Ga naar inhoud

[Kabel] Reggefiber geeft DVB-C ongecodeerd door op glasvezel

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Citaat:
Reggefiber geeft in 2010 het digitale tv-signaal ook door in ongecodeerd (free-to-air) DVB-C op alle FTTH-netwerken van Glashart.

XMS levert als provider momenteel het analoge signaal en een IP-signaal, waarvoor een decoder nodig is. Het DVB-C signaal komt er dus bij, gericht op mensen die overstappen van kabel naar glasvezel. Consumenten die overstappen van onder meer Ziggo naar FTTH, kunnen daardoor hun zelf aangeschafte decoders en digitale videorecorders blijven gebruiken.

Verder zijn er nu al veel TV toestellen te koop waar een DVB-C decoder ingebouwd is en die samen met een smartcard zonder settopbox digitale TV kunnen weergeven. Voor XMS is echter geen smartcard nodig.

Bron: Telecompaper

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:

Wat ik vrij interessant vind, is dat ze twee glasvezels per woning gebruiken, één voor televisiedistributie, en één voor internetverkeer. Waar een kabelboer met de stijgende behoefte aan internetsnelheden steeds meer bandbreedte moet toewijzen aan internet, kan Reggefibre het volledige frequentiespectrum voor televisie aanwenden. Ik vermoed dat Reggefibre wel eens zeer concurrerend kan worden, ze hebben waarschijnlijk de luxe om nog lang een breed analoog pakket te handhaven, terwijl ze ook op moderne ontwikkelingen kunnen inspringen (nu dus DVB-C, maar HDTV zal ook best komen). Daarbij komt natuurlijk ook nog dat een aparte vezel voor internetverkeer ze ook op dat gebied de concurrentie ver achter zich kunnen laten.

FTA-uitzendingen zijn voor de kabel het meest logisch, het is het beste voor de klant en er is in tegenstelling tot bij Digitenne en CDS geen gevaar dat niet-abonnees meekijken. Ziggo en UPC denken niet in het belang van hun klanten maar in het belang van hun leveranciers, ze willen hen een prachtige DRM-infrastructuur aanbieden, zodat zij en de leveranciers samen extra veel geld kunnen gaan verdienen.

Dat Reggefiber in Den Haag begint moet ze bij Ziggo zorgen baren, opeens een half miljoen klanten die opeens kunnen kiezen voor betere signaallevering.

Geplaatst:

Dat is tegenwoordig zeker een must!

Vooral als het glasvezel gaat want dan zijn er eigenlijk nauwelijks capaciteitsproblemen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Zodra ze HD aan gaan bieden dan is dat wat anders.
In mijn wijk ligt glasvezel van XMS, maar ik ben niet overgegaan omdat ze geen HD aanbieden crazy

Dan wordt het toch tijd dat je de site van XMS in de gaten houd HDTV is dus WEL mogelijk volgens mij al sinds vorig jaar.
Hier wordt het denk ik dit jaar aangelegd. laugh
Geplaatst:
Maar je hebt er (nog)wel een speciale dure decoder voor nodig, die is voor Ziggo HD overal te koop. wink

Juist niet, met het ongecodeerde DVB-C signaal kun je het gebruiken met alle DVB-C ontvangers (die in je tv, maar ook de decoder van bijvoorbeeld Ziggo die je al hebt gekocht of bijvoorbeeld een dreambox)
Geplaatst:
Maar je hebt er (nog)wel een speciale dure decoder voor nodig, die is voor Ziggo HD overal te koop. wink

@Sjaak(k)
begin nu eens het originele bericht te lezen van @hemertje.

Citaat:
Consumenten die overstappen van onder meer Ziggo naar FTTH, kunnen daardoor hun zelf aangeschafte decoders en digitale videorecorders blijven gebruiken.
laugh
Geplaatst:

Het lijkt me dat de focus vanaf nu op DVB komt te liggen i.p.v. IPTV. Er zijn veel goede DVB-C-ontvangers voor een lage prijs te koop. IPTV-ontvangers zijn duur, en die hoeft men mensen binnenkort niet meer aan te smeren.

Geplaatst:

Via DVB-C wordt alleen de ongecodeerde gratis kanalen doorgegeven. XMS gaat geen Irdeto kaartjes uitgeven; dure licentie.

Als je extra pakketten wilt ontvangen moet je toch echt het Amino IPTV kastje aanschaffen, hetzij de SD of de HD variant.

Xtrend ET9500 DVB-S2/C (500 Gb HDD & open Pli 4.0), Scientific Atlanta D9232 IRD op draaibare Wavefield WV100SHDS offset, MTI High Line Pro Single LNB, Amiko DM3800 positioner, Cisco D9865H op Selfsat H21D, Roku 2400x USTVNOW, Amazon Fire TV Kodi, Panasonic TX-P42G20E en LG 42LB630V, beide CI+ (Smit)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen