Ga naar inhoud


[Mvision HD-400S] Gebruikerservaring Mvision HD-400S.


daddycool57

Aanbevolen berichten


Je schreef/zei dat de HD400s was doorgelust op de B aansluiting van de homecast.

Althans dat heb ik er uit begrepen.

Dan werkt de HD400S alleen als de homecast uit staat (op standby).

Als de homecast ingeschakeld staat worden de diseq signalen niet naar de LNB (met ingebouwde switch) door gezonden. Dit gebeurt alleen als de homecast op standby gezet wordt. Anders zou de LNB meerdere schakelsignalen krijgen en dan wordt het een soepzooi.

 

Wil je dit niet dan moet er dus een LNB aan met 3 uitgangen. Die is er niet voor die schotel die als je hebt voor zover ik weet.

 

Het is niet zozeer de beperking van het aantal satellieten maar meer de beperking van het aantal uitgangen van je LNB.

Dus blijft over een schotel bij plaatsen of het zo laten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren, er is een nieuwe FW aanwezig op de GXM** site. Ik heb hem er nog niet opgezet maar krijg het vermoeden dat het niet veel met zich meebrengt. Er staat Bulsat Hellas bij en dat ruikt naar een Griekse update. Ik zal hem er dit weekend opzetten en wie weet is er een verrassing aanwezig.

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK heb de nieuwe software erop gezet maar kreeg geen geluid. Heb toen de 145 er maar weer opgezet maar nu doet ie het helemaal niet meer, je blijft lachen met deze apparaten. Ik laat hem maar even een paar uur zonder stroom staan, wie weet helpt dat. Mijn advies, zet de nieuwe FW er NIET op. Grtn Dutch

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas, mijn Mvision heeft het tijdelijk begeven. Ik moet hem retour sturen vanuit Zweden naar Holland voor een flash want dat kan ik helaas niet zelf doen ( tenzij iemand weet hoe dat moet met deze ontvanger ). Ik heb reeds vele malen FW vernieuwd en het is altijd goed gegaan maar helaas deze keer ging het fout. Ik raad dan eigenlijk iedereen aan, doet je ontvanger het naar behoren blijf er dan af en geniet van het beeld want al die FW van de laatste maanden hebben toch niets nieuws gegeven. Het probleem bij deze ontvanger is dat je zelf niet met een RS poort erbij kan want die zit er gewoonweg niet op. Ik vraag me af hoe Mvision dat doet, zal wel intern gebeuren of met via de USB. Maar goed dat ik me Rebox heb, kan ik nog steeds HD kijken :-)

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wens je er veel succes mee, met die reparatie. Ik ben mijn ontvanger nu al 5 weken kwijt : is opgestuurd naar de hersteldienst (in België weliswaar).

Over die software : dat geldt ook voor gsm en allerhande apparaten. Als het alles doet wat je wil dat hij doet, laat het dan gewoon zoals het is. Nieuwe software heeft inderdaad voor doorsnee gebruikers geen oplossing gebracht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je, ben benieuwd hoe lang het voor mij gaat duren die reparatie. Het is gek dat je helemaal nergens in Europa leest over htezelfde probleem hoewel ik denk dat één en ander hetzelfde zal gebeuren/is gebeurd zoals wij. Het is inderdaad maar zelden dat er verbeteringen zijn gekomen bij niwue FW, voor de Mvison is er volgens mij na de 117 update niets schokkends geweest. Ik laat er de 145 opzetten na deze garantiereparatie en dan blijf ik er voorlopig vanaf, gewoon draaien want daar was/is hij verder goed in. Nu geduld hebben.

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallootje, ik ga hem er eens opzetten. Bedankt voor de informatie. Ik kreeg vandaag mijn ontvanger terug van reparatie, zo te zien een hele nieuwe bak, perfekte en snelle service van deze dealer. Ik heb weer HD beeld boven Grtn Dutch

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft iemand de laatste FW update er al op gezet? Ik zie op de wel bekende GX site dat ze het nu anders gedaan hebben. Alle oude FW zijn weg en nu staat er alleen "F0146 Bulsat2 Hellas experience ALLCODE UPGRADE ONLY" op. Is er enig verschil met de vorige FW? Ik durf het niet aan want de eerdere F0146 toen hij nog gewoon zo heette heeft mijn ontvanger de vorige keer geblokkeerd.

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zoek een goedkope HD ontvanger die simpelweg stabiel is, updates goed binnenkrijgt en redelijk zapt.

Ik heb al een st5, ben daarover redelijk tevreden.

Hoe is het met de 400S HD gesteld?

En nog iets:1. kan deze ontvanger nu of wel niet gelijktijdig opnemen op een ander kanaal van dezelfde transponder?

2. beetje energiezuinig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...