Ga naar inhoud

[DM800HD] Dm800 flash mislukt

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo iedereen.

Ik ben nieuw hier dus ik hoop dat ik hier een oplossing kan vinden met hulp van jullie.

Ik heb een DM800 en heb een poging gedaan om gemini2 470 over de pli jade te flashen.

Helaas blijft het schermpje op Dream Media staan.

Vervolgens poging gedaan met nul modem kabel en resultaat is het zelfde.

Flashed wel start niet.

Ik kom er niet uit....

Geplaatst:

stroom uit - stroom aan - meteen power knopje blijven drukken -op je computer internet explorer 192.168.X.X (ip adres van dreambox) enter - firmware upgrade - kies gewenste image - 100% compleet - haal de stroom uit en weer aan. op deze manier doe ik altijd en hij werkt altijd prima.

Geplaatst:

Hoihoi,

Knippert je rode lampje aan de voorkant nog? Mijn DM800 herstart ook nooit goed, ook niet na flash. Ik haal dan de stroom er af en wacht meer dan 5 minuten. Daarna de stroom er op en dan werkt het weer.

Is helaas een hardware-foutje in veel DM800's.

Geplaatst:

mijn dm800 herstart ook nooit goed. maar dit is alleen maar met Open Pli. Ik heb maand lang newnigma2 gebruikt en geen een keer problemen gehad met opstarten. en nu gebruik gemini 4.7 en daar heb ik ook geen problemen mee met opstarten. zodra ik terug flash naar Open Pli begint weer problemen geven.

Geplaatst:

Bedankt voor jullie reacties.

Rode lampje knippert wel.

Wat ik totaal niet begrijp is dat de stekker van de nulmodem kabel zo dicht op de hdmi aansluiting zit dat dat niet tegelijk past. Uiteindelijk zie ik dus ook geen beeld en moet ik maar raden of hij doorstart of niet.

Ik ga dit maar eens proberen. Laat jullie nog weten wat het resultaat is.

Groet

Geplaatst:

Ik meen dat je hiervoor via ssh een commando moet sturen waarna de box weer doorstart (eenmalig uit te voeren).

Dit was meen ik alleen bij de PLI image, dus dat komt wel overeen bij jou.

Even zoeken op het forum, ik heb het ook ergens hier gelezen.

Geplaatst:

Tot nu toe gaat flashen wel. Krijg iedere keer dat het gelukt is maar doorstarten ho maar cry

Ik zal eens spitten in alle verhalen over ssh commando's?

THX! Wifi....

Geplaatst:

Ik dacht ook een keer na flashen dat hij niets meer deed.

Echter bleek achteraf dat er wel degelijk beeld was maar alleen via de scart. Waarom weet ik ook niet. Heb toen via scartbeeld de instellingen gedaan en daarna had ik ook weer beeld via HDMI.

Grtzzz

DM800S gemini op multitenne van Technisat

Geplaatst:

het duurt de eerste keer (na een nieuwe flash) erg lang hoor dus ik zou gewoon afwachten

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen