Ga naar inhoud

[VU+ DUO] bij twee gelijktijdige opnames opnameconflict

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dag allemaal,

Ik ben nu de 10 kilometer aan het kijken op NL1 (HD) en was tegelijk op net5 aan het opnemen. Toen een opname op comedycentral werd gestart schakelde de VU over naar comedycentral en ik kreeg een mededeling van een conflict. Kon niet meer terugschakelen naar NL1 met de mededeling: tuner bezet.

Ik heb de VU aangesloten op een multytenne duo (dus 2 kabels aangesloten op de VU).

Heb ik ergens een fout gemaakt (dacht dat ik wel 5 opnamen tegelijk kon maken en dan nog een andere zender kijken).

Nu vlug weer naar de TV, dadelijk komt Bob de Jong en Sven Kramer.

Gast Merkedesch
Geplaatst:

Ja je kunt inderdaad meerdere opnames maken..

Ned1 HD zit op de ASTRA3

Net5 op Astra1

Comedy Central ook op Astra1

Na zappen waren de beide tuners waarschijnlijk druk met opnemen en kun je inderdaad daarna niet meer naar een andere Sat terug zappen.

Dus eigenlijk heel logisch toch dat dit niet goed ging??

Meerdere opnames is al vaker besproken..Blijf op dezelfde Sat opnemen en je zult inderdaad meerdere opnames per Tuner kunnen maken.

Gr.Merkedesch

Geplaatst:

Ik dacht dat een tuner meerdere transponders aankon. Ik ben nu ook wat aan het testen geweest en als ik net5 en comedy central opneem, kan ik geen rtl 4/5/7/8 enz.

Groeten Thomas

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Geplaatst:

Zoals bij de alle twin tuners...

Je kan bij 2 tuners, max van 2 transponders tegelijk opnemen/kijken. Kan wel van 1 transponder meerdere zenders opnemen/kijken.

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

Geplaatst:

Oké, ik had me helemaal niet gerealiseerd dat NL1 HD op de astra 3 zit en dus een andere transponder. De "gewone" NL1 zal dan nog wel op dezelfde transponder zitten als Net5. Met mijn Inverto kon ik nl wel Net5 en comedycentral opnemen en tegelijk naar NL1 kijken.

Weer wat geleerd.

Dank voor de beantwoording

Geplaatst:

Dit is niet flauw bedoeld, maar dat is dus de reden dat ik destijd een DM8000HD heb aangeschaft. Toen nog niet zo zeer vanwege HDTV, maar vanwege de opnamebeperkingen van een twintuner, omdat wij heel erg veel opnemen (autotimer) om het een half uurtje later zonder reclame te kunnen kijken.

Er zitten bij mij nu 2 DVB-S2 en 2 DVB-C tuners in (ziggo en canaldigitaal), maar een kennis van mij heeft er 2 x DVB-S2 en 2 x DVB-S in zitten en dan heb je praktisch geen opnamebeperkingen meer.

Het nadeel is uiteraard wel dat je in geval van DVB-S(2) voor iedere tuner een kabeltje moet leggen.

Zoals gezegd kan een satellietontvanger per tuner inderdaad maar 1 transponder aan, dus praktisch gezien tussen de 6 en 9 zenders (op die transponder) en dat geeft dus wat beperkingen, al is een twin tuner als je een single tuner gewend bent al pure luxe:-)

Ron

Geplaatst:

oooh Ron, das flauw :D

ik schreef het ook al maar soms lezen mensen niet wat er staat.

met een twin tuner kan je twee dingen opnemen op verschillende sat's en op verschillende transponders!

je kan niet 3 dingen opnemen op 2 sats en op 3 verschillende transponders...daar heb je dus meedere tuners voor.

maar ik kan mij echt niet inbeelden met een vu+ die 2 dingen opneemt, een dm800 die opneemt dat ik nog dingen wil zien terzelfde tijde wink

dus een twin is toch voor de meeste mensen voldoende, uiteraard zijn er echt tv verslaafden crazy die alles opnemen :D

mijn vrouw kan dat soms ook hebben...gelukkig niet altijd.

Geplaatst:

Een beetje raar verhaal. Je schrijft dat een twin voldoende is, maar je hebt zelf wel een VU+ en een DM800 die tegelijkertijd staan op te nemen.

Dan is voor jou die twin toch niet voldoende of zie ik dat nu verkeerd?

Ron

Geplaatst:

verkeerd begrepen.

ik wel zeggen dat de vu+ voldoende is.

maar ik heb ook nog eens een dm800, dus in het slechtse geval kan ik 3 dingen opnemen op hetzelfde tijdstip (wat nooit gebeurt) dus een 8000 lijkt mij overkill...tenzij je echt 4 dingen continue terzelfde tijde opneemt, maar wie doet dat?

Geplaatst:

Jij bent dus bezig met 1 tuner op 19,2 en een ander op 23,5, dus 2 verschillende sats.

Nu moeten de overige zenders die je wil bekijken op een van deze 2 sats zitten en in dezelfde polariteit en band (hoog of laag) om te kunnen werken.

Dat laatste was waarschijnlijk niet het geval.

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Geplaatst:
Origineel bericht van: _Ron
Dit is niet flauw bedoeld, maar dat is dus de reden dat ik destijd een DM8000HD heb aangeschaft. Toen nog niet zo zeer vanwege HDTV, maar vanwege de opnamebeperkingen van een twintuner, omdat wij heel erg veel opnemen (autotimer) om het een half uurtje later zonder reclame te kunnen kijken.
Er zitten bij mij nu 2 DVB-S2 en 2 DVB-C tuners in (ziggo en canaldigitaal), maar een kennis van mij heeft er 2 x DVB-S2 en 2 x DVB-S in zitten en dan heb je praktisch geen opnamebeperkingen meer.
Het nadeel is uiteraard wel dat je in geval van DVB-S(2) voor iedere tuner een kabeltje moet leggen.
Zoals gezegd kan een satellietontvanger per tuner inderdaad maar 1 transponder aan, dus praktisch gezien tussen de 6 en 9 zenders (op die transponder) en dat geeft dus wat beperkingen, al is een twin tuner als je een single tuner gewend bent al pure luxe:-)

Ron

Toen in het begin van de relook 400 werd ik gek van al die twin tuners verhalen en beperkingen.
Ik heb daarna beslist dat ik geen twintuner meer wil en liever 2 met een tuner.
Maar de VUplus Solo is niet leverbaar.
Nu ben ik na al die jaren op een decoder waar die dubbele tuners wel werken.
Bovendien nemen wij bijna nooit op en de zenders die wij bekijken zitten meestal op dezelfde band binnen dezelfde sateliet.
Maar mocht ik daar niet mee genoeg hebben koop ik voor een goede € 800 2 VU+ en heb ik een minstens evengoed resultaat.

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen