Ga naar inhoud


[Mvision HD-400S] Gebruikerservaring Mvision HD-400S.


daddycool57

Aanbevolen berichten

@redsky :

Werkt inderdaad niet op deze manier : een volgende poging gaf een identiek resultaat. Ik heb de file doorgestuurd naar jou via email.

Waarschijnlijk moet je de file eerst zippen eer je hem kan posten (zoals Leo eerder deed).

Iedereen die mijn exemplaar hebben wil moet maar iets laten weten via PM en zijn emailadres opgeven (of de file van Leo downloaden : zie eerder in de draad).

Link naar reactie
Delen op andere sites


FF zippen is gewoon het gemakkelijkst.

Ik doe dat met 7ZIP want die is gratis.

Zal gelijk mijn emailadres ff geven watisditnouallemaalweer@gmail.com

 

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Als nieuwe lezers toch maar eventjes de moeite zouden doen om oude posts te herlezen.... zouden ze weten dat je de soft van gx moet inladen en niet die van Mvision.

Het elementaire principe van een forum : alles is al besproken, soms meermaals.

 

Ach, wat is het leven toch zwaar met al die domme vragen van nieuwe lezers die de weg niet weten op dit forum. tired FYI: ik heb voor ik de vraag stelde uitgebreid gezocht, zowel op dit forum als op het internet maar niets duidelijks gevonden over dit onderwerp. Bovendien ben ik niet de enige waarbij het verschil tussen de mvision/gxmax firmware niet duidelijk was getuige de adviezen die ik kreeg. (waarvoor wel bedankt voor de moeite overigens) En zoals wij allemaal weten is de handleiding die bij het apparaat wordt geleverd van bedroevende kwaliteit dus daar heb je ook niks aan.

Als ik een suggestie mag ik doen: misschien kunnen de belangrijkste problemen/vragen en bijbehorende oplossingen/antwoorden in een startpost worden opgenomen. Dit wordt vaak gedaan bij onderwerpen op het forum van tweakers.nl en dat is erg overzichtelijk.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pixelz


Ach, wat is het leven toch zwaar met al die domme vragen van nieuwe lezers die de weg niet weten op dit forum. tired FYI: ik heb voor ik de vraag stelde uitgebreid gezocht, zowel op dit forum als op het internet maar niets duidelijks gevonden over dit onderwerp.
Als ik een suggestie mag ik doen: misschien kunnen de belangrijkste problemen/vragen en bijbehorende oplossingen/antwoorden in een startpost worden opgenomen.


Het leven is altijd hard en zwaar.. Maar voor wie als nieuwe(re) lezer hetzelfde probleem zou hebben : in het +/- 8ste postje in deze draad kan / kon je lezen :
""""Voor de firmware : die van de M-Vision website zal de kaart van TVV of CD niet herkennen. Daarvoor moet je op de website van Gx-Max zijn."""""
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Geachte leden,

Sedert 28/04/2010 gebruik ik de MVision HD 400S. Dit week-end begon hij kuren te vertonen, blokkeren, blokken in beeld, hakkelend spelen, niet meer reageren op de afstandsbediening. Bij koud opstarten dikwijls een enorm lange opstarttijd of helemaal niet opstarten.(10 to 15 minuten is geen uitzondering) Het toestel wordt over het algemeen tamelijk warm, ik schat rond de 40° uitwendig. Dit kan inwendig dus veel meer zijn. Zou het probleem kunnen te maken hebben met het concept van het toestel dat onvoldoende ventilatie toelaat.(geen ventilatievoorzieningen en een zeer klein volume)

Wat nu? Weten jullie soms iets meer en zijn er nog mensen met vergelijkbare problemen. Veranderen van firmware brengt helemaal geen soelaas.

 

Dank bij voorbaat,

 

Bert Crommar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Bert, helaas voor jou de problemen die je beschrijft nog niet meegemaakt. Ik heb de mijne nu zo´n 3 uur aanstaan en zo warm is ie niet. Opstarten duurt even, zo´n 15 seconde maar dat is altijd zo geweest. Ik heb een 5 cm ventinalatietruimte tussen de bovenkant en de plank. Misschien dat de jouwe te warm heeft gestaan en op het punt staat stuk te gaan. Of er is onweer in de buurt geweest en heeft je ontvanger een opdonder gekregen. Dat had ik 2 mndn geleden, blikseminslag 1 km hiervandaan en via het elektriciteitsnet is me andere NL ontvanger naar de eeuwige jachtvelden gegaan. Als je nog garantie hebt zou ik gewoon terug gaan de winkel en niks zeggen :-) Succes Grtn Erwin

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rond 11 gisteravond nog even de ontvanger nagekeken en was eigenlijk best wel warm na een avondje tv kijken. Maar zoals gezegd geen problemen met de ontvanger.

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Dutch,

 

Zoals U aanraadt heb ik de ontvanger Maandag teruggebracht bij de verkoper. Ik ben benieuwd hoe dit verder zal afgehandeld worden.

Tot nu toe nog geen reactie.

Ik hou jullie op de hoogte.

 

Groetjes,

 

Bert Crommar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi zo, ik denk dat je gewoon een nieuwe krijgt, garantie is garantie. Ik heb niemand gehoord met zulke klachten dus je hebt gewoon pech gehad .............of wij zijn nog aan de beurt haha. Laat effe weten hoe het afloopt. Grtn Erwin

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sinds enige tijd de HD400. Deze liep direct helemaal vast, maar de leverancier heeft dit opgelost en versie 129 er op gezet.

Hij is aangesloten via scart op een oude beeldbuis-TV (we hebben deze ontvanger i.v.m. de themakanalen van CD en dat je zelf de zendervolgorde kunt instellen).

Echter de teletekst via de HD400 geeft zeer slecht te lezen beeld. Letters/cijfers niet scherp instellingen als contrast wijzigen helpt niet.

Maar teletekst aangestuurd via de TV werkt bij ons met deze ontvanger geheel niet. Heeft iemand hiervoor een oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drent

Maar teletekst aangestuurd via de TV werkt bij ons met deze ontvanger geheel niet. Heeft iemand hiervoor een oplossing?


Dat is bij mij ook zo.
Mischien dat het met hdmi wel goed gaat maar dat past weer niet in mijn tv. blush

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het antwoord, maar op die tv past geen hdmi het is nog een oude beeldbuis.

Volgens de leverancier was bij de importeur deze klachten niet bekend.

Maar het is toch vreemd dat de ontvanger de teletext niet gewoon mee doorgeeft. Dat doet onze oude Ascom-ontvanger wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier staat de tv met de ontvanger verbonden door middel van een HDMI kabel.

Spaar je de moeite om het uit te proberen : de tv krijgt ook geen teletekst. Enkel teletekst mogelijk als je die op de ontvanger zelf opvraagt.

 

By the way : er is nieuwe soft (versie 139) met als voornaamste kenmerk dat er enkele bugfixes mee zouden zijn opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...