Ga naar inhoud


[Mvision HD-400S] Gebruikerservaring Mvision HD-400S.


daddycool57

Aanbevolen berichten


Hallo Janluc,

 

Ik heb gisteren ook de 127 getest en met fastscan gespeeld maar zag niet echt de voordelen en heb de 139 en me oude userdb erop gezet. Wat zijn nou de voordelen van Fastscan? Krijg je dan wel alle kanalen binnen of is het beperkt?

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds ik de versie 139 op mijn Mvision had gezet kreeg ik af en toe te maken met twee problemen :

- Ontvanger start niet meer op, zelfs niet na meerdere keren proberen. Een dag later is het dan ineens wel mogelijk het ding op te starten. Ik had het vandaag weer voor en heb op een keer gewoon de hdmi-kabel eruit getrokken en weer ingeplugd en toen startte hij op.

- Soms stottert het geluid. Als het probleem meerdere keren gebeurt is de sync tussen geluid en video helemaal weg en loopt de decoder op den duur vast. Terwijl er wat misgaat kan ik niets meer veranderen (volume, preselectie, etc). Bij een kleine hapering loopt ineens het beeld niet meer synchroon met het geluid. Even naar een ander kanaal gaan verhelpt dan het probleem.

Ik heb sinds vandaag de versie 145 geinstalleerd. Ik hoop dat bovenstaande problemen ermee opgelost zijn.

Ik merk nu wel andere cijfers te krijgen voor de meting van signaal en kwaliteit. Die vallen opeens een pak hoger uit :-) Kan me niet voorstellen dat het met aansluiting van de coax te maken heeft, want die heb ik al zo vaak in en uit gedraaid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens de HDMI kabel te vervangen, kijken of dat helpt. Ik heb de 139 er tot en met vandaag in gehad en geen enkel probleem gehad. Start gewoon op, doet ze werk en gaat netjes weer uit en heb nooit een vastloper. Ik heb vandaag de 145 erop gezet en inderdaad ook bij mij is het ontvangst plotseling beter, beide op de 90% of iets meer en dat heb ik nooit gehad. Maar verder zie ik niets nieuws. Zou leuk zijn als de EPG wat beter wordt, dat is eigenlijk het enige waar ik me aan stoor, verder een prima ontvanger.

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ondertussen een tweede hdmi-kabel in huis gehaald en ga inderdaad eens proberen om de kabel te wisselen mocht het probleem zich nog voordoen.

Ik heb nu wel tijdelijk mijn Philips 7141 in gebruik genomen en dan staat de Mvision er bij voor spek en bonen.

Met de Philips heb je bv een betere EPG, wat heel aangenaam is. Ik vind de kleuren mooier op de Philips.

Maar qua bruikbaarheid moet die tweede het dan weer dik afleggen tegen de MVISION. Met de Philips zit je vast aan de zenderlijst van TVV. Je kan niets wisselen. Ik vind het ondenkbaar dat ze dat niet eens voorzien hebben, maar toch is het zo.

Als ik wist welke ontvanger echt goed was op alle punten zou ik deze beide wegdoen en er één goeie voor in de plaats kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de Rebox RE-8000HD gekocht voor in de huiskamer omdat me gewone ontvanger het had begeven en ben er zeer tevreden over. Ik heb hem pas een paar dagen in huis maar heb een goede indruk gekregen. Kost rond de €300 zonder HD. Ik heb veel gelezen op dit forum over andere ontvangers en deze leek me wel de beste in deze prijsklasse. Er zijn een paar kleine dingetjes die beter kunnen maar er is altijd wel wat te "klagen". De EPG is naar behoren en hij neemt goed op. Mooi beeld en geluid. Maar me MVision staat boven ook nog goed te draaien, ben ik ook zeer tevreden over. Laat effe weten hoe het gaat met de HDMI kabel. Ik kreeg bij de Rebox ook een HDMI kabel maar die stoorde heel vreemd, vervangen door een beetje kwaliteits kabel en nu perfekt beeld.

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: JanLuc Piccard
Anders moet je eens es proberen (indoen mogelijk) om de HD400S even met een scart kabel aan te sluiten en de HDMI eruit halen.
Alleen om te kijken of je het probleem dan nog hebt.


Heb ook steeds problemen met vastlopen (@###GRRRRRR)
eigenlijk moet de aan uit knop achter naar voren geplaatst worden.


Maar met de scart gaat het wel beter.
Weliswaar geen Hd maar niet zoveel vastlopers.
Ik laat het maar zo nu,wat een buggy apparaat.
Had ik maar wat meer geld uitgegeven.
Ach,ja goedkoop is duurkoop.
Mijn mening een flut ontvanger!

Gr Hunny

 

 

HUNNY

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke firmware draai je? En klopt inderdaad, die fabrieksreset is zo belangrijk. Zorg er wel voor om de Userdb op een USB stick te zetten zodat je de kanalen weer kan teruglezen na de reset. Ik hier ook nooit last van een vastloper, draait als een tierelier

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...