Ga naar inhoud


[Mvision HD-400S] Gebruikerservaring Mvision HD-400S.


daddycool57

Aanbevolen berichten

Als je een fabrieksreset gedaan hebt, ga je dan niet terug naar de eerste versie die geprogrammeerd was, de 1.10 (ROM?) ? Of zie ik dat verkeerd ?

 

In de software van de HD400 zitten inderdaad nog wat bugs en onvolkomenheden. Ik hoop dat ze in hun nieuwe versie de volgende zaken aanpakken (je weet maar nooit of de ontwikkelaars of software-ontwerpers meelezen) :

- EPG sneller en duidelijker maken, met sneller een volledig beeld van alle programma's per kanaal

- OSD info : uren van 'nu' en 'straks' erbij plakken

- Zelfde info mogelijk maken als er een USB stick in het slot zit

- Weergeven van de kaartinfo + geldigheidsdata van de update TVV

- Fastscan

Link naar reactie
Delen op andere sites


Na een fabrieksreset blijft het hier gewoon op de F01.13 staan, wel ben je de kanalenlijst kwijt en de instellingen gaan terug naar de fabrieksinstelling.

Moeten nog even afwachten wat er in de nieuwe software verbeterd wordt.

MaxDigital 225 HD-PVR op een 78 cm Triax schotel, MaxPlus HTS 2100S, M-Vision HD400 op een Zhender 110 cm schotel met Edision lnb (QSL-5) draaiende op een Moteck SG-2100A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft iemand ervaring met de PVR functie via USB/HDD?

 

Heeft ook iemand toevallig de handleiding in PDF formaat. Ik wil graag over deze bak lezen voordat ik hem koop. Heb overal gezocht maar kan niks vinden.

 

alvast bedankt

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de PVR functie uitgeprobeerd en ze werkt..

Je kan kiezen welke programma's je wil opnemen in de EPG en eventueel de duur van de opname iets langer maken (bv een volgend programma opnemen).

Timeshift is instelbaar : hoeveel seconden / minuten (tussen 30 sec en 30 minuten) er moeten gebufferd worden. Je kan dan op je afstandsbediening gewoon op info drukken en zo teruggaan tot het punt wat je terug wil zien.

 

Handleiding : spaar je de moeite ! Die is zo beperkt dat je er niet veel wijzer van zal worden. Het is niet echt een nadeel want het toestel wijst zichzelf uit. De menu's en de bediening zijn eenvoudig genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je snelle reaktie. Ik twijfel tussen deze en de Philips 7141 maar denk toch dat het de MVision wordt. Dit ivm de PVR functie. Heb nare verhalen gelezen over de Philips maar heb eerlijk gezegd niet één foutloze ontvanger gevonden in deze prijsklasse.

 

Ik zat gisteravond voetbal te kijken en het is gewoon belabberd beeld zonder HD. Ik kijk er naar uit om elk grassprietje te kunnen tellen :-) Ik woon in Zweden en heb een 80 cm schotel. Ben van plan de Inverto Multiconnect LNB systeem te kopen met 4 koppen. Ik heb gelezen dat ik dan de BBC HD ook binnen kan krijgen.

 

Ik hou deze discussie in de gaten voor verdere ontwikkelingen.

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Jaapieooo

Ik heb ook zo'n HD 400S gekocht. (2 dagen geleden en al 2 dagen naast mijn bed..) Tja... wat zal ik zeggen. Handig klein apparaatje. Mijn CanalDigitaal abonnement loopt achter aangezien ik nog steeds SD keek via een Pioneer DBR100. Dus update gedaan. Kan bij god nog steeds geen HD zenders vinden op wat demo zenders na (Astra HD etc) maar geen Nederlandse.

 

Bovendien wordt ik stapel gek van die zenderlijst. Software is een regelrechte ramp. Wil je wat verschuiven moet je dat eerst in de tuner sorteren anders vind je helemaal niks terug, en dan kan je in de software niet een meer dan 1 regeltje selecteren. Dus stel ned1 staat op nr 1200 en die wil je op 1, dan moet je die selecteren, "move" zeggen, op 1 drukken en dan staat hij op 1... mij jij ook gelijk! Staat Ned2 er onder op 1201 dan moet je dus helemaal weer terug scrollen en die grap nog een keer doen.

 

Is er iemand die al reeds een mooie kanalen lijst voor me

heeft?

 

Want ik denk er bijna over om hem terug te brengen, al denk ik ook wel dat hij goed genoeg kan werken. Zoveel eisend ben ik nou ook weer niet

Thanks

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaapieoo en iedereen die die kanalenlijst wil, stuur me PM met je emailadres en hij komt eraan.

Het is een kanalenlijst voor Astra 1- 2- 3.

Wel voor Belgie natuurlijk.

 

Een truc is om eerst de transponders in te scannen van Tvv / CD. Die komen dan automatisch vooraan in je lijst. Daarna kan je nog altijd een volledige scan doen van alle transponders.

Spaart je heel wat werk.

 

Het in orde zetten van de kanalen is inderdaad een 'pain in the but' waar je een dagje aan bezig bent. Als je het doet met een gewone scan natuurlijk wel, want dan staat alles door elkaar. Maar eens je dat alles gedaan hebt en de lijst gesaved op een usb stick ben je vertrokken voor altijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Jaapieooo

Dat heb ik inmiddels ook al van de satelliet winkel begrepen. Vraag is wanneer? Als alternatief kan je natuurlijk ook nog favourite lijstjes maken, maar het blijft een hoop gedoe.

 

Eerst maar eens zien dat ik ook de echte HD kanalen binnen krijg want updates uitgevoerd en abonnementen aangepast ten spijt, ik zie alleen maar een Astra demo HD kanaal.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de Mvision nu thuis staan en was eerlijk gezegd verbaasd hoe snel, eenvoudig en duidelijk hij te bedienen was. Waarschijnlijk ook omdat de leverancier reeds de juiste kanalenlijst erop had gezet en de laatste software.

 

Nu een paar vragen voor ieder die mij kan helpen of tips heeft.

 

1) Als ik hem uit zet en de knop rood wordt gaat ie na 10 tot 15 seconde weer aan. Waar kan dat aan liggen ?

 

2) In Menu TV systeem zijn er drie regels met helderheid, kontrast en verzadiging. Heeft iemand advies voor de beste standen? Nu staan ze alle 3 op 50. Ik weet dat het met persoonlijke smaak te doen heeft ...maar toch smile

 

3) Ik heb de opname functie getest en dat werkt perfekt met me externe harddisk. Nu zou ik graag de opnames willen opslaan op me NAS en met me Xtreamer Mediaspeler willen afspelen op me andere TV via een netwerk. Nu is het zo dat de MVision een DVR formaat wegschrijft die mijn mediaspeler niet kent. Heeft iemand een tip om dit formaat leesbaar te maken? Ik hoop dat ik alle termen goed gebruik, ik woon al 15 jaar in Zweden en moet bij technische zaken zoeken naar de juiste woorden.

 

alvast bedankt

 

M vr grtn Erwin

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...