alsvisinnet Geplaatst: 24 februari 2010 Geplaatst: 24 februari 2010 Ik wil overstappen op een nieuwe router die ook N-mode ondersteund. Omdat ik ook oudere apparaten gebruik die alleen de B/G standaard ondersteunen wil ik graag weten of modems TEGELIJKERTIJD zowel een verbinding kunnen maken met een N én met een B/G apparaat. Geldt dat voor alle modems of zijn er uitzonderingen? Philips7027 Dreambox500S 5 schotels 7 LNB's
EL PIÑO Geplaatst: 24 februari 2010 Geplaatst: 24 februari 2010 Ik gebruik een, alweer stokoude, Asus WL-500W en daarmee kan ik prima een draadloze N-verbinding maken naar mijn iMac en tegelijkertijd een G-verbinding naar mijn oude laptop. Ik heb wel begrepen dat er routers zijn waarbij de regel geldt 'Eén apparaat B/G, dan alle verbindingen B/G', maar dat moet je wel in de specs kunnen vinden lijkt mij. Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.
grunnsat Geplaatst: 1 maart 2010 Geplaatst: 1 maart 2010 Als je het helemaal goed wilt doen neem je een dual band router. Die werkt tegelijkertijd op twee frequenties, en gebruikt dan de 5MHz band voor de N verbindingen.
Ou-Tannu Geplaatst: 30 maart 2010 Geplaatst: 30 maart 2010 idd doet mijn 610N ook.. alleen jammerlijk zend die wel 2 SSIDs uit nouja A/N op 5ghz en BGN op 2.4 de 5ghz link valt alleen sneller uit.. maar dr kunnen prima B/G op de 2.4 tegelijkertijd met een -N device.. Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
Gast topfield1973 Geplaatst: 2 augustus 2010 Geplaatst: 2 augustus 2010 hallo Mensen ik heb de volgende vraag. ik heb de D-link dir 855 router en deze kan op 2.4 Mhz en de 5 Mhz. Nu wil ik mijn laptop op de 5 mhz (dus de N gebruiken) en mijn PS3 op de 2,4 Mhz. ik heb op internet allerlei forums door gespit maar kan niks vinden om er achter tekomen hoe ik mijn 5 Mhz kan gebruiken. wie kan me vertellen hoe ik het kan instellen alvast bedankt
maestro Geplaatst: 2 augustus 2010 Geplaatst: 2 augustus 2010 Normaal gesproken is het mogelijk om je router op beide te laten werken. Even inloggen, en bij de draadloze instellingen kijken. groetjes, Maestro - - - - To SAT or not to SAT , that's the question - - - - ** Dreambox 500S - Humax 5400 - Target CI2000 **
Gast topfield1973 Geplaatst: 2 augustus 2010 Geplaatst: 2 augustus 2010 hoe kan ik zien dat ik op de 5 mhz band uitzend als ik netstumbler kijk staat er bij de 5 mhz niks en als ik de 2,4 mhz uitzet werkt me netwerk niet. me Wireless Network Name is ook niet te zien in me draadloze rijtje van netwerken. ik kom er nog niet uit
jopiesat Geplaatst: 2 augustus 2010 Geplaatst: 2 augustus 2010 Ik heb ook zo n router. De SSID netwerknaam kun je voor beide frequenties apart instellen. Dus bijvoorbeeld thuis24 en thuis50. Zo kun je de gebruikte frequentie herkennen waarop je binnenkomt. Mijn blackberry herkent beide netwerken. Wellicht ontvangt de draadloze kaart in je laptop de 50 band niet? Ook moet je even kijken naar de A/G/N instellingen in de router, zoals eerder aangegeven. (om uitsluitingen te voorkomen)
grunnsat Geplaatst: 29 augustus 2010 Geplaatst: 29 augustus 2010 Origineel bericht van: topfield1973 hoe kan ik zien dat ik op de 5 mhz band uitzend als ik netstumbler kijk staat er bij de 5 mhz niks en als ik de 2,4 mhz uitzet werkt me netwerk niet. me Wireless Network Name is ook niet te zien in me draadloze rijtje van netwerken. ik kom er nog niet uit Niet iedere -n wifi kaart heeft 5MHz, zew zijn er ook met alleen 2,4MHz. Voor het overige is Netstumbler wat verouderd, je zou beter SIDDR kunnen gebruiken.
winwiz Geplaatst: 12 september 2010 Geplaatst: 12 september 2010 Er zijn niet al te veel routers/AP die tegelijk van 2.4 en 5 Ghz gebruik kunnen maken. Zodra er 1 connect met 54g zal er door alle apparatuur van de 2.4 Ghz gebruik worden gemaakt. Waarschijnlijk zal je "N" apparatuur dan ook terugvallen naar "G" snelheden. Zoals al terecht is opgemerkt kan "N" gebruik maken van 2.4 en 5 Ghz. Wil je gebruik maken van 2.4 en 5 Ghz gelijktijdig zul je een router/AP moeten hebben met 2 radio's erin zoals de Linksys WRT610N. Het voordeel is dat "N" apparatuur op "N" snelheden kan blijven communiceren op 5 Ghz terwijl "G" apparatuur op 2.4 Ghz zijn ding doet. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen