Ga naar inhoud


[Mvision HD-400S] Gebruikerservaring Mvision HD-400S.


daddycool57

Aanbevolen berichten

Er is nieuwe software beschikbaar op de alternatieve website : gx max com

Nog niet geprobeerd, Ik laat er later evtl nog iets over weten. Wat de voordelen zouden kunnen zijn van die software bv.. Ergens zou er toch een website moeten zijn waar we die info op kunnen vinden. Mocht iemand die kennen : alle info is nog altijd welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Dutch

Over beeld : ik heb de indruk dat de ene ontvanger beter beeld geeft dan de andere, maar dat de kwaliteit van het beeld overal aanvaardbaar is. Ik ben maar een heel klein hobbyistje dus kan je op die vragen niet echt een zinnig antwoord geven.

HD TV zal wel scherp zijn. Je kan je afvragen hoeveel keer je echt HD ziet op de gewone kanalen zoals bv NED1HD of EEN-HD.

Ik heb te weinig ervaring in deze materie om er genoeg over te weten. Geen idee of het de topkwaliteit evenaart.

 

Kan iemand van de andere gebruikers me zeggen of zij goed beeld hebben met deze ontvanger in combinatie met HDMI-Kabel ?

 

Andere instellingen : inzake beeldkwaliteit weet ik je weinig te vertellen. Ik zou gebruikers van deze Mvision gewoon aanraden om alle menu's goed te doorzoeken en uit te proberen. Want je kan voor die goeie 100 euro wel erg veel dingen ermee doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tip. Ik heb de nieuwe software erop gezet. Fabrieksreset gedaan en de kanalen teruggezet. Wat ik zo ver vinden is dat hij niet meer vastloopt met snel zappen. En als je hem uitzet dan blijft hij uit staan. Zeker een groot voordeel. Nu de EPG nog en dan ben ik dik tevreden. Iemand anders nog iets gevonden?

 

Wat betreft het beeld. Ik heb mijn LCD en me LED tv getest en dat maakt niet veel verschil. Ik zag wel dat de HD test kanalen zoals die van Astra een veeeel beter beeld geven dan bijv kanaal Ned 1 of Één. Ik heb wat afgesteld en nu geloof ik dat het niet beter kan.

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Dutch,

 

Mijn instellingen op LCD "HDMI only":

Video > 1080i

Aspect > 16:9

Video Out > YUV

Helderheid > 52 (ipv 50)

Dan zijn de 4:3 uitzendingen ook OK.

 

Verder, op "HD Demo Astra & Rai" met fec 9/10 kant hij het niet aan! - Daar zijn snelle beeldwissels te zien met telkens véél blokvorming - Getest op 4 exemplaren - Zelfde fenomeen met "alleen enkele" fragmenten op "ASTRA HD".

 

Had eigenlijk nog de "FastScan" verwacht maar da's hopelijk voor later.

 

Grts, Marc.

 

 

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allen,

Ben nog maar eens bezig met de 400S...Ik wil deze receiver enkel gaan gebruiken voor Astra 19,2°-Astra 23,5° en Hotbird 13°.

Ik ondervind volgend probleem:

- ik kan geen zenders scannen op 23,5°; hoewel ik enkel deze sat selecteer (23 transp.) gaat hij bij zoeken toch alle transponders van 19,2°! Ra,ra wat gebeurt hier?

- ik zoek nog steeds een goede basis kanalenlijst welke ik dan kan editen t.b.v. TVV, CD en TéléSAT.(met dank aan Haelewijn voor zijn lijst maar daar zit veel 28,5° in wat ik niet gebruik...)

O ja, er zit nog steeds soft 013 op moest dit relevant zijn.

 

Groeten,

Daddycool

Als je vandaag je kop in het zand steekt, knars je morgen met je tanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

HAllo Marc, bedankt voor je update. Ik heb wat lopen prutsen in de tv en geloof dat ik samen met jou instellingen het juiste beeld hebt, tenminste het beste wat je kan verwachten.

 

Ik heb hetzelfde probleem met HD Demo Astra & Rai dat ie schokt. Maar een ander test kanaal is weer loep zuiver.

 

Wie weet wat er nog volgt met nieuwe updates.

 

grtn Erwin

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Daddycool

 

Je moet de juiste Diseqc instellingen in het menu hebben om ze te kunnen ontvangen. Ik weet helaaas niet hoe dat is met 3 koppen op de schotel.Ik heb zelf een Duo lnb 80 Twin aan me schotel hangen voor de 19.2 en 23.5 en dat geldt niet voor jou.

 

Iemand anders ?

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dutch
Hallo Daddycool

Je moet de juiste Diseqc instellingen in het menu hebben om ze te kunnen ontvangen.
.........
Iemand anders ?



Instellingen Disecq OF positionering antenne / LNB nakijken.
Aan één van beide moet het liggen, denk ik.
Ik bedoel (voorbeeldje) : Je kan de ontvanger soms wijsmaken dat hij op Astra3 kijkt met je LNB3, maar toch is de antenne of de kop daar niet op uitgericht.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Bedankt voor jullie antwoord allen.

Ik denk dat de ontvager stuk is...

Disecq en schotelpositie OK; werkt wel met andere ontvanger op zelfde installatie.Ontvanger geeft ook correct aan, wanneer je enkel Astra 23,5° selecteerd,dat er 23 transponders opzitten. Wanneer je dan zenders zoekt, zelfs maar op een transponder, zoekt de ontvanger toch weer op Astra 19,2°. Bizar...

Groeten,

Daddycool

Als je vandaag je kop in het zand steekt, knars je morgen met je tanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een oplossing gevonden voor één van mijn problemen :

 

Met de SCART kabel moest ik de instellingen allemaal rond de 85 brengen (contrast, helderheid, etc) om gewoon beeld te hebben.

Met de HDMI was het beeld niet om aan te zien.

Door de instellingen gewoon allemaal rond de 50 te brengen is het beeld nu goed en heb ik met de HDMI kabel perfect beeld en geluid. Raar maar waar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft er al iemand voordelen van de versies F0113 en F0115 ontdekt t.o.v. F0110? Ik heb ze allebei geprobeerd maar ben beide keren weer terug naar 110 gegaan. Ik kon in beide gevallen niks extra's of verbetering ontdekken. Alleen maar verslechtering. F0113 was naar mijn idee trager en F0115 geeft bij EPG meestal 'no data'.

Overigens wat betreft de beeldkwaliteit. Ik heb ook op de ontvanger alles op 50% laten staan en met een hdmi kabel de TV aangesloten. De afstelling verder op de TV gedaan. Perfekt beeld. Er zit nog veel kwaliteitsverschil in de HD uitzendingen. Soms zenden ze zelfs een oude videoband uit over het HD kanaal. Servus TV HD is een zender die vaak echte HD uitzendingen heeft en waar je je beeldkwaliteit dan ook kan zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niks extra's ontdekt met de software-updates.

En eerlijk gezegd zouden ze voor bv de EPG de boel beter kunnen herschrijven en zich baseren op hoe het voor andere ontvangers al beter werd gedaan. Ik heb wel nog altijd EPG en niet de melding 'no data'. Je moet zowel voor deze ontvanger als voor de meeste anderen even wachten tot de EPG informatie binnen is als je naar een andere sat overschakelt.

Sinds ik de versie 115 er heb opstaan heb ik geen enkele keer meer een hard reset moeten doen, maar ik gebruik de ontvanger nu ook wel ietsje meer huiselijk. Dat is het enige voordeel dat ik tot nu toe heb ondervonden.

 

Nog een weetje : probeer eens met de blauwe toets een zender te zoeken.

Je weet bv dat je The Vault op >150 staan hebt maar waar ook alweer. Druk de blauwe toets en vorm de letters THE+ok. Dan heb je een lijstje waarin je alle kanalen kan selecteren die beginnen met 'THE'.

Maakt het weer een beetje meer gebruiksvriendelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

EPG doet het bij mij ook met versie 115, niet optimaal maat hij geeft de programma's aan als je op het kanaal staat en even wacht. Kan er ook mee opnemen. Maar ik zou het waarderen als ze de hele EPG veranderen. Verder loopt hij met 115 niet meer vast, groot voordeel.

 

Ik dacht dat het aan/uit probleem ook was verholpen maar helaas. Nu heb ik zo'n stroomverbreker met afstandsbediening ertussen gezet, gelijk ook me tv erop en de Bluray. Dus als ik niets hoef op te nemen, druk op de knop en alles is uit. Als je dan dr stroom er weer opzet gaat alles vanzelf weer aan en de bluray op standby. Probleem opgelost.

 

Ik geloof ook dat HD kwaliteit wel degelijk aan de uitzending ligt. Afentoe is het knudde maar sommige programma's zijn echt goed.

 

Bedankt voor de blauwe toets - werkt prima :-)

 

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens, met versie 115 had ik ook het probleem dat met snel vooruitspringen in een opname het apparaat vast bleef hangen. Met versie 110 heb ik helemaal geen probleem met vast lopen. Die updates is net als met microsoft. Elke update is om de fouten van de vorige update te verbeteren maar je krijgt er gelijk weer andere fouten bij. Ook hier heb ik weer de ervaring: zo weinig mogelijk updaten. Met versie 110 werkt bij mij alles heel goed. (Duo LNB astra 19.2 en 23.5, Canal Digital kaart).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...