Ga naar inhoud


[Mvision HD-400S] Gebruikerservaring Mvision HD-400S.


daddycool57

Aanbevolen berichten

Gisteravond nog meer zitten sleutelen en het probleem van de melding ´scrambled´ bij de meeste kanalen lijkt nu opgelost te zijn met de meest recente firmware (F0129) van de website http://www.gxmax.com/.

 

De firmware die ik van mvision.tv heb gedownload levert problemen op, met de laatste versie van die site werd mijn Canal Digitaal kaartje helemaal niet herkend!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er is meer aan de hand...

Bij mij heeft de soft F0129 van de Mvision site probleemloos gewerkt tot vorige week, dit met zowel de CD als de TV-Vl. cards gelijktijdig in de lezers (beide Seca3).

nu nog enkel beeld op de SD kanalen.

Off topic:hetzelfde fenomeen doet zich ook voor op mijn Vantage HD7100 receiver, echter met dit verschil dat ik daarop nog wel Ned. 1HD-2HD en 3HD ontvang.

Dus toch iets met de versleuteling gewijzigd?

Groeten,

Daddycool

Als je vandaag je kop in het zand steekt, knars je morgen met je tanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als nieuwe lezers toch maar eventjes de moeite zouden doen om oude posts te herlezen.... zouden ze weten dat je de soft van gx moet inladen en niet die van Mvision.

Het elementaire principe van een forum : alles is al besproken, soms meermaals.

 

 

@Daddycool : heb je al kunnen nakijken of de verlenging van de geldigheid van je kaart wel gedaan wordt door de ontvanger ? Kan je bv in een andere ontvanger de einddatum van de geldigheid van je kaart bekijken ? Op welke datum staat die dan ? Grtz!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn excuses...

Op de ontvanger staat de software van GXmax i.p.v. Mvision...

en zoals geschreven heeft tot voor een paar dagen feilloos gewerkt! En ja, de ontvanger ontvangt de card updates (heb toch beeld op de Ned. commerciële SD zenders!

Groeten,

Daddycool

Als je vandaag je kop in het zand steekt, knars je morgen met je tanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daddy : dat eerste stuk was niet voor jou bestemd.

Dat ging niet over jouw vraag.

Jij hangt hier trouwens al rond van in 't begin van de draad, dus veronderstel ik dat je alles wel gelezen hebt onderweg.

 

 

Alleen het laatste stuk was specifiek voor jou.. Of de kaart dus ook ge-update werd. Dat ene stukje over SD kanalen die wel werken was effe nog niet doorgedrongen. Je hebt het daar dus over de SD die niet FTA zijn maar wel versleuteld voor TVV of CD - die kan je dus wel ontvangen.. Ik vraag dit maar omdat ik niet al te vlot kan controleren of de ontvanger de kaart wel update. En dat had natuurlijk de oorzaak van een probleem kunnen zijn. Hier alles nog ontvangbaar op dit moment by the way.

 

 

Groeten terug... Haelewyn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie hulp allemaal...

Is opgelost: Niettegenstaande ik sinds begin mei de CD "HD" optie heb en betaal had CD begin juni de "hd" optie ven de kaart gehaald... Een hoop trammelant voor niets dus!

Groeten,

Daddycool

Als je vandaag je kop in het zand steekt, knars je morgen met je tanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren ook een HD-400S aangeschaft na lang dubben tussen deze en de philips 7141. Ben er vandaag mee aan het spelen geweest en..... het resultaat is prima! Je moet wel ff doorhebben hoe eea werkt (vooral het rangschikken van de kanalen is lastig) maar het HD-beeld is geweldig. Superstrak, het wk voetbal in HD!

 

Alles werkt dus prima. Op één klein dingentje na, als ik de externe USB schijf aangesloten laat en ik schakel het apparaat uit dan gaat het apparaat iedere keer als ik hem uitzet na een paar seconden weer aan. Nou ja aan, het lampje gaat automatisch van rood (uit) naar blauw (aan) echter verschijnt er in de meeste gevallen geen beeld via de hdmi. Als ik de USB kabel eruit trek is het weg en gaat ie gewoon uit. Iemand hier een oplossing voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb beide toestellen in huis... en ik denk dat je tussen de twee de goeie keuze hebt gemaakt :-)

De Philips heeft een paar voordelen tov de Mvision. Beide toestellen zijn niet perfect maar de Mvision is goedkoopst.

 

Dat probleem met rood - blauw - lampje zal je niet kunnen oplossen. Bij dit toestel is wat jij beschrijft normaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog vergeten : Voor wie dit toestel nieuw aankoopt en de ganse kanalenlijst niet wil gaan rangschikken : lees de draad er op na en ontdek hoe je die kanalenlijst ook kan aanpassen op je PC (eerder besproken in deze topic).

Het is ook mogelijk om hier van iemand een kant-en-klare lijst te kopieren en helemaal niets zelf te moeten instellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: haelewyn

Het is ook mogelijk om hier van iemand een kant-en-klare lijst te kopieren en helemaal niets zelf te moeten instellen.


Ik heb een tijdje geleden in deze topic al een kanalenlijst gedoneerd, deze staat op pagina 8.
Het zou wel leuk zijn als jullie dat ook doen.

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk mijn kanalenlijst regelmatig bij.

 

Al wie iets vooruit is met mijn kanalenlijst van TVV, Basic + themazenders, astra 1-2-3 inclusief FTA-kanalen kan me een persoonlijk bericht sturen. Hij krijgt dan as soon as possible de meest recente kanalenlijst doorgestuurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voila...

Hier is mijn huidige , meest recente userdatabase.

Je moet de extensie van de file nog wijzigen naar upd omdat het bestand anders niet kon toegevoegd worden op de site hier.

 

Heeft iemand eigenlijk een lijst van de icoontjes die je kan krijgen aan de rechterkant van de infobalk, bv € en dergelijke ?

userdb.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: haelewyn
Voila...
Hier is mijn huidige , meest recente userdatabase.
Je moet de extensie van de file nog wijzigen naar upd omdat het bestand anders niet kon toegevoegd worden op de site hier.

Heeft iemand eigenlijk een lijst van de icoontjes die je kan krijgen aan de rechterkant van de infobalk, bv € en dergelijke ?


Haelewyn,

Bedankt voor het beschikbaar stellen, maar ik het bestand niet downloaden. Ik krijg de melding: Er is een probleem opgetreden bij het opzoeken van dit bericht in de database.

Kun je hem nogmaals plaatsen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...