Testsat Geplaatst: 24 februari 2010 Geplaatst: 24 februari 2010 Ik heb nu gericht op Astra2 met de Engelstalige posten, wat ik nu gek vind, ik kan alle FTA zenders (willekeurige volgorde = op volgorde van frequentie?) bekijken tot op een bepaald punt en dan hebben alle kanalen een oranje vierkant blokje op het scherm, ook de FTA's, iemand een idee? Alle bovenstaande zijn OK, dit zijn de laatste goed ontvangen kanalen: BBC 2 schotland = OK BBC 2 Noord Ier = OK ETV 3 zwart beeld (data?) BBC R5SX (radio)= OK Vanaf hier gaat het mis: ITVi stream 2 ITV1 central S ITV1 central E ITV4 + 1 ... Vanaf 'ITVi stream 2' is geen enkel gevonden kanaal te bekijken, overal een oranje blokje op het scherm. Heb ik een instellingsfout? Grtzz, Testsat. Ik denk dat elektronica op rook werkt, want toen de rook er uit was deed ie het niet meer!
Hellum Geplaatst: 26 februari 2010 Geplaatst: 26 februari 2010 Wat je met die uitrichting ontvangt is astra 2 en eurobird, mischien staat je schotel net niet goed? MVG. Gerard If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience. -George Bernard Shaw
Testsat Geplaatst: 28 februari 2010 Auteur Geplaatst: 28 februari 2010 Beste Gerard, het klopt wat je zegt, ik heb ontvangst van Astra2 en eurobird 1, maar waarom lukt het mij om de bovenstaande wel te ontvangen en vanaf een bepaald punt niet meer, terwijl de zenders wel gevonden werden. Ik heb de zenderlijst er niet ingestoken maar heb de kanalen laten zoeken. Grtzz, Testsat. Ik denk dat elektronica op rook werkt, want toen de rook er uit was deed ie het niet meer!
Johan45 Geplaatst: 28 februari 2010 Geplaatst: 28 februari 2010 Een rood blokje in beeld betekend dat je signaal niet goed is. Zoals Gerard terecht opmerkt schotel beter uitrichten of een andere oorzaak zoeken waarom je geen goed signaal hebt. Vult u rustig aan !!!
Testsat Geplaatst: 11 maart 2010 Auteur Geplaatst: 11 maart 2010 Beste, deze week een andere, lees grotere, schotel aangesloten met een andere LNB, horizontaal het beste signaal gezocht, vertikaal idem, maar het blokje in beeld blijft vanaf TVi stream 2, alle voorgaande zijn goed (en dan mag ik al behoorlijk draaien met de schotel), alle nakomende geen ontvangst. Kan er nog iets fout zijn in mijn ontvanger waardoor ik de hogere frequenties niet kan ontvangen? Wat kan de oorzaak zijn, hoe kan ik dat testen en wat zou een mogelijke oplossing kunnen zijn? Ik weet het zijn een berg (voor mij moeilijke) vragen, misschien heeft u voor mij een makkelijk antwoord. Grtzz, Testsat Ik denk dat elektronica op rook werkt, want toen de rook er uit was deed ie het niet meer!
satencom Geplaatst: 18 maart 2010 Geplaatst: 18 maart 2010 de schotel uit richten zal niet helpen de ontvanger is software matig zo ingesteld dat hij alleen voor de CanalDigitaal. zenders is andere satellieten kun je wel ontvangen maar de transponder indeling klop niet van daar dat rode blokje Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
paardengek Geplaatst: 19 maart 2010 Geplaatst: 19 maart 2010 De oplossing is waarschijnlijk alternatieve firmware erop zetten, Bijv RayhTec. Dan zou het wel moeten lukken. Het beste gaat dat via een OSLINK. ( zo'n 5 minuten ), anders via serieel / parallele printerpoort ( zo'n 1,5 uur ? ). Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Johan45 Geplaatst: 19 maart 2010 Geplaatst: 19 maart 2010 Ik heb hier 87% signaal sterkte op de ITVi kanalen. ITVi London bijvoorbeeld geeft een goed beeld met de Philips 6073 RayhTec firm en mijn (Johan45) kanalenlijst. Vult u rustig aan !!!
satencom Geplaatst: 19 maart 2010 Geplaatst: 19 maart 2010 Origineel bericht van: paardengek De oplossing is waarschijnlijk alternatieve firmware erop zetten, Bijv RayhTec. Dan zou het wel moeten lukken. Het beste gaat dat via een OSLINK. ( zo'n 5 minuten ), anders via serieel / parallele printerpoort ( zo'n 1,5 uur ? ). Met vriendelijke groet, paardengek ja dat is de op lossing of een andere ontvanger Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Gast exduckfan Geplaatst: 19 maart 2010 Geplaatst: 19 maart 2010 Controleer ook de tuner L.O. Local Oscillator instelling voor de high band van je lnb, 10600 Mhz voor een universele LNB. antenne instelling menu. Groet.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen