Ga naar inhoud

[DM800HD] hoe stel ik dreamboxedit om zenderlijst in mijn dm800 te krijgen ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo,

ik heb het programma dreamboxedit om een zenderlijst in mijn dm800 te zetten maar het programma blijft steeds hangen.

ik heb in het programma het ipadres van mijn box ingesteld en dat is in orde. Maar als ik de lijst wil transporteren naar de box blijft het programma hangen. ik zou graag weten welke instellingen ik moet doen om het te laten werken. Welke van de knoppen onder in het setupscherm onder de tekst : zet alle paden van de dreambox terug naar. ik heb eerder een dm7000 gehad en kon zonder problemen de zenderlijst in de box plaatsen.

software in de box is gemini image 07-11-2009 enigma : EAD-Nov 7

gr peter

1 maal VU+ DUO +

Geplaatst:

je hebt in elk geval de meest recente versie nodig (deze die overweg kan met HD kanalen) en dan moet je een profiel maken voor je db800 met als type 3 (dacht ik).

dan zou het moeten werken.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Jean-Claude
je hebt in elk geval de meest recente versie nodig (deze die overweg kan met HD kanalen) en dan moet je een profiel maken voor je db800 met als type 3 (dacht ik).
dan zou het moeten werken.

nou het zal wel aan mij liggen hoor maar krijg het niet voor elkaar ik gebruik de laatste versie 3.00.
ik krijg wel te zien dat het programma connect met de box in dan blijft het programma hangen.
kan iemand mij mischien stap voor stap uitleggen hoe ik het programma moet instellen a.u.b.
het ipadres staat goed ingesteld

gr peter

1 maal VU+ DUO +

Geplaatst:

Hoi,

je maakt best eerst een profiel aan voor je dreambox.

Klik op OPTION (4de iccon bovenaan in Dreamboxedit).

Daar maak je een nieuw profile.

Geef hem een naam.

Zet het ip adres vna je dreambox erin vb 192.168.1.3

en de HTTP server port laat je op 80 staan

Daarna vul je de username en password in om in te loggen in je dreambox.

En de FTP port laat je op 21 staan.

Type laat je op PASSIVE staan.

Daarna klik je rechtsonderaan op New Enigma2 settings (want je hebt een DM800, en die draait met Enigma 2).

En dan save je dat profile.

Als je dan je settings in je editor hebt en jet klikt op de FTP knop (2de links bovenaan), dan kan je in het veldje Select IP Settings set je aangemaakte profiel kiezen. Je zal zien dat dan het IP adres van de dreambox in het veld ernaast verschijnt.

En dan vinkt je eventueel "remove unused bouquets from dreambox" aan en vink ook "Auto reload settings Enigma2".

Dan druk je op de knop "send files to dreambox"

en je zal de ftp info in het venter eronder zien verschijnen.

Daarna druk je op de knop "Reload settings on dreambox"en je zal zien dat je enigma herstart.

En klaar.

2 x Dreambox 800HD

1 x Dreambox 800SE HD

VU Ultimo 4K

Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E

Geplaatst:
Origineel bericht van: peterksr
hartelijk dank voor deze duidelijke uitleg ik ga er mee aan de slag.

gr peter

ik weet niet wat er fout gaat maar bij het inladen blijft het programma hangen .
als ik de laatste fase in het programma doe dus voor het commando herlaad setting op de dreambox.
het programma maakt wel verbinding met de dreambox in het venster zie ik het volgen de staan connecting to 192.168.1.laatse cijfer van het ipadres van de box connected
dreambox reaktie : login succesful ** ophalen directory list ** Starting FTP transfer en dan blijft het programma hangen.

1 maal VU+ DUO +

Geplaatst:

als ik nu een lijst naar de box wil sturen krijg ik de volgende fout melding.

enigma2 17-02-2009 bevat geen bestand"" services or lamdeb"

ik begrijp dat er iets mist in dit file maar hoe los ik dat op ik heb verschillende enigma2 settingslijsten geprobeert steeds met de zelfde foutmelding

1 maal VU+ DUO +

Geplaatst:

Als je de settings UIT de dreambox wilt binnen halen, gaat dat wel goed?

I had a decision to make, so i decided not to decide!

De dwaasheid van Windows: druk op START om te BEINDIGEN

Geplaatst:
Origineel bericht van: wtaas
Als je de settings UIT de dreambox wilt binnen halen, gaat dat wel goed?

nou ik heb dat geprobeert maar hij logt sucesvol in en zegt transver maar dan hangt het programma weer ik begrijp er niet meer van ik heb dus al een keer het programma opnieuw geinstaleerd en op divers windows versies geprobeert met steeds het zelfde resultaat

1 maal VU+ DUO +

Geplaatst:

het lijkt er op dat jouw settingslijst niet in orde is, kijk eens met verkenner of lamedb en of services tussen bestanden in de settingslijst staan.

Wat je ook kunt doen een nieuwe settingslijst pakken en kijken of het dan wel goed gaat.

Jouw geheugen van de DB niet vol?, lijkt mij vreemd maar het zou kunnen.

Geplaatst:
Origineel bericht van: wtaas
het lijkt er op dat jouw settingslijst niet in orde is, kijk eens met verkenner of lamedb en of services tussen bestanden in de settingslijst staan.

Wat je ook kunt doen een nieuwe settingslijst pakken en kijken of het dan wel goed gaat.

Jouw geheugen van de DB niet vol?, lijkt mij vreemd maar het zou kunnen.

ik heb diverse settingslijsten geprobeert alle het zelfde resultaat.
waar zou ik moeten zoeken naar lamedb en services ?
en waar zou ik evt kunnen zien of het geheugen vol is (wat niet waarschijnlijk is maar toch )

1 maal VU+ DUO +

Geplaatst:

in de map van op jouw computer waar jouw settingslijst staat.

Geplaatst:

klopt heb ik ook niet. excuus

Als je de settingslijst in DCC heb staan, staat dan rechts onder

settings-type 4?

geheugen: ergens in het menu van de image zou je dit moeten kunnen zien ( ik gebruik newnigma) of naar boven moet kunnen halen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen