Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

ik ben bezig om enkele Neotion/Joker cams te programmeren met een fun kaart. Ik heb alleen een probleem. Met een Fun5 en een .bin bestand als ext. eeprom lukt het wel. Maar een Fun4 (ook fun5), lukt het niet om met een .hex in de ext. eeprom de cam te programmeren. Daarmee bedoel ik, dat het programmeren van de kaart wel lukt, maar eenmaal in de neotion/joker cam gestoken word hij niet herkent, en blijft hij steeds vragen naar Smartcard 1. Zoals ik zei, als ik de fun5 programmeer met een .bin bestand dan lukt het prima, en herkent hij de kaart en update dan ook.

Nu wou ik vragen hoe ik dit op kan lossen. Ik heb een hele rij aan .hex bestanden (ook bins) voor de neotion cams, en ook enkele Fun kaarten (van 2 tot 6). Ik heb een cas3, en een M5 programmer. Bij alle kaarten en programmers hetzelfde probleem.

Ik heb ook al de lege eeproms op de site van Duwgati geprobeerd (en dan vervolgens de hex bestanden voor de joker), zonder success.

Voordat iemand zegt dat ik de cam gewoon gelijk moet programmeren met de Cas3, gaat het in dit geval om de cams met P/N CAGR, en ik heb geen zin om deze open te maken, als het tenslotte met een Fun ook kan.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Geplaatst:

Eerst een vraag wat zou je er mee moeten met die Joker cammen dat is iets van 6-7 jaar geleden en volgens mij werkt er toch niets meer op.

Maar goed als je ze wilt proggen wat zet je dan op de flasch??

Ook is het zo dat als ze eenmaal een keer geupgrade zijn met een cas interface je ze NOOIT meer met funkaarten kunt proggen. laugh

Geplaatst:

Bedankt voor je reactie.

Je kunt bv nog prima de Jokers voor Sky DE gebruiken.

Voor de flash gebruik ik natuurlijk ook een hex. Namelijk Camloader.hex (3kb).

Zijn hier verschillende versies van? Voor gebruik met hex of bin bestanden?

Of waar kan het aan liggen?

Ik wist ook al dat eenmaal met een cas geupgrade dat hij nooit meer met een fun geprogrameerd kan worden. Ik heb hier enkele jokers liggen, en somige bv upgraden etc nog prima met de fun kaarten, maar alleen als ik een .bin bestand gebruik.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen