Ga naar inhoud

[VU+ DUO] CCcam met canaal digitaal kaart

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Box 2 dagen binnen... flashen/updaten gaat heel makkelijk

Maar toch over al die lovende woorden valt me wel op dat timeshiften niet goed werkt (is al vaker over geschreven valt me nu op)... dit lijkt me toch een basale functie en zou echt moeten werken want hiervoor koop je een PVR(hoe leg ik me meisie dit nu uit??). Verder vind ik de gebruikersvriendelijkheid toch wat tegenvallen, vrij technisch allemaal... ik had wel een goede intuitieve interface verwacht, bijv zoals bij Mac software... Maar goed de DM's bestaan toch ook al weer een tijd en velen zijn daar mee tevreden.

Maar wat ik vervelender vind is dat ik de canal digitaal kaart niet werkend krijg in de card reader (slot 1 en 2). Heb reeds CCcam 2.1.4 geinstalleerd, maar de VU+ wil 'm niet lezen.

Wat ik nu heb gedaan (om toch maar te kunnen kijken), is de oude CAM (Magic Module met Penta emu script) geinstalleerd en hierin de kaart in gedouwd... werken dus, maar dat lijkt me niet de bedoeling. Want mijn oude Topfield wil ik in een andere kamer gebruiken en dan heb ik juist de CAM en kaart nodig!

Wil ik nog een stapje verder gaan en het internet gebruiken dan is het mij helemaal onduidelijk. wellicht wil iemand ff een pm-tje sturen met een korte uitleg...

Daarnaast heb ik op tuner B een switch staan met 10 LNB's. De HenkSat Wavefrontier lijst geinstalleerd. Maar vervolgens vraag ik me af hoe ik tuner B activeer en laat weten dat vele kanalen nu wel beschikbaar zijn. Moet ik hier nog een scan uitvoeren of is het downloaden van HenkSat lijst voldoende + het instellen van de tuner met bijbehorende LNB's?

Gast decodertje
Geplaatst:

de cd kaart met de chip naar beneden in het slot doen .

dus niet met de chip naar boven.

werkt prima hier

de timeshift gaat wel werken daar zijn ze mee bezig .

Geplaatst:

Heb je je kaartje er wel goed ingestoken?

Normaliter werken de kaartlezers direct zonder dat je ook maar iets hoeft te configureren, dat zit standaard in CCcam ingebakken.

Tegenvallende interface? Duidelijk je eerste ervaring met een enigma2 doos smile de interface is net zo oud als de DM7025, dat was (bij mijn weten) de eerste enigma2 ontvanger.

Geplaatst:

Thanx, hoe simpel kan het zijn... maar dat de kaart ondersteboven erin gestoken moet worden, heuh..

Het werkt inderdaad, pfff (je moet het ook maar net weten)

Verder ben ik gerust wel tevreden, maar het is even wennen de eerste keer met een enigma2 doos.

Nu eens kijken hoe simpel echt alles is met het tweaken van de cccam cfg -;)

Geplaatst:
Origineel bericht van: Roobert
Het is waarschijnlijk zijn eerste Linux ontvanger.

Qua aanmelding en handtekening is het geen beginner denk ik..

VU+ Duo

Dreambox 500

Geplaatst:

het komt niet zo snugger over, dat ben ik eens... maar ik had echt niet verwacht dat je soep eet uit een bord dat is omgekeerd. sorry dat ik jullie tijd heb verbruikt, maar kennelijk is er tijd genoeg om dit soort berichten te lezen en te beantwoorden.

en ja, volgens mij heb ik nu zo'n 10 jaar een sat maar ben blijven steken bij de Strong en Topfield...

Geplaatst:

Ja je weet dus niet dat dit nu sinds jaren gebruikelijk is.

En ja ik had zijn handtekening gelezen en zelfs goed gelezen denk ik. laugh

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen