest.

groetjes uit Limbabwe

ik wou dat ik wist wat ik niet wist, dan wist ik meer dan ik nu weet van mijn

Dreambox 8000HD en Xtrend 9500 met Triax 90 cm voor 13°E/19.2°E/23.5°E/28.2°E

Geplaatst:
Origineel bericht van: robino
Dreambox 8000 is in herstelling van 2 maart 2010 en nog altijd niet terug.Is dat normaal dat het zo lang duurt.

Lekker dan als dat zo lang moet duren eer dat ding terug is. Die dm8000 van mij is anderhalve week geleden dood terug gestuurd naar z'n vaderland voor reperatie. Dat betekend dus dat ik h'm ook maanden kwijt ben crazy.

Dm8000-Newnigma \\ Big-Bisat \\ West: 5/0,8 Oost:4,8/9/13/19,2/23,5/28,2/42 \\ Ziggo

Geplaatst:

Mijn ervaring:

Buiten de nederlandse handelaar om ZELF met Dreammultimedia contact gezocht. Ik mocht hem daarna rechtstreeks toesturen, had hem binnen 1,5 week gerepareerd retour.

Was toen nog niet goed en kreeg binnen 1 week een nieuwe 8000. Mijn 8000 was toen al meer dan 1 jaar oud.

Alles werkt nu perfect.

Mijn eerste was direct stuk, ook in mijn geval was tuner B dood.

Die is toen omgeruild door de nederlandse handelaar die hem zelfs op zondagavond zelf kwam omruilen bij mij thuis.

Geplaatst:

Het is misschien beter dat ik twee losse tuners erin steek als die defect gaan is de dreambox dan niet stuk maar alleen de losse tuners.Ik laat het jullie weten wanneer ik hem terug heb.

Gast Jeroensky
Geplaatst:

Nadeel van die tunerslots is, dat er makkelijk een breuk kan ontstaan op printplaat.(indien je tunerkaart er te hard op drukt).

Dreambox hoort gewoon goed te werken, maak gebruik van garantie indien er storing optreed.

Ook de tip: indien je zelf binnenin je dreambox gesnuffeld hebt, niet gebruikte stekkers afschermen met bv plastic zakje(zeg maar klein weedzakje, je kent ze wel).

Bv stekkertjes voor DVD slim drive (sata&voeding) anders bestaat er een mogelijkheid dat zo'n connector een onderdeel van de printplaat raakt waar ander signaal op staat.

Betreft garantie heb ik eens ervaren met JBL(Harman Kardon) actieve subwoofer dat de ingebouwde eindtrap/versterker defect was(bleef in standby). Netjes naar IT's winkel gebracht.

Ik had ook gemaild naar Harman/Kardon (JBL), deze gaven aan dat ik de subwoofer kon afgeven bij een service/reparatie center en dat deze dan binnen 1.5 week klaar was.

Ik had de Subwoofer aan It's winkel gegeven, en in de status zie je dan, dat er met de subwoofer 4 weken lang niks gedaan wordt in It's service center, vervolgens wordt het doorgestuurd naar de service/reparatie center die Harman/Kardon reeds aangaf.

Ik heb dik 5 weken kunnen wachten, en dus 5.1 geluid zonder <150Hz. (dan ga je dus praatprogramma's kijken hahaha).

Het is dus zo dat fabriek snellere oplossing geeft, maar de winkel(verkooppunt)wettelijk verantwoordelijk is.

Geplaatst:

Zo'n tussen handelaar zal die dingen niet iedere dag naar de reparateur/fabrikant sturen maar waarschijnlijk 1 keer per week, dan kan er in het ongunstigste geval een week tussen zitten voordat die box überhaupt op weg gaat.

• 2 weken later...
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Ik heb terug slecht nieuws de A-tuner is terug defect van vandaag.Weet iemand hoe dat komt dat hij zo vlug defect is of hebben ze hem niet goed gemaakt.

Geplaatst:

wat heb je voor sats aan die schotel hangen? Met motor of diseq switch??

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Geplaatst:

draai anders een de sattelieten op tuner a

nu zit astra op A en hotbird op B draai deze eens om dus hotbird op A en astra op B.

misschien heb je jou diseq omgedraaid?????

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Geplaatst:

Neen dat is het niet ik heb de dreambox terug gedaan bij de dealer ,en ze hebben hem getest en de a-tuner is inderdaad defect dus terug opsturen naar Duitsland.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen