Gast plind69 Geplaatst: 23 februari 2010 Geplaatst: 23 februari 2010 Ik ben erg blij dat de problemen met het Ziggo kaartje zijn opgelost vanaf TVHeadend 2.8. Hij werkt nu goed samen met newcs onder Ubuntu 9.10. Ik heb nu alleen het probleem dat TVHeadend lang niet alle zenders vindt. Zo ontbreken b.v. Ned 1, Ned 2, Ned 3, BBC 1, BBC 2, etc. Ik zit in Utrecht en heb alle multiplexes toegevoegd die hier bij netwerk 5555 genoemd zijn. Ned 1, Ned 2 en Ned 3, bijvoorbeeld, zouden op frequentie 328.000 moeten zitten, maar als ik de multiplex met die frequentie verwijder en weer toevoeg, gaat hij wel scannen, maar vindt ie niks. De signaalkwaliteit is 100%, dus daar kan het ook niet aan liggen. Heeft iemand enig idee wat er mis kan zijn? B.v.d., Pascal.
Rigolo Geplaatst: 24 februari 2010 Geplaatst: 24 februari 2010 signaal quality staat altijd op 100% als je niet de functie "monitor signaal quality" hebt aanstaan. Maar dat is niet aan te raden deze aan te zetten als je een USB tuner gebruikt. Ik raad je toch aan om met de standaard linux dvb utilities eens op een kanaal af te stemmen en dan de signaal qualiteit en BER readings eens uit te lezen (bv met de combinatie van zap en femon)
Gast plind69 Geplaatst: 24 februari 2010 Geplaatst: 24 februari 2010 Dank voor je antwoord Rigolo. Ik weet echter 99,9% zeker dat het niet aan de signaalkwaliteit ligt, omdat de machine een dual boot met Windows XP heeft, waarop een Mediaportal TV server zonder problemen en volle signaalsterkte alle kanalen ontvangt. Bovendien staat de machine in de meterkast direct op het CAI punt. Overigens betreft het een FloppyDTV tuner kaart. Heb je (of iemand anders) wellicht nog andere suggesties voor wat er fout kan zijn?
Gast plind69 Geplaatst: 24 februari 2010 Geplaatst: 24 februari 2010 Heeee... nu werkt het! Ik heb "autodetect muxes" maar eens aangezet en gelukkig detecteerde hij maar 2 nieuwe "bogus" muxes. Maar veel belangrijker: ineens leek hij een Mux ID te hebben toegekend aan alle muxes; er waren er 2 waarbij deze Mux ID tot dusver ontbrak, waarvan de 372.000kHz er in ieder geval een was. Dat lijkt dus mijn probleem te zijn geweest. Nou, hopelijk heeft hier iemand in de toekomst nog wat aan. Jij in ieder geval erg bedankt voor je snelle reactie, Rigolo!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen